Vervangen Marantz SR14 MM7055 of SR7012

Started by Rob Eric Blank, November 26, 2017, 16:55:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob Eric Blank

Reeds vele jaren maak ik met veel plezier gebruik van een Marantz SR14. Tegen de 10 jaar geleden gebruikte ik deze als Receiver en sinds een jaar of 5 alleen als eindtrap naar mijn Marantz AV7005. De SR14 was van belang toen ik veel audio luisterde. Dat is de afgelopen jaren stukken minder geworden. Sinds ik kinderen heb zet ik praktisch nooit meer een cd op en neem geen tijd voor een luistersessie.

De SR14 heeft een enorm powerreserve en klinkt erg aangenaam in combinatie met mijn Elac FS208.2  speakers. Nu lijkt de SR14 echt overleden en na twee eerdere reparatiepogingen, lijkt het er nu op dat er definitief een einde is gekomen aan deze SR14. Nu wil ik deze vervangen (speakers blijven zeker nog wel even staan).

Er zijn meerdere opties:
- Alleen een eindbak kopen (Marantz MM7XXX of M88XX), naast mijn AV7005.
- Een receiver en de AV7005 verkopen.

Wat is wijsheid?

Inmiddels twijfel ik dus tussen een SR7012 en een MM7055

Voordeel voor de SR7012 is 4K doorgeven en volgens mij 250,- goedkoper.
De MM7055 klinkt denk ik beter.

frits marantz


Rob Eric Blank

Quote from: frits marantz on November 26, 2017, 17:15:07
Waarom zou je niet weer een kopen?  https://link.marktplaats.nl/m1228192518
Is wel een optie, scheelt veel budget en weer een bakbeest in huis halen.

frits marantz

Op het "buur" Marantz forum zitten een paar techneuten die misschie naar jouw SR kunnen kijken. Niet geschoten is altijd mis.

Wil je surround houden of wil je naar stereo?

Rob Eric Blank

Quote from: frits marantz on November 26, 2017, 17:26:41
Op het "buur" Marantz forum zitten een paar techneuten die misschie naar jouw SR kunnen kijken. Niet geschoten is altijd mis.

Wil je surround houden of wil je naar stereo?
Ik blijf graag surround houden. Voor de films en series die er gekeken wordt. Mijn pre heeft apple airplay en dat wil ik blijven houden. Weet dat het geluid geen recht doet aan de rest van de set, maar voor casual een muzikaalbehangetje is het aangenaam.

Rob Eric Blank

Even de voor en nadelen op een rijdje

SR7012
+ 4K
+ lagere kosten

MM7055
+ power
+ verwachte klank
+ plug and play, geen calibratie avondje

Huub-13

Als het alleen om de eindversterkerfunctie gaat kun je spekkoper zijn met een Marantz SR-9200 die ik gratis te vergeven heb.
Zie:  http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=166124.0
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Rob Eric Blank

Het wordt toch een SR7012, ook om 4K te kunnen doorsturen!

H&C Hifi


Rob Eric Blank


H&C Hifi

Top !

Heel veel plezier met de nieuwe aanwinst  :)

Rob Eric Blank

Dank, de SR7012 is erg lekker. Op surround een stapje gezet. Geeft nog beter de akoustiek van de ruimte waarin de opname is gemaakt weer. Bij muziek is deze wel minder sterk tot nu toe....de SR14 had gewoon meer controle. Maar een prima apparaat die SR7012.