Marco’s zoektocht door Audioland

Started by Marco66, November 29, 2017, 09:39:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marco66

Quote from: doorofnight on January 13, 2018, 16:05:17
Mooie luidsprekers, mooie units. Passen goed bij je interieur. Hopelijk wat rustiger in het midhoog dan je voorloper-Kharma's, die hiermee het "life-effect" proberen te sorteren?

Pas op met die lome tussenkabeltjes hoor, straks gaan je hoog-units te langzaam bewegen en voor je het weet heb je allemaal faseproblemen!

Erg tevreden tot nu toe, scan speak is toch meer mijn sound en klinken zeer gebalanceerd.
Het hoog is met de 99000 tweeter, die het duurste is uit de revelator serie, met sommige passages soms iets te aanwezig. Heb contact gehad met Titus van speaker en co en die zei dat in sommige ruimtes het hoog id wat te hard kan zijn met deze tweeter, vaak door de wat hardere ruimtes tegenwoordig.
Advies was om ze 2 á 3 db te dempen, dus morgen maar met toonregeling spelen of dit het wat verbeterd en later evt het filter aanpassen.

Verder erg mooi id en ongehoord strak en diep laag, heerlijk.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Vanmorgen op de voorversterker de source direct uitgezet en de treble iets terug gedraaid.
Klinkt al wat rustiger in het hoog zo maar toch even uitzoeken of het filter ook aangepast kan worden, kan ik gewoon source direct blijven gebruiken.
Of dit echt veel uitmaakt weet ik niet, meer het idee denk dat source direct beter is dan met tone-regeling.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Zweitse

Gewoon het filter aanpassen met een L-pad van twee weerstanden.

DofN

Ojee, traag laag dan. Ook niet goed.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Marco66

Quote from: Zweitse on January 14, 2018, 12:18:22
Gewoon het filter aanpassen met een L-pad van twee weerstanden.

Uhh watte 😄
Zo ver reikt mijn electronische kennis niet.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Rowdy

Audio & Techniek had begin jaren '90 van de 20ste eeuw een test van een Elac monitor luidsprekers. Bij deze luidsprekers was het hoog ook iets te aanwezig. Audio & Techniek heeft het opgelost door een weerstand van, ik geloof 4,7 ohm / 5 Watt, parallel aan de tweeter te monteren. Elac heeft daarna de oplossing overgenomen.

Marco66

Quote from: Rowdy on January 14, 2018, 14:05:20
Audio & Techniek had begin jaren '90 van de 20ste eeuw een test van een Elac monitor luidsprekers. Bij deze luidsprekers was het hoog ook iets te aanwezig. Audio & Techniek heeft het opgelost door een weerstand van, ik geloof 4,7 ohm / 5 Watt, parallel aan de tweeter te monteren. Elac heeft daarna de oplossing overgenomen.

Ok, maar dan weet ik nog niet waar die dan tussen moet.
Zal Titus nog eens een mailtje sturen voor uitleg, komt goed.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Vhond

Misschien moet je dan eerste even een foto maken van het filter (vooral de sectie van de print welke te maken heeft met het hoog)

Marco66

#234
Quote from: Vhond on January 15, 2018, 09:03:14
Misschien moet je dan eerste even een foto maken van het filter (vooral de sectie van de print welke te maken heeft met het hoog)

Titus weet wat er in zit, komt het spul vandaan.
Heb nu treble iets terug gedraaid en klinkt al stuk aangenamer dus komt goed.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

DofN

Quote from: Marco66 on January 15, 2018, 09:26:40
Titus weet wat er in zit, komt het spul vandaan.
Heb nu treble ligt terug gedraaid en klinkt al stuk aangenamer dus komt goed.

Lijkt me leuk om binnenkort even weer langs te komen, ik neem dan mijn laptop, mic en REW mee. Kunnen we eens nameten wat onze oren ons vertellen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Zweitse

Quote from: Marco66 on January 14, 2018, 13:50:02
Uhh watte 😄
Zo ver reikt mijn electronische kennis niet.
Dat is een netwerkje van twee weerstanden, Google maar eens op L-pad.

Marco66

Quote from: doorofnight on January 15, 2018, 09:32:40
Lijkt me leuk om binnenkort even weer langs te komen, ik neem dan mijn laptop, mic en REW mee. Kunnen we eens nameten wat onze oren ons vertellen.

Ja, dat zou ik erg leuk vinden. Eens zien wat mijn ruimte doet id.
Hoor wel wanneer je tijd/zin hebt.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Quote from: Zweitse on January 15, 2018, 09:40:28
Dat is een netwerkje van twee weerstanden, Google maar eens op L-pad.

Ok zal ik doen thanks.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Als het goed is komen morgen de andere pluggen binnen voor de tweede magnum kabel.
Dan kan ik die ook afbouwen en gaan ze weer op mijn set.
De Nuforce stonden nog te koop en zijn inmiddels verkocht.
Omdat ik gemerkt heb dat de treble wat te hard speelt en de scanspeaks gevoelig zijn voor het beetje wel of niet indraaien kan ik hier mee verder aan de slag.
Later wil ik nog wel eens kijken of bi-wire nog een verschil gaat geven evt.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

erik s.

Quote from: Marco66 on January 15, 2018, 10:20:31
Als het goed is komen morgen de andere pluggen binnen voor de tweede magnum kabel.
Dan kan ik die ook afbouwen en gaan ze weer op mijn set.
De Nuforce stonden nog te koop en zijn inmiddels verkocht.
Omdat ik gemerkt heb dat de treble wat te hard speelt en de scanspeaks gevoelig zijn voor het beetje wel of niet indraaien kan ik hier mee verder aan de slag.
Later wil ik nog wel eens kijken of bi-wire nog een verschil gaat geven evt.
Zal nog wel iets langer duren voor de bananen binnen zijn.
Ik zou de Magnums een klein beetje inkorten om ook Magnum als jumpers te gebruiken.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Marco66

#241
Quote from: erik s. on January 15, 2018, 16:20:54
Zal nog wel iets langer duren voor de bananen binnen zijn.
Ik zou de Magnums een klein beetje inkorten om ook Magnum als jumpers te gebruiken.

O jammer, zit zonder kabels vanaf morgen 😄
Sluit ik een wel barewire aan tot ze binnen zijn.
Wel goede tip voor de jumpers id, zal ik gelijk maar de boel afknippen morgen.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Hoe raar kan het lopen in audioland!
Maat van mij vroeg of ik nog iemand wist voor de versterker van zijn vriendin.
Wat voor 1 is dat dan vroeg ik?

Blijkt een in nieuwstaat verkerende Denon AVC-11SR te zijn  :clapping:
Laat ik nu pas de bijpassende DVD-2900 gekocht te hebben voor mijn sacd's.
Heb hem gelijk een bod gedaan en deze week komt ie hier.
Als dit goed klinkt ( wat ik wel verwacht met  180 watt per kanaal) dan gaat de sony set in de dozen en mogen ze netjes blijven tot het nieuwe huis.
Kan ik het later weer als leuke set verkopen.
Dit zijn de leuke aankopen, veel versterker voor weinig geld  ;D

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Marco66

#245
Quote from: Blue-Eyes on January 17, 2018, 05:48:30
Handelaartje :P

Ja, lijkt er wel op haha maar komt soms op je pad en soms te mooi om te laten gaan.
Weer ff mee spelen, kan de sony set vast ingepakt worden.
Heb ik voor erg weinig toch leuke set denk, zoniet gaat het gewoon weer op de markt 😄
En wie weet, straks matched het beter met de scanspeaks, zou wel sneu zijn haha.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

patsijb

vraag me dan af wat die vriendin nog meer had staan haha
tiz vaak toch n mannending zukke grote spullen

Marco66

Quote from: patsijb on January 17, 2018, 12:29:10
vraag me dan af wat die vriendin nog meer had staan haha
tiz vaak toch n mannending zukke grote spullen

Durf ik niet te vragen 😂 💶
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Krijg straks de Denon binnen, ff aansluiten en eens kijken wat ie doet met de scan speaks.
Heeft ook nog pre out dus kan evt nog de sony eindversterker er op aansluiten voor wat meer power.
Eerst maar kijken hoe de Denon het doet, erg benieuwd.
Straks dus 2 sets van mijn favoriete merken uit de jaren '90, Sony Es en Denon in gold.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch