Marco’s zoektocht door Audioland

Started by Marco66, November 29, 2017, 09:39:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

#426
Gistermiddag uitgebreid met mijn vriendin gaan zitten om goed naar de nieuwe speakers en opstelling te luisteren.
Beide al snel hadden het idee dat we wat fundament miste, het klonk lekker maar minder laag en dynamiek.
Wat schuiven met de speaker en bank hadden we uiteindelijk de plek die het prettigst klonk maar nog steeds niet wat we eerder in de woonkamer hadden ervaren.

Toen besloten om de Sony Es set nog eens aan te sluiten omdat deze toch wat meer vermogen levert en wat opener en dynamischer klonk, maar op de vorige speakers net wat te.

En dat was een juiste keuze, geluid kwam los en klonk erg strak en weer dat mooie open brede beeld wat eerder ook hadden op de reference plus.
Zo blijkt dat niet iedere speaker matched met de zelfde versterker.
Bijkomend voordeel is dat mijn vriendin weer blij is want die vond het al zonde om de Sony weg te doen en daar ben ik het wel mee eens, dit is een hele fraaie set die gewoon erg lekker muziek maakt en ook nog eens mooi is om naar te kijken.

Al met al besloten dat de rest weg gaat en de Vintage Sony in huis blijft.
Is wel lekker gevoel en ga hier voorlopig het mee doen, rust en genieten is het devies voorlopig.


Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Sopper

#427
Fijn!

Blijven klasse bakken  ;)
Zijn ze origineel of gemod?
(Weet uit ervaring dat er veel winst te halen valt in vooral de voorversterker)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Marco66

Quote from: Sopper on April 16, 2018, 15:10:43
Fijn!

Blijven klasse bakken  ;)
Zijn ze origineel of gemod?
(Weet uit ervaring dat er veel winst te halen val in vooral de voorversterker)

Zijn al gemodificeerd, zowel de voor als eindversterker.
Spelen nog mooier en wordt stuk minder warm, ook wat elco's en transistors vervangen en verplaatst.
Kan weer jaren mee en klinkt id geweldig.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

patsijb

kijk..beter werk..zie liver de ES dan die andere apparaten die je had haha

Marco66

Quote from: patsijb on April 16, 2018, 16:46:23
kijk..beter werk..zie liver de ES dan die andere apparaten die je had haha

Tja, soms komt het samen met nieuwe speakers en blijkt de match gewoon erg goed.
Is ook erg mooi om te zien dus staat weer lekker in de woonkamer.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

solitaire

goede beslissing ! pracht set om te zien zo idd, en staat z'n mannetje kwa luisterprestatie lees ik: :clapping:
Hinterm Horizont geht's weiter.

Marco66

Quote from: solitaire on April 16, 2018, 17:33:22
goede beslissing ! pracht set om te zien zo idd, en staat z'n mannetje kwa luisterprestatie lees ik: :clapping:

Thanks, klinkt erg fraai met de Illumina's id.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Erik1977

Mooie combi zo Marco, gelukje dat de ES set nog in je bezit is!  ;)
Vreemd dat het laag niet goed tot zijn recht kwam met je Classé, hier had ik echt geen tekort aan laag dus het zal toch echt de combi zijn.

Verder tevreden met het geluid?

Marco66

Quote from: Erik1977 on April 16, 2018, 21:12:05
Mooie combi zo Marco, gelukje dat de ES set nog in je bezit is!  ;)
Vreemd dat het laag niet goed tot zijn recht kwam met je Classé, hier had ik echt geen tekort aan laag dus het zal toch echt de combi zijn.

Verder tevreden met het geluid?

Ja, zeker vreemd maar speakers klonken gewoon erg vlak en mistte veel laag.
Nu is het top en klinkt gewoon erg dynamisch, strak en mooi stereobeeld.
Mooie opstelling zo, en meissie vind het zelfs mooier dat de sony set er weer staat.
Speakers vond ze op de foto al prachtig en in het echt ook, leuk toch.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

De Sony set doet het geweldig op de Illumina's en klinkt heerlijk.
Blij dat ik de beslissing genomen heb deze te houden.

En de set wordt binnenkort uitgebreid met wederom 2 pareltjes uit de ES serie en zeker de voorversterker die zelden aangeboden wordt.

Het is de Sony TA-P9000ES voorversterker, die oorspronkelijk bedoeld was als pure analoge uitbreiding voor de toenmalige surroundvoorversterker de TA-E9000ES omdat deze geen sacd/dvd-audio kon afspelen.
Maar deze analoge voorversterker bleek al snel ook een uitmuntende stereo voorversterker te zijn met erg mooie opbouw van binnen en technisch niet op bezuinigd.
Ga deze via rca aansluiten op de TA-N80ES en de huidige TA-E80ES via XLR.
Dan kan ik de 707 cd-speler op de huidige en de streamer op de nieuwe voorversterker doen en kan ik achterop de eindversterker switchen tussen beide voorversterkers.

Ook komt er later nog een mooie Sony DVP-NS999ES dvd/sacd speler bij, die heb ik al laten reserveren en kan ook mooi op de TA-P9000ES.
Erg benieuwd wat deze gaat doen in de set en weer een mooie uitbreiding van de ES verzameling.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Vandaag de Sony TA-P9000ES en DVP-NS999ES binnen gekregen.
Later even aansluiten en horen of het net zo mooi klinkt als het er uit ziet!
Zijn weer pareltjes om te zien en echt nieuw.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Sopper

Quote from: Marco66 on April 27, 2018, 15:46:26
Vandaag de Sony TA-P9000ES en DVP-NS999ES binnen gekregen.
Later even aansluiten en horen of het net zo mooi klinkt als het er uit ziet!
Zijn weer pareltjes om te zien en echt nieuw.



Ben erg benieuwd naar de P9000es
Dit model is zelden in Europa te vinden in 220v

Zoals ik het lees op audiofora is de E80es modded wel iets beter, dus erg benieuwd naar je ervaring.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Marco66

Quote from: Sopper on April 27, 2018, 16:14:03
Ben erg benieuwd naar de P9000es
Dit model is zelden in Europa te vinden in 220v

Zoals ik het lees op audiofora is de E80es modded wel iets beter, dus erg benieuwd naar je ervaring.

Ja ik ook, kwa opbouw van binnen erg fraai ieg!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Staat ieg indrukweekend bij elkaar 😀
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

AudioEnZo

Mooie aankoop weer, ben benieuwd naar de resultaten   :clapping:

DofN

Toch weer terug naar de Sony! :) Mooi. Ik vond de versterker-upgrades  een beetje raar aangezien die vintage Sony geluidsmatig niets liet liggen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Marco66

Quote from: doorofnight on April 28, 2018, 09:22:46
Toch weer terug naar de Sony! :) Mooi. Ik vond de versterker-upgrades  een beetje raar aangezien die vintage Sony geluidsmatig niets liet liggen.

Klopt, en na die omzwervingen weet ik dat nu ook 😀
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

DofN

#443
Het is/was een rit waarvan je volop hebt genoten :)

Wat ik nog wel interessant zou vinden is als je eens een heel andere kant van het versterkerspectrum zou proberen: de digitale masters van NAD of de nieuwste Lyngdorf versterkers, bijvoorbeeld.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Marco66

Quote from: doorofnight on April 28, 2018, 09:40:11
Het is/was een rit waarvan je volop hebt genoten :)

Wat ik nog wel interessant zou vinden is als je eens een heel andere kant van het versterkerspectrum zou proberen: de digitale masters van NAD of de nieuwste Lyngdorf versterkers, bijvoorbeeld.

Dat zeker, en echt leuke versterkers geprobeerd die nu te koop staan haha.
Ben zeker benieuwd hoe de nieuwste techniek zal klinken op de illumina66, ik zie een tripje met jouw lyngdorf aankomen haha.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

martien

De drang naar een buizenversterker is helemaal verdwenen?
Ik dacht dat je dat nog wel eens wilde proberen.

Marco66

Quote from: martien on April 28, 2018, 14:09:06
De drang naar een buizenversterker is helemaal verdwenen?
Ik dacht dat je dat nog wel eens wilde proberen.

Verdwenen is een groot woord maar blijf voorlopig lekker luisteren naar de ES set, veel te leuk en goed.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

martien

Dat kan ik me voorstellen  ;D
Ziet er ook wel indrukwekkend uit en zal ook wel zo klinken.

Marco66

Ik ben een blij man, dat was ik al door mijn vriendin maar de kans is groot dat ik eind van de week een tweede TA-N80ES in champagne heb!
Dan kan ik elke speaker voorzien van 610 watt in mono 😂

Ook nog een TA-E9000ES er bij, gewoon omdat het kan en is de 9000 serie ook compleet buiten de eindversterker maar die zijn niet zo goed.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

patsijb