Bron met "Resume playback" bij power aan?

Started by WilcoL, November 26, 2017, 16:26:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WilcoL

Goede middag allen,

Ik krijg via één van m'n beste vrienden een vraag voor een dilemma waar zijn schoonvader mee zit. Lees eens mee:

Z'n schoonvader is een muziekliefhebber. Had altijd oa in z'n toilet muziek waarbij 'play' getriggerd werd door de lichtschakelaar van het toilet. Bij inschakelen verlichting sprongen een versterker en een oude Akai bandrecorder aan, bij licht uit sprong het weer uit. De Akai bleef dan gewoon keihard, mechanisch op 'play' staan, waardoor dezelfde track verder speelde zodra hij de verlichting weer inshakelde. Nu is dat oude systeem bijna dood en hij zoekt naar iets wat hetzelfde doet. Bron maakt niet uit, maar dat de playback resumed bij het inschakelen van de verlichting is essentieel.

Het kan geen verregaande domotica-oplossing zijn, zoek het in een low-tech budget oplossing. Iemand een suggestie? Ik denk aan een Bluetooth speaker of iets dergelijks, aangezien ik geen CD/USB-spelers ken die op 220 volt gewoon doorgaan waar ze gebleven waren.  Iemand toevallig een suggestie?

Bedankt, groeten Wilco

Groeten, Wilco

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

hifiman

#1
Raspberry pi met logitech media server en squeezeplay lijkt me een goede optie.

br@m

Quote from: hifiman on November 26, 2017, 19:41:20
Raspberry pi met logitech media server en squeezeplay lijkt me een goede optie.

Inderdaad LMS/Squeezeplay/Squeezelite ondersteunt automatische pause/resume bij uit- en aanzetten.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

WilcoL

Dat klinkt vooralsnog goed. Wel hoor ik dat het veelvoudig aan- en uitzetten van een Pi de SD-kaartjes geen goed doet...

Enig idee?

Groeten, Wilco

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

br@m

Quote from: WilcoL on November 27, 2017, 12:53:25
Dat klinkt vooralsnog goed. Wel hoor ik dat het veelvoudig aan- en uitzetten van een Pi de SD-kaartjes geen goed doet...

Enig idee?

Groeten, Wilco

Ik niet ik heb LMS/Squeezelite draaien op een thin client (x86) en die staat altijd aan. Als ik de usb dac / pre uit schakel pauzeert de muziek en die gaat weer verder als ik de apparatuur weer aan zet.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile