Marco’s zoektocht door Audioland

Started by Marco66, November 29, 2017, 09:39:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JeroenGRT

Ik heb in het verleden eens een primare pre30 stereo voorversterker en a30 eindversterker beluisterd op mijn scan speak vertigo's destijds. Dat klonk erg lekker! Die komen tweedehands nog wel eens voor leuke prijzen voorbij, maar goed dan heb je nog geen dac.

Je zou ook nog eens een lyngdorf dpa1 voorversterker kunnen proberen, die heeft ook digitale ingangen. Een dpa1 met een klasse a eindversterker klinkt ook wel erg lekker.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Marco66

Quote from: JeroenGRT on June  8, 2018, 16:36:49
Ik heb in het verleden eens een primare pre30 stereo voorversterker en a30 eindversterker beluisterd op mijn scan speak vertigo's destijds. Dat klonk erg lekker! Die komen tweedehands nog wel eens voor leuke prijzen voorbij, maar goed dan heb je nog geen dac.

Je zou ook nog eens een lyngdorf dpa1 voorversterker kunnen proberen, die heeft ook digitale ingangen. Een dpa1 met een klasse a eindversterker klinkt ook wel erg lekker.

Ja, als ik nog stap wil maken wil ik id de roomcorrectie van Lyngdorf proberen.
De DPA-1 zou een mogelijkheid zijn id.
Klinkt met de Primare SP32 al enorm goed, maar dat is dan ook echt een mooie pre ondanks dat ie surround is.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

myself

#502
Quote from: Marco66 on June  8, 2018, 16:23:27
Zit nu een poosje naar de Lyngdorf te luisteren, aangesloten via XLR op de Primare.
Kan nu wel zeggen dat dit het geluid is wat al tijdje zoek en dacht dat er uit de Illumina's kon komen.

Het laag is echt rete strak en erg veel detail in het hoog zonder scherp of vermoeiend te worden.
Stemmen zijn erg mooi van toon en goede plaatsing.
Had het wellicht wat vlakker en killer verwacht met digitale versterking maar dit is nu verre van waar.
Dit maakt echt serieus mooie muziek, en kan wellicht met een Lyngdorf pre nog mooier worden maar dat moet ik maar een gaan testen in de toekomst.
Erg blij met de keuze voor deze Lyngdorf en ga er eens goed voor zitten een tijd.
de voorversterker 'doet' het meeste met het geluid/signaal dus je hoort hier vooral de primare. Je eindversterker houd vooral je speakers onder controle en voegt zo weinig mogelijk aan het signaal toe. Lyngdorf is snel, heeft power/slam en heel veel controle, vandaar dat hij idd het laag heerlijk onder controle houd (snel en strak) en dat er ook voor zorgt dat de details in het midden/hoog goed te volgen zijn (dus niet gaan 'versmeren' sry heb er geen beter woord voor)

veel luisterplezier :)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Marco66

Quote from: myself on June  9, 2018, 01:03:34
de voorversterker 'doet' het meeste met het geluid/signaal dus je hoort hier vooral de primare. Je eindversterker houd vooral je speakers onder controle en voegt zo weinig mogelijk aan het signaal toe. Lyngdorf is snel, heeft power/slam en heel veel controle, vandaar dat hij idd het laag heerlijk onder controle houd (snel en strak) en dat er ook voor zorgt dat de details in het midden/hoog goed te volgen zijn (dus niet gaan 'versmeren' sry heb er geen beter woord voor)

veel luisterplezier :)

Dan bevestigd dit dat de Primare voor een surround pre wel heel erg goed is.
En dat de signature vd lyngdorf het afmaakt voor mij.
Wel erg benieuwd of er met roomcorrectie nog winst te behalen valt in mijn ruimte.
Wellicht keer iemand bereid vinden hier met zijn lyngdorf pre langs te komen.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

DofN

#504
Ja ik denk dat een DSP/RP wel verbetering biedt. Het geluid zal er rustiger van worden. Leuk dat de combinatie je bevalt. Je kan misschien nog stappen zetten door een volledig digitale eindbak van Lyngdorf te regelen, en digitaal uit de pre te gaan om zo overbodige DAC/ACD over te slaan.

Leuk dat de Lyngdorf eindbak je goed bevalt. Ik ben benieuwd hoe lang hij blijft staan :)

Ik sleep niet graag met mijn spulletjes. Maar misschien dat je, als je serieus interesse hebt, een demo voor een tweedehands Lyngdorf met RP kan regelen. Je kan dan geen koopje regelen, want die service kost wel geld.

Je kan ook een tweedehands TDAI2170 versieren. Die staan af en toe wel te koop en behouden hun waarde redelijk.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Marco66

Quote from: doorofnight on June  9, 2018, 10:03:16
Ja ik denk dat een DSP/RP wel verbetering biedt. Het geluid zal er rustiger van worden. Leuk dat de combinatie je bevalt. Je kan misschien nog stappen zetten door een volledig digitale eindbak van Lyngdorf te regelen, en digitaal uit de pre te gaan om zo overbodige DAC/ACD over te slaan.

Leuk dat de Lyngdorf eindbak je goed bevalt. Ik ben benieuwd hoe lang hij blijft staan :)

Ik sleep niet graag met mijn spulletjes. Maar misschien dat je, als je serieus interesse hebt, een demo voor een tweedehands Lyngdorf met RP kan regelen. Je kan dan geen koopje regelen, want die service kost wel geld.

Je kan ook een tweedehands TDAI2170 versieren. Die staan af en toe wel te koop en behouden hun waarde redelijk.

De sda is wel een blijver, erg lekkere versterker met meer dan voldoende vermogen voor de illumina's.
Liest zou ik een bijpassende zilveren pre er bij hebben maar dat zou dan de tdai-2200 moeten worden en die zijn zelden te koop. Of de dpa-1 en die is ook redelijk schaars.
Geen haast, komt vanzelf keer voorbij.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Sirius666

#506
Quote from: doorofnight on June  9, 2018, 10:03:16
Ja ik denk dat een DSP/RP wel verbetering biedt. Het geluid zal er rustiger van worden. Leuk dat de combinatie je bevalt. Je kan misschien nog stappen zetten door een volledig digitale eindbak van Lyngdorf te regelen, en digitaal uit de pre te gaan om zo overbodige DAC/ACD over te slaan.

Leuk dat de Lyngdorf eindbak je goed bevalt. Ik ben benieuwd hoe lang hij blijft staan :)

Ik sleep niet graag met mijn spulletjes. Maar misschien dat je, als je serieus interesse hebt, een demo voor een tweedehands Lyngdorf met RP kan regelen. Je kan dan geen koopje regelen, want die service kost wel geld.

Je kan ook een tweedehands TDAI2170 versieren. Die staan af en toe wel te koop en behouden hun waarde redelijk.

Het waren iig een mooie 6 dagen met de Primare :D :D :D Over een weekje staat er een Lyngdorf pre gok ik.

myself

wow, jij verslijt/vernieuwd je apparatuur sneller dan dat het kans krijgt om stof te vangen  :o
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Marco66

Quote from: myself on June 10, 2018, 15:22:24
wow, jij verslijt/vernieuwd je apparatuur sneller dan dat het kans krijgt om stof te vangen  :o

Primare was een leuke deal met inruil, even getest en goed bevonden 😀
Gewoon top apparaat en voor dit geld niet veel beter te vinden denk als surround/stereo pre.
Maar niet de insteek voor de woonkamerset uiteindelijk.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Quote from: Sirius666 on June 10, 2018, 13:56:28
Het waren iig een mooie 6 dagen met de Primare :D :D :D Over een weekje staat er een Lyngdorf pre gok ik.

Ging over de lyngdorf, die blijft voorlopig 😀
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Sirius666

Quote from: Marco66 on June 10, 2018, 16:15:52
Ging over de lyngdorf, die blijft voorlopig 😀

Weet ik. Ik stal het deel dat ging over hoe lang een component bij je blijft staan ;)






myself

Quote from: Marco66 on June 10, 2018, 16:14:33
Primare was een leuke deal met inruil, even getest en goed bevonden 😀
Gewoon top apparaat en voor dit geld niet veel beter te vinden denk als surround/stereo pre.
Maar niet de insteek voor de woonkamerset uiteindelijk.
kun je je avatar weer aanpassen :P
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Marco66

Quote from: Sirius666 on June 10, 2018, 16:57:11
Weet ik. Ik stal het deel dat ging over hoe lang een component bij je blijft staan ;)

;D
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Sirius666

Waar stuur je de Lyngdorf eindbak nu mee aan dan? Of komt er nog een foto van een nieuwe aanwinst?  :tounge:

Wel gaaf dat snelle wisselen, perfect om binnen korte tijd meerdere merken te leren kennen.

Marco66

#515
Quote from: Sirius666 on June 10, 2018, 17:52:46
Waar stuur je de Lyngdorf eindbak nu mee aan dan? Of komt er nog een foto van een nieuwe aanwinst?  :tounge:

Wel gaaf dat snelle wisselen, perfect om binnen korte tijd meerdere merken te leren kennen.

Nu nog met de Primare en dat is echt geen straf kan ik je vertellen.

Ja,vind het gewoon erg leuk om in korte tijd veel verschillende merken /setups te proberen om dan uiteindelijk naar het geluid te komen die mij bevalt.
Met de Lyngdorf lijkt de eindversterking ieg op zijn plaats te vallen.

Als pre ben ik bezig met een fantastisch merk uit het verleden, ook weer omdat ik dit merk gewoon geprobeerd wil hebben.
Hier ga ik het dan voorlopig even mee doen.
Komt hopelijk ook een matching loopwerk bij en dan ben ik voorlopig even uit de running ivm operatie.

Daarna wil ik mij dan eens verdiepen in de roomcorrectie en dan is Lyngdorf wel een logische keuze gezien mijn eindbak en de vele lovende reviews van dit merk.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Zo, er staan inmiddels aardig wat apparaten te koop van mij en als alles verkocht is en ik geopereerd ben ga ik mij verdiepen in een mooie Lyngdorf pre.

Tot die tijd ga ik spelen met een mooie combi en voor leuke prijs.
Gister een prachtige Tag Mclaren AV32r gekocht in de UK en ben nog bezig met het loopwerk hier op het forum de Dvd32R.
Volgens velen een vd mooiste loopwerken gemaakt.
Altijd al keertje dit fraaie merk willen horen en ga hier mee voorlopig spelen icm met de lyngdorf sda2175.

Nog even geduld tot beide in huis zijn.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

blue-eyes

Quote from: Marco66 on June 12, 2018, 09:23:48
Zo, er staan inmiddels aardig wat apparaten te koop van mij en als alles verkocht is en ik geopereerd ben ga ik mij verdiepen in een mooie Lyngdorf pre.

Tot die tijd ga ik spelen met een mooie combi en voor leuke prijs.
Gister een prachtige Tag Mclaren AV32r gekocht in de UK en ben nog bezig met het loopwerk hier op het forum de Dvd32R.
Volgens velen een vd mooiste loopwerken gemaakt.
Altijd al keertje dit fraaie merk willen horen en ga hier mee voorlopig spelen icm met de lyngdorf sda2175.

Nog even geduld tot beide in huis zijn.

Er is maar 1 versie van de AV32, dat is de DP versie. Die is significant beter.... Dus als je .... lol :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Marco66

Quote from: Blue-Eyes on June 12, 2018, 15:24:13
Er is maar 1 versie van de AV32, dat is de DP versie. Die is significant beter.... Dus als je .... lol :)

Wat bedoel je?
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

blue-eyes

#519
Je hebt veel versies, de instapper is de SP. En dan nog wat versies en dan komt de topper, de de AV32R DP. Dat is met afstand de beste versie van de AV32 serie. DP staat voor dual processor.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Marco66

#520
Quote from: Blue-Eyes on June 12, 2018, 16:12:38
Je hebt veel versies, de instapper is de SP. En dan nog wat versies en dan komt de topper, de de AV32R DP. Dat is met afstand de beste versie van de AV32 serie. DP staat voor dual processor.

Ah ok helder.
Las ook elders dat met stereo gebruik de eerdere 96khz versie beter zou klinken omdat er betere onderdelen in de outputstage zouden zitten dan de latere versies.
Of dit zo is en of ik dat zal horen is een andere vraag 😀
Is sowieso mijn eerste Tag dus wel leuk om te ontdekken ieg.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

HuubF

Begrijp ik goed dat je een meerkanaalsprocessor gebruikt voor stereo?
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

blue-eyes

De DP versie heeft ook de betere stereo weergave. Ergo, het was een van DE HT pre's met ver bovengemiddelde stereo weergave.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HuubF

Quote from: Blue-Eyes on June 12, 2018, 17:44:49
De DP versie heeft ook de betere stereo weergave. Ergo, het was een van DE HT pre's met ver bovengemiddelde stereo weergave.

Bovengemiddeld in het door jou genoemde geval betekent denk ik: in vergelijking met andere HT pre's.

Dat zegt niets. Voor goeie stereo koopt men stereo.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Quote from: HuubF on June 12, 2018, 18:53:50
Bovengemiddeld in het door jou genoemde geval betekent denk ik: in vergelijking met andere HT pre's.

Dat zegt niets. Voor goeie stereo koopt men stereo.

Onzin natuurlijk. Kortom: je hebt weer wat bij te leren, Huub ;) Je denkt veel teveel in hokjes...