Discogs voor film

Started by Dirk, November 25, 2017, 10:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

de titel zegt het eigenlijk al...bestaat er zoiets als een "Discogs voor film", waar je dus fysieke schijfjes (originele uitgaves) kan kopen van mede-liefhebbers?

Je kan natuurlijk wel gaan zoeken op sites als MP en 2dehands en ook op fora als dit komt wel eens wat voorbij, maar ik vind het vreemd dat er nog geen partij is opgestaan die zoals Discogs dat doet al die kopers en verkopers op één plek verzamelt, om eea te faciliteren (en wat aan ze te verdienen)
...of heb ik die site ergens gemist?  ;D

fwiw; ik ken/gebruik ook wel eens een online dienst icm mijn mediaplayer (95% voor series), maar het blijft naar mijn mening toch geregeld wat te wensen over laten inzake beeldkwaliteit, dus daarom zou ik graag van bepaalde films die ik echt in "de beste kwaliteit" wil zien toch het origineel Blu-ray schijfje willen ;)

btw; Discogs heeft momenteel een beta lopen genaamd Filmogs waar ze nu in de fase van database-opbouw zitten (daadwerkelijk aantal te koop aangeboden films zit er nu ook maar net boven de 1000 stuks), maar vooraleer die écht up and running is en een voldoende groot & breed aanbod heeft, laat ik hem even buiten beschouwing.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

HJ

Geen idee of zoiets bestaat maar ik denk dat bv oude vhs banden vrijwel geen waarde meer hebben en dat zal bij dvd ook zo worden schat ik in.

Vinyl blijft zn waarde houden en is daarom lonend om op te slaan in bv dc.


Verstuurd vanaf mijn telefoon.


Dirk

ik dacht ook niet echt aan videotapes, maar dacht dat dat wel duidelijk was. ;)
ik denk aan de "huidige" dragers als Blu-ray en DVD, al zie ik geen reden om bvb Laserdisc etc uit te sluiten als zo'n site al zou bestaan, want ook daar zijn zeker nog wel liefhebbers voor.

btw: 95% van het indertijd (pak 'em beet alles van >25jaar terug) verkochte vinyl is vandaag gewoon minder waard, dus je verkijkt je een beetje op die "waardevastheid" van mediadragers denk ik, maar da's ook niet mijn insteek/vraagstelling.
ik zou een centrale plek waar je dit soort schijfjes kan kopen en verkopen iig wel weten te appreciëren :)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

HJ

Ik bedoel niet waarde vast kwa geld maar dat het vinyl niet vergaat.

Digitaal medium is te kopiëren  en daarom minder waardevol imo.
Verder heb je gelijk en zou zo'n site handig kunnen zijn.

Verstuurd vanaf mijn telefoon.