Knetteren uit luidsprekers / Rotel RSP1098

Started by gerard1, November 28, 2017, 22:24:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gerard1

Hoi

De laatste tijd komt er met komen en gaan  licht geknetter uit de luidsprekers, soms 4 dagen niet en daarna weer aanwezig.
Na uit en weer aanzetten, wat schakelen tussen de digitale ingangen is het soms weer voor een tijdje opgelost.

Het geknetter gebeurd bij de dune solo die optical aangesloten is en bij de apple tv die coaxiaal aangesloten is.
Tijdens het knetteren de stroom van de dune en de appletv afgehaald het knetteren bleef.
beetje schakelen in het menu met de ingangen en opeens is het weer verdwenen.

Het gaat om een Rotel RSP1098 / RMB1075
Center kef model 200C / 2x model two reference serie

Weet iemand wat het kan zijn?

gerard1

Het geluid valt nu ook regelmatig even weg.
In het scherm licht dan het volgende even op, mode: dolby digital

morca

Dan was je receiver de verbinding met de bron kwijt.
Kabel checken zou ik anders zeggen maar je hebt het met 2 bronnen.
2 kabels defect zou raar zijn.

gerard1

Bedankt, inderdaad met 2 bronnen, kabels ook vervangen.
tijdens het knetteren de stroom van de dune en de appletv afgehaald knetteren bleef aanwezig. beetje schakelen met de ingangen en later verdween het weer.

Rowdy


gerard1

Het is nu constant geworden ondertussen, hij knettert op de digitale ingangen optisch en coaxiaal.
Als je het volume op 0 zet is het over.

@Rowdy , jij denkt nog steeds aan slechte solderingen?

Dat wordt dan een ritje naar Hanex ben ik bang voor.

Ik zat al te denken aan de heos avr, maar of dat een beetje gaat met de Center kef model 200C  de fronts model two reference serie

gerard1

Ondertussen al 6 weken bij Hanex, nog niet opgelost :(
1 ding is nu wel duidelijk, we hebben tijdelijk wat anders staan, maar mis toch echt het muzikale geluid van de Rotel RSP 1098.


Zou de RSP 1570 of RSP 1572 hetzelfde niveau hebben? het geluid van de Rotel bevalt ons goed en de toeters en bellen gebruik ik niet,
5.1 is genoeg voor ons.
Tweedehands daar eens naar kijken. 

tommi

RSP-1098 is een notoir lastig apparaat om te repareren, zeker nu ze wat ouder beginnen te worden zal Marcel er wel geen stapel slopers meer van hebben staan. Als alternatief zou ik zeggen, kijk 'ns naar Primare, dat merk heeft prachtige surround processoren en versterkers gemaakt over de jaren, die met hun muzikale prestaties op gelijke hoogte staan of misschien zelfs beter zijn dan de 1098.

Tom
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One