Marco’s zoektocht door Audioland

Started by Marco66, November 29, 2017, 09:39:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

solitaire

wow, het is een beest !

en je meissie is een schat dat ze al die kabels er voor jou indrukt, met zo veel aansluitingen om uit te kiezen :worship:
Hinterm Horizont geht's weiter.

Richi

Maar goed dat je een beetje ruimte hebt tussen je dressoir en de TV!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Marco66

Quote from: Richi on September 25, 2018, 15:20:25
Maar goed dat je een beetje ruimte hebt tussen je dressoir en de TV!

Ja, per ongeluk wel haha. Ruime 8 cm over dus gaat prima maar wel ff gemeten an te voren voor de zekerheid.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Quote from: solitaire on September 25, 2018, 14:37:15
wow, het is een beest !

en je meissie is een schat dat ze al die kabels er voor jou indrukt, met zo veel aansluitingen om uit te kiezen :worship:

Dat is ze sowieso  :inlove:
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

op eigen verzoek verwijderd.

Heb je nou een wasmachine op je dressoir staan?

:butbut:

Marco66

#680
Zelfs de remote is art op zich  :inlove:

Aansluitingen zitten er op, morgen maar eens het uitgebreide menu in om alles in te stellen.
Komt ook nog een ipad mini 2 binnen, deze gaat als roon endpoint dienen en dmv lightning naar usb3 kabel naar de weiliang dac.
Volgens aantal gebruikers op Roon forum klinkt dit geweldig en gewoon dsd via pcm mogelijk.
Ook heb je als je dat wilt dan continue albumart van Roon op het scherm, maar speelt ook gewoon door met screenlock, en stuur ik deze aan met mijn andere ipad pro.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

patsijb

remote vind ik wel mooi maar die denon zelf heb ik niks mee
maar veel plezier ermee

Marco66

Quote from: patsijb on September 26, 2018, 14:08:23
remote vind ik wel mooi maar die denon zelf heb ik niks mee
maar veel plezier ermee

Dat mag toch  ;D
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

twani

Altijd heerlijke Denon gevonden om naar te kijken. Lekker moddervet ding :tounge2:

Waar is de 9600 Marco?

Marco66

#684
Quote from: twani on September 26, 2018, 19:52:01
Altijd heerlijke Denon gevonden om naar te kijken. Lekker moddervet ding :tounge2:

Waar is de 9600 Marco?

Ingeruild voor nette prijs.
En ja, is letterlijk dikke amp haha en klinkt ook vet!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Inmiddels staat de Ipad mini 2 te spelen als Roon Endpoint.
Deze via een Lightning naar USB3 kabel naar de Weiliang Dac.
Speelt alles bitperfect en kan rustig zeggen dat het gewoon erg goed klinkt en handig dat je nu ook kunt zien wat er afspeelt, leuke bijkomstigheid.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

solitaire

Dat ziet er erg mooi uit zo.

Je hebt veel streamers zonder schermpje. Natuurlijk heb je je app, maar ik zat al te kijken naar het eventueel aansluiten van screens via HDMI (indien voorhanden). Deze oplossing van jouw is natuurlijk iets anders, maar geeft mij wel een idee hoe eea. er uit kan gaan zien. Tof.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Marco66

Quote from: solitaire on September 27, 2018, 19:32:45
Dat ziet er erg mooi uit zo.

Je hebt veel streamers zonder schermpje. Natuurlijk heb je je app, maar ik zat al te kijken naar het eventueel aansluiten van screens via HDMI (indien voorhanden). Deze oplossing van jouw is natuurlijk iets anders, maar geeft mij wel een idee hoe eea. er uit kan gaan zien. Tof.

Nu scherm en Roon streamer in 1 en ook nog eens top spelend.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

solitaire

alles OK, Marco ?

't is wat ... stilletjes ...

maar ik kan me goed voorstellen dat je al je energie voor je herstel benut :thumbs-up:
Hinterm Horizont geht's weiter.

Marco66

Quote from: solitaire on October  6, 2018, 11:28:25
alles OK, Marco ?

't is wat ... stilletjes ...

maar ik kan me goed voorstellen dat je al je energie voor je herstel benut :thumbs-up:

Hoi, gaat redelijk. Kost id veel energie en gaat maar erg langzaam vooruit.
Pijn wordt wel steeds wat minder maar dat was de verwachting na ong 5 a 6 weken.
Komende maanden nog steeds erg voorzichtig zijn ivm het aangroeien van botweefsel, dit gaat wel tot 9 maanden duren.
Verder nog veel rusten en afwisselen met lopen en af en toe op de hometrainer thuis.

Op audiogebied helaas wat problemen met de Denon, linker surroundkanaal valt af en toe weg.
Word netjes opgelost door de verkoper en wordt binnenkort opgehaald om naar audio service elst te gaan als het goed is.
Ding is te zwaar en gecompliceerd voor zijn eigen technisch man.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

solitaire

pfoe, 9 maanden is een lang traject

en die Denon ... is maar een materieel dingetje ... probleem wordt opgelost ... je goed voelen is dan een stuk belangrijker denk ik


sterkte Marco :exclamation:
Hinterm Horizont geht's weiter.

Marco66

Quote from: solitaire on October  6, 2018, 14:13:36
pfoe, 9 maanden is een lang traject

en die Denon ... is maar een materieel dingetje ... probleem wordt opgelost ... je goed voelen is dan een stuk belangrijker denk ik


sterkte Marco :exclamation:

Ja, totaal dan 5 jaar bezig maar hopelijk dan ook stuk beter!
Denon komt wel weer goed, als die speelt is het wel machtig mooi ding met een verschrikkelijk mooie surroundbubble en ook stereo is gewoon erg goed!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Vanwege aanhoudende problemen met de Denon is deze in goed overleg retour gegaan naar de verkoper.
Nu heb ik een mooie Onkyo PR-SC5507 pre gekregen met een bedrag er bij.

Ik heb bij correct nu de mogelijkheid om de bijpassende PA-MC5500 eindversterker te kopen nog nieuw in doos of voor het zelfde bedrag de Marantz MM7055.
Iemand idee welke er de betere zal zijn, afgezien dat de onkyo natuurlijk mooier matched en 9 kanaals is ipv 5 voor de marantz.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Ralf67

En als je de Onkyo als set kan verkopen, is deze compleet.

Kan je zeggen zelden aangeboden  8)

Marco66

Quote from: Ralf67 on October 11, 2018, 20:46:56
En als je de Onkyo als set kan verkopen, is deze compleet.

Kan je zeggen zelden aangeboden  8)

Heb jij weer een punt haha.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Richi

De Onkyo eindversterkers vind ik over het algemeen fijner en krachtiger dan de Marantz. Dus ik zou het wel weten.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Marco66

#696
Quote from: Richi on October 12, 2018, 15:14:01
De Onkyo eindversterkers vind ik over het algemeen fijner en krachtiger dan de Marantz. Dus ik zou het wel weten.

Ik ook, set staat inmiddels te spelen en hoe.
Toch nieuwere techniek en je hoort toch verschil met dts hd master en dolby true hd, top.
Alles met db meter ingesteld en sub op highlevel en .lfe.
Ook fijn dat de onkyo een 9 kanaals is dus later nog uit te breiden met meer speakers.



Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Marco66

Quote from: Richi on October 12, 2018, 21:40:19
Lekker! En nu ff rust in de tent? ???

Moet sowieso veel rusten haha.
Hopelijk nu ff de set houden zoals ie is ja, en heel blijven.
In het nieuwe huis volgend jaar kan ik evt de processor upgraden naar 4k maar niet echt noodzakelijk nog.
Voordeel vd Oppo is dat ie 2 hdmi uit heeft dus gebruik nu beide, 1 naar de tv en 1 voor alleen geluid naar de Onkyo. Werkt uitstekend.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

solitaire

Dat zijn wel heel erg mooie pleisters op de zere Denon-wond !

enne, easy does it, lekker muziekske luisteren :coffee:
Hinterm Horizont geht's weiter.