Marco’s zoektocht door Audioland

Started by Marco66, November 29, 2017, 09:39:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marco66

Quote from: HuubF on June 12, 2018, 18:53:50
Bovengemiddeld in het door jou genoemde geval betekent denk ik: in vergelijking met andere HT pre's.

Dat zegt niets. Voor goeie stereo koopt men stereo.

Deels waar, ik denk dat een aantal goede surround pre's beter presteren dan de gemiddelde stereoversterker in een huishouden in nl.
Dat een hele goede stereo pre beter is lijkt mij ook wel en daar ga ik uiteindelijk ook naar toe.

Vandaag een vervelend bericht van mijn verzekering dat mijn operatie niet vergoed wordt dus wellicht moet ik op termijn nog meer verkopen om financien te creeren.
Arts is druk in conclaaf met hun en hopelijk gaat het alsnog lukken.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

HuubF

Quote from: Sirius666 on June 12, 2018, 18:59:47
Onzin natuurlijk. Kortom: je hebt weer wat bij te leren, Huub ;) Je denkt veel teveel in hokjes...

Dacht het niet.  ;D
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

#527
Quote from: HuubF on June 12, 2018, 18:53:50
Voor goeie stereo koopt men stereo.

Een smiley stond maar zegt weinig en dat wil ik ook doen...dus laat maar. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

blue-eyes

#528
Quote from: HuubF on June 12, 2018, 18:53:50
Bovengemiddeld in het door jou genoemde geval betekent denk ik: in vergelijking met andere HT pre's.

Dat zegt niets. Voor goeie stereo koopt men stereo.
Ik snap wat je bedoelt, maar ga eens luisteren naar HT pre's van 8 - 10k. Ja, in vergelijk met een stereo pre van 8 - 10k zal het verliezen, maar je moet een aardige stereo pre hebben om bijv. deze TAG te verslaan.

Ga eens luisteren :)


p.s. Zeker met de TAG link met het TAG loopwerk. Erg mooi!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Marco66

Quote from: Blue-Eyes on June 12, 2018, 19:36:40
Ik snap wat je bedoelt, maar ga eens luisteren naar HT pre's van 8 - 10k. Ja, in vergelijk met een stereo pre van 8 - 10k zal het verliezen, maar je moet een aardige stereo pre hebben om bijv. deze TAG te verslaan.

Ga eens luisteren :)


p.s. Zeker met de TAG link met het TAG loopwerk. Erg mooi!

Ben ik ook erg benieuwd naar, maar moet dat loopwerk nog in Vlaardingen zien te krijgen!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Sirius666


Marco66

#531
Na al een aantal keer getwijfeld te hebben nu toch maar de knoop doorgehakt en een mooie Oppo UDP-203 aangeschaft.
Heb ik gelijk een mooie uhd player, sacd en Roon endpoint.
Erg benieuwd naar deze speler!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

HuubF

Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: Marco66 on June 16, 2018, 11:09:03
Na al een aantal keer getwijfeld te hebben nu toch maar de knoop doorgehakt en een mooie Oppo UDP-203 aangeschaft.
Heb ik gelijk een mooie uhd player, sacd en Roon endpoint.
Erg benieuwd naar deze speler!

Jeetje je verwisselt veel sneller dan ik. Moet je niet eerst even zeker weten hoe de Schiit-lijn klinkt in vergelijking met die Oppo?
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Marco66

#534
Quote from: HuubF on June 16, 2018, 17:46:01
Jeetje je verwisselt veel sneller dan ik. Moet je niet eerst even zeker weten hoe de Schiit-lijn klinkt in vergelijking met die Oppo?

Nope, de nuc blijft als roon server fungeren en de Oppo als endpoint.
Verwacht veel goeds van de Oppo als audiospeler, kan nog testen om digitaal en analoog naar de pre te gaan om te kijken of dit veel verschil oplevert.
Ga denk beide uitgangen gebruiken, analoog voor sacd ieg en digitaal voor Roon.
Scheelt weer een schakeling ieg.

Grootste stap ga ik denk nog maken met Lyngdorf pre maar dat komt later.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

blue-eyes

Quote from: Marco66 on June 12, 2018, 19:58:50
Ben ik ook erg benieuwd naar, maar moet dat loopwerk nog in Vlaardingen zien te krijgen!

Als ie weer weggaat, denk even aan mij ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Marco66

Quote from: Blue-Eyes on June 17, 2018, 10:22:58
Als ie weer weggaat, denk even aan mij ;)

Hij is nog te koop, ik zie er van af.
Heb een Oppo UDP-203 gekocht.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

De Oppo UDP-203 is binnen.
Snel wat uhd hdr films geprobeerd via de nas, vooral degene waar ik via de apple tv color banding mee heb.
En wat blijkt, geen enkel probleem via de Oppo!
Beeld is retestrak, en spettert van het beeld pfff.

Ook Roon vind gelijk zonder problemen de Oppo en speelt gelijk probleemloos af via de Roon app.
Heerlijk dat dit gewoon gelijk werkt zo samen!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Vandaag komt de Tag Mclaren pre binnen.
Kan ik mooi Oppo digitaal en analoog aansluiten en vergelijken welke dac's er beter klinken.
Op de Lexicon, die ik ff aangesloten heb ter overbrugging, klinkt het al lekker dus verwacht met de Tag nog wel verbetering.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

blue-eyes

Quote from: Marco66 on June 17, 2018, 11:03:35
Hij is nog te koop, ik zie er van af.
Heb een Oppo UDP-203 gekocht.

Jammer dat je het niet getest hebt, de TAG link voegt iets toe . .. . .. . De Oppo, mooie speler. Gebruik het hier ook met volle tevredenheid!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Marco66

Quote from: Blue-Eyes on June 20, 2018, 10:06:15
Jammer dat je het niet getest hebt, de TAG link voegt iets toe . .. . .. . De Oppo, mooie speler. Gebruik het hier ook met volle tevredenheid!

Ja, was sowieso moeizaam hem hier te krijgen en wilde toch al graag keer een Oppo.
Geen spijt van, beeld is echt top en kan hem nu ook gebruiken als Roon endpoint!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

De Tag Mclaren kwam binnen compleet in originele doos en toebehoren en ziet er als nieuw uit!
Intel Nuc met Schiit Eitr en de Oppo beide als Roon endpoint ingesteld en luisteren maar.

De Tag klinkt ongelofelijk goed voor een surround pre, strak en zet erg mooi breed beeld neer.
Hier kan ik moeiteloos lang naar luisteren met erg veel plezier.
Tussen de Oppo en Schiit Eitr zit erg weinig verschil moet ik zeggen, Oppo via analoge uitgang en Schiit via coax. Beide dac's doen het erg goed maar als ik dan toch een keus moet maken is dat voor de Schiit via Coax, net iets lekkerder.
Maar tijdje luisteren en uitproberen met verschillende muziek.





Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

#542
Ik vrees voor jullie dat mijn topic vanaf vandaag voorlopig een stuk rustiger wordt!

Via een kennis kon ik een prachtige Oppo Sonica Dac uitproberen.
Er zijn veel lovende woorden in de pers over deze dac met de top chip de ess sabre 9038pro.
Voordeel is dat ik nu de nuc roon gelijk via de audioquest carbon usb kon aansluiten en bitstream perfect geluid kan uitsturen incl dsd, dit kon uiteraard niet via de Tag.
Oppo is ook volledig gebanceerd opgebouwd dus via xlr naar de lyngdorf eindbak.

En dan luisteren, al bij de eerste klanken had ik door dat dit een hele bijzondere dac is en de combi met de lyngdorf echt goed werkt.
Ik kan nu met stelligheid zeggen dat dit de beste setup is die ik hier gehad heb!
Met name het stereobeeld is beter en plaatsing ook, dsd klinkt helemaal geweldig.
Dus ik heb niet geaarzeld en er 1 gekocht!
Staat ook nog fraai op het meubel icm met de udp-203, dac is ook erg fraai en zwaar en erg diep.

Nu voorlopig genieten van deze set en keer een lyngdorf pre uitproberen.
Mocht dit nog beter klinken kan ik daar voor gaan sparen, voor nu een happy man  :clapping:





Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Sopper

Quote from: Marco66 on June 22, 2018, 18:49:51
Ik vrees voor jullie dat mijn topic vanaf vandaag voorlopig een stuk rustiger wordt!

Haha... eerst zien, dan geloven  ;)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Marco66

Quote from: Sopper on June 22, 2018, 18:59:31
Haha... eerst zien, dan geloven  ;)

Daar heb jij weer een punt, maar deze combi gaat wel ff blijven.
Genieten is dit!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

DofN

Zou je volledig digitaal gaan, en met Lyngdorf kan dat, dan heb je geen DAC nodig. Geen DAC is nog altijd beter dan de beste DAC :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

HuubF

Quote from: doorofnight on June 22, 2018, 20:42:47
Zou je volledig digitaal gaan, en met Lyngdorf kan dat, dan heb je geen DAC nodig. Geen DAC is nog altijd beter dan de beste DAC :)

Ah... hij gaat het digitale signaal met eigen hersenpan omzetten?  ;D
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DofN

Lyngdorf versterkt een digitaal signaal in het digitale domein, en bij bijv de TDAI2170 zet hij dit om in een digitaal PWM signaal, waarmee de luidsprekers direct worden aangestuurd. Ook dit bevindt zich in het digitale domein. PWM is een digitale puls die de luidspreker snapt.

Ze zeggen ook wel dat de Lyngdorf TDAI2170 eigenlijk een grote powerDAC is, maar dat geldt alleen als je het een analoog signaal voert. Er is wel eea over terug te vinden op dit forum.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Marco66

Quote from: doorofnight on June 22, 2018, 20:42:47
Zou je volledig digitaal gaan, en met Lyngdorf kan dat, dan heb je geen DAC nodig. Geen DAC is nog altijd beter dan de beste DAC :)

Dat wil ik dan ook graag een keer proberen hier, maar dit klinkt al heerlijk.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch