Marco’s zoektocht door Audioland

Started by Marco66, November 29, 2017, 09:39:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

patsijb

ik wil je niet opjutten maar 2 buizenmonos zou ook mooi staan haha

Marco66

Quote from: patsijb on March 20, 2018, 16:20:14
ik wil je niet opjutten maar 2 buizenmonos zou ook mooi staan haha

Sterker nog, had bijna een set primaluna mono's gehad maar waren net verkocht.
Toen voor de Quads gegaan en die klinken tot nu toe zeker niet verkeerd!
Maar zou nog wel een keer set buizen willen proberen ja.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

#377
Kon voor een leuke prijs mooie set kabels overnemen, ooit gezien en gehoord bij maat van mij en was toen de topset van Monster.
Kwam inclusief mooie koffer en wegen echt heel zwaar.
Het weekend maar eens beluisteren hoe deze kabels het doen in mijn set.
Gaat om de Monster Cable M2.2s.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Markus2

Het ziet er in ieder geval dik uit! Doen me enigszins herinneren aan één van de MIT kabels die ik hier had (MH 770 S2 shotgun of zoiets gaafs).

Veel plezier ervan!
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

solitaire

Quote from: Marco66 on March 20, 2018, 17:26:43
Sterker nog, had bijna een set primaluna mono's gehad maar waren net verkocht.
Toen voor de Quads gegaan en die klinken tot nu toe zeker niet verkeerd!
Maar zou nog wel een keer set buizen willen proberen ja.

Wat me opvalt is dat je wel all-over-the-place bent in de aanschafbeslissingen die je neemt: heb je niet een idee in je hoofd waar je naar toe wilt, in weergavekarakter / uiterlijk / land van herkomst / gebruikte techniek / of welke nadruk je een setup ook wilt geven ? Of is het in deze zin ogenschijnlijk lukraak aanschaffen van spullen juist de keuze die je gemaakt hebt ? Ervaring opdoen / spullen bezitten die je je vroeger niet kon veroorloven / winst maken op trade / ... ?
Hinterm Horizont geht's weiter.

chansig

Quote from: Marco66 on March 23, 2018, 21:03:39
Kon voor een leuke prijs mooie set kabels overnemen, ooit gezien en gehoord bij maat van mij en was toen de topset van Monster.
Kwam inclusief mooie koffer en wegen echt heel zwaar.
Het weekend maar eens beluisteren hoe deze kabels het doen in mijn set.
Gaat om de Monster Cable M2.2s.

Zwaar en een koffer !!!! Moet goed gaan klinken... :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Marco66

Quote from: chansig on March 24, 2018, 17:40:21
Zwaar en een koffer !!!! Moet goed gaan klinken... :D

Gr. Hans

Precies 😀
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Quote from: solitaire on March 24, 2018, 16:13:59
Wat me opvalt is dat je wel all-over-the-place bent in de aanschafbeslissingen die je neemt: heb je niet een idee in je hoofd waar je naar toe wilt, in weergavekarakter / uiterlijk / land van herkomst / gebruikte techniek / of welke nadruk je een setup ook wilt geven ? Of is het in deze zin ogenschijnlijk lukraak aanschaffen van spullen juist de keuze die je gemaakt hebt ? Ervaring opdoen / spullen bezitten die je je vroeger niet kon veroorloven / winst maken op trade / ... ?

Vooral ervaring opdoen met merken id, ook die ik vroeger niet kon betalen.
Nu af en toe slim spullen kopen en leuk doorverkopen en uiteindelijk naar een mooie setup toe groeien.
Deel vd hobby vind ik om veel verschillende merken te ervaren, om dan id wel een keer uit te komen bij een merk/set/combi waarvan ik vind dat het klinkt zoals ik het als meest prettig ervaar.
Dat dit wat onrustig over kan komen begrijp ik wel hoor, no problem.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

solitaire

Nee hoor, ik weet zelf hoe leuk dit kan zijn ! Heb zelf ook eigenlijk altijd wel iets in huis om uit te proberen. En absoluut krijg je daar ook meer feeling door met de hobby. Het is je gegund. En als het nog wat extra centjes in het laatje brengt is dat een bonus :coffee: Probeer anders ook eens wat minder voor de hand liggende, of zelfs op het eerste gezicht idiote, dingen: extremen zijn meestal niet mijn ding, maar je leert er vaak wel van is mijn ervaring (helaas is het een domper om zulke zaken door te verkopen ...).
Hinterm Horizont geht's weiter.

Marco66

#384
Quote from: solitaire on March 24, 2018, 23:29:36
Nee hoor, ik weet zelf hoe leuk dit kan zijn ! Heb zelf ook eigenlijk altijd wel iets in huis om uit te proberen. En absoluut krijg je daar ook meer feeling door met de hobby. Het is je gegund. En als het nog wat extra centjes in het laatje brengt is dat een bonus :coffee: Probeer anders ook eens wat minder voor de hand liggende, of zelfs op het eerste gezicht idiote, dingen: extremen zijn meestal niet mijn ding, maar je leert er vaak wel van is mijn ervaring (helaas is het een domper om zulke zaken door te verkopen ...).

Is gewoon te veel leuks te koop haha.
Voordeel van wat ouder spul is dat je vaak voor leuke prijs topspul kunt kopen.

As week komt er ieg een topmerk in huis samen met een hollandse sensatie op dac gebied.
Erg benieuwd hoe dit samen gaat klinken op de scan speaks maar schrijf ik nog wel over deze week. 😀
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Maandag een mooie set van versterker en dac ophalen en eens lekker aan de tand voelen deze week.
Is een mooi merk wat ik altijd al keer wilde proberen en heeft pre outs voor de Quad Mono's.
Ook wel fijn dat er weer analoge ingangen en phono op zitten.
Gaat om een fraaie Classé Cap-80.

Hierbij een Metrum Quad Dac met aparte voeding, ook een merk waar ik veel goede dingen over gelezen heb en deze combi kan wel eens verrassend mooi zijn.
We gaan het beleven.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

frank2

Ik heb dezelfde dac, met die voeding, een betere voeding zorgt ervoor dat hij als een Octave mk1 gaat klinken. De bijgeleverde voeding is niet geweldig.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Marco66

Quote from: frank2 on March 25, 2018, 14:47:59
Ik heb dezelfde dac, met die voeding, een betere voeding zorgt ervoor dat hij als een Octave mk1 gaat klinken. De bijgeleverde voeding is niet geweldig.

Thanks, kan ik altijd later induiken id.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

De Lexicon set is ook verkocht vandaag en gaat morgen op de post.
In het nieuwe huis eerst maar kijken welke ruimte er eventueel is voor een aparte ht en dan maar zien wat we er in gaan zetten.
Daarvoor heb ik dan de stereoset wel op orde ga ik van uit.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Vanmorgen zijn de Classé en de Metrum Quad dac gearriveerd en gelijk de boel aangesloten.
Nog even alleen de cd-speler op de dac, woensdag komt er nog een usb naar spdif converter binnen voor de Roon Nuc.

Tja, wat moet ik zeggen......dit is toch van een andere orde en de combi Classé en Metrum klinkt echt super lekker.
Die Classé weegt voor de afmeting dieplood en heeft waarschijnlijk een mega voeding aan boord, en gebruik hem nu als pre voor de Quad Mono elite's.
Prachtige versterker met dito metalen remote.

Dit is een merk die ik altijd al wilde hebben ooit en nu werkelijkheid geworden, voorlopig gaan genieten van deze setup en zou mij niks verbazen dat dit de stereo set is die blijft.





Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Pjotr27

Prachtige versterker! Heb er een aantal jaren met veel plezier mee gespeeld...(samen met een Classè CDP 0.3 cd-speler). Waanzinnige combi...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

dre73

En hoe klinkt de Classé als geïntegreerde versterker? :D

Mooie aankopen trouwens!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

Marco66

Quote from: dre73 on March 26, 2018, 17:34:59
En hoe klinkt de Classé als geïntegreerde versterker? :D

Mooie aankopen trouwens!

Nog geen idee, ga ik nog proberen.
Misschien wel nog mooier dan met de mono's wie weet 😀
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Quote from: Pjotr27 on March 26, 2018, 17:09:04
Prachtige versterker! Heb er een aantal jaren met veel plezier mee gespeeld...(samen met een Classè CDP 0.3 cd-speler). Waanzinnige combi...

Leuk om te horen thanks.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Dolby


AudioEnZo


dre73

Quote from: Marco66 on March 26, 2018, 17:43:52
Nog geen idee, ga ik nog proberen.
Misschien wel nog mooier dan met de mono's wie weet 😀

Ik ben benieuwd of het een mooie match is met de luidsprekers.

Had je al wat met de speakerkabels gedaan?
Of heb ik daar overheen gelezen?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Marco66

Quote from: dre73 on March 26, 2018, 20:25:15
Ik ben benieuwd of het een mooie match is met de luidsprekers.

Had je al wat met de speakerkabels gedaan?
Of heb ik daar overheen gelezen?

De monster cable's zitten er op en doen het erg goed, blijven er lekker op zitten al is het maar om indruk te maken op de visite 😀
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

dre73

Ik had er ook al positieve berichten over gehoord. ;)
Nooit meer weg doen.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.