4K UHD TV rond de 1K?

Started by BJF, November 25, 2017, 19:43:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BJF

Mijn Panasonic tv is vlot verkocht, heb er nog een mooie prijs voor gekregen.

Nu op zoek naar een nieuwe, liefst zsm  :P
Maximaal 50 inch, 4K UHD, 100Hz, voldoende HDMI aansluitingen (4). Netflix, YouTube. Prijs rond de €1.000,-. OLED is me domweg nog te duur.

Ik heb de Samsung UE49MU7000 cq 8000 bekeken. Spreken me wel aan, met name de manier waarop de kabels worden aangesloten middels een hub. Niet nodig, wel handig.
Maar er zijn natuurlijk veel meer merken. Philips, Sony, LG en niet te vergeten Panasonic. Die laatste heb ik jaren als plasma gehad.

Er zijn veel verschillende tv besturingssystemen, Android, Tizen, ??? Wat werkt het lekkerst?
Welke led is momenteel -voor die prijs- de beste?

Brand maar los!
NAD M10 V2
Elac FS247

mijkie

#1
Er is zat moois in de handel tot 50 inch !

Oled heb ik gehad, vond t niet mijn ding, kwam van Pana-led af maar, eerlijk is eerlijk, heb m niet laten kalibreren  ;D

Philips 7000 serie gehad, mooi beeld en Android werkt goed en snel, nu een Samsung 55KS7000 en de hub is idd handig en beeldje vind ik super mooi !!

Android werkt goed en snel, Tizen ook en Samsung werkt iets minder natuurlijk maar, heel goed te doen !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

CineSmurf

#2
Zit zelf met ongeveer dezelfde criteria te zoeken (plus nog dat de voet max 50cm breed mag zijn vanmwege mijn soundbase - dat maakt het niet makkelijker.) Ben zelf wel onder de indruk van deze: https://tweakers.net/pricewatch/743327/sony-kd-49xe9005-zwart.html net boven de 1000.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

BJF

Die Sony is inderdaad ook heel fraai. Qua prijs zit hij op ongeveer hetzelfde niveau als de 8000-serie van Samsung.
De door @mijkie aangehaalde Samsung is inmiddels niet meer te koop zo lijkt het.

Ik denk dat ik vanmiddag maar eens bij de Mediamarkt ga kijken, ook het uiterlijk even meeneem in de beoordeling. Qua beeld(techniek) zal het elkaar niet veel maken neem ik aan.

Dank alvast voor de input  :clapping:
NAD M10 V2
Elac FS247

mijkie

Zou gewoon ff gaan kijken idd krijg je beetje een idee van de evt verschillen
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

evilniek

Quote from: BJF on November 25, 2017, 19:43:17
Mijn Panasonic tv is vlot verkocht, heb er nog een mooie prijs voor gekregen.

Nu op zoek naar een nieuwe, liefst zsm  :P
Maximaal 50 inch, 4K UHD, 100Hz, voldoende HDMI aansluitingen (4). Netflix, YouTube. Prijs rond de €1.000,-. OLED is me domweg nog te duur.

Ik heb de Samsung UE49MU7000 cq 8000 bekeken. Spreken me wel aan, met name de manier waarop de kabels worden aangesloten middels een hub. Niet nodig, wel handig.
Maar er zijn natuurlijk veel meer merken. Philips, Sony, LG en niet te vergeten Panasonic. Die laatste heb ik jaren als plasma gehad.

Er zijn veel verschillende tv besturingssystemen, Android, Tizen, ??? Wat werkt het lekkerst?
Welke led is momenteel -voor die prijs- de beste?

Brand maar los!


Ik heb een Sony XE90 49inch aangeschaft, helaas was die zo'n beetje DOA, maar heb er nog wel behoorlijk wat uurtjes mee doorgebracht. De beeldkwaliteit is echt goed te noemen in deze prijsklasse, wel wat dingetjes om rekening mee te houden, de kijkhoek is relatief klein, dus zorg er voor dat je redelijk recht voor de tv zit. De tv staat natuurlijk standaard in de lasstand, heb zelf om te beginnen de cinema pro beeld-preset gekozen, was wel ok maar nog wel redelijk overdreven kwa helderheid, maar even door de presets scrollen is denk ik aan te raden. Heeft alleen HDR(10), geen Dolby Vision, maar volgens mij kan de HDR(10) redelijk goed uitpakken na een profi-calibratie, maar kan mij ook voorstellen dat je voor de prijs van de tv een calibratie niet overweegt. Android werkt voor m'n gevoel gewoon soepel, staat wel wat bloatware op, maar daar heb ik tijdens mijn korte gebruik geen hinder van ondervonden. Kortom een mooie tv, voor een schappelijke prijs, gekocht bij Apollo aanrader! Vooral tweakers in de gaten houden voor de prijzen natuurlijk, en niet te vergeten forumsponsoren raadplegen. d'r loopt ook nog een cashback aktie bij Sony, trouwens. Happy hunting!
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

BJF

Ik heb vanmiddag even rondgehangen in de plaatselijke MediaMarkt. Waar me van de week Samsung werd aangeraden door de MM-verkoper, was dat nu Sony. Niet toevallig had deze verkoper een Sony-shirt aan  ;D.
Van horen zeggen wordt bij HiFiCorner juist Panasonic aangeprezen. Zal vast ook te maken hebben met marges.

De eerder aangehaalde Samsung UE49MU8000 heeft weliswaar een hub met aansluitingen, maar daar zit geen LAN bij. Daarvoor moet dus alsnog een losse kabel naar de tv, ik sluit de meeste apparatuur nl. bekabeld aan op een switch. Daarnaast viel me de grootte van de voet op, die zowel voor als achter behoorlijk uitsteekt. De Samsung heeft een zgn. 'one-for-all' afstandsbediening met vrijwel geen knoppen.

De Sony KD49XE9005BAEP (die typenummers... :crazy:) heeft een mooie compacte voet, waarin ook nog een stukje kabelmanagement verwerkt zit. Geen hub, alle aansluitingen op de tv zelf. Normale AB.

Qua design doen deze -en andere als LG, Panasonic en Philips- merken eigenlijk niet voor elkaar onder. Een dunne bezel hebben ze tegenwoordig allemaal. Het beeld is niet goed te beoordelen omdat ze allemaal op de 'KIJKNAARMIJ-modus' staan, de kleuren knallen eraf. Eenmaal thuis pas je de tv aan je eigen voorkeuren aan en vergeet je de andere merken en modellen denk ik.

Blijven dus de voet, aansluitingen en het besturingssysteem over. Dat laatste heb ik niet kunnen testen, dat blijft dus een onbekende grootheid in mijn zoektocht.

Ik ben er kortom nog niet uit. Deze week breng ik vast nog een bezoekje aan de winkel van HiFiCorner en dan moet ik maar eens een besluit nemen. Black Friday is dan weliswaar voorbij, maar de prijzen daarvan moeten ook later kunnen  ;)
NAD M10 V2
Elac FS247

BJF

Nieuwe tv is binnen!

Het viel me nu pas op hoe groot de voet van de Samsung is, (vooral) ook aan de achterzijde. Omdat de tv in elk geval voorlopig op de voet staat en niet wordt opgehangen was dat een dealbreaker.

Na het lezen van veel, heel veel, reviews voor de Sony KD49XE9005 gekozen.
Momenteel aangesloten op een Humax 5100C, maar daarmee haal ik lang niet alles uit het beeld.
De Horizon box zal dat beter doen, maar die maakt (te) veel herrie en ik heb al een paar keer in korte tijd gehad dat de AB niks meer deed. Ook omdat ie belachelijk veel stroom verbruikt in standby de Horizon eerst weer in de doos gedaan.

Vanavond daarom via MP een CI+ module gekocht. Moest een 1.3 versie hebben omdat eerdere niet op de nieuwste tv's werken. Die module ga ik er binnenkort in zetten.

Volgens info gaan overigens die modules ergens begin volgend jaar niet meer werken. Vanaf dan wordt bij Ziggo een decoder verplicht... als dat werkelijk gebeurt zit ik/zitten wij alsnog aan de Horizon vast.

NAD M10 V2
Elac FS247

millon

Dit lijkt mij een koopje.

De Sony KD55XE9005 tot 31dec 1233euro incl de cashback van Sony.

Beter kan je voor dit geld niet kopen :clapping: