Pioneer Kuro-600A brom

Started by mvdveek, November 21, 2017, 13:02:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mvdveek

Ik heb de laatste tijd een brom wat uit mijn pioneer kuro lijkt te komen.
Lijkt uit het hele beeld te komen, heb niet het idee dat het op 1 plek sterker is dan ergens anders.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en wat ik er aan kan doen?
Showcase  ||  Pioneer KRP-600A || Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

Charlemagne

Je stelt de vraag over een Kuro 600M en in je signature staat dat je een Kuro 600A hebt. Beetje verwarrend zo.

Mijn Kuro 500A bromt ook wat meer sinds hij ouder wordt. Gelukkig niet in de mate dat het me stoort. Hoe het komt? Geen idee...
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

mvdveek

Showcase  ||  Pioneer KRP-600A || Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

mvdveek

Weet iemand of er bedrijven zijn die hier wat mee kunnen?
(Die ook nog thuis komen)
Showcase  ||  Pioneer KRP-600A || Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

vik

Je hoort de Kuro altijd wel een beetje brommen ik zou me daar niet al te druk om maken. Bij wisselen van lichte scenes naar donkere hoor je het ook. Ik heb mij ooit laten vertellen dat het de plasma techniek is.

Hoe hard is de brom? Is het constant of wisselt het?

Het enige bedrijf die Kuro service levert is Kebe maar als je die laat komen kost het je een behoorlijk bedrag en dan hebben ze nog niets gedaan.


Quote from: mvdveek on November 23, 2017, 00:27:54
Weet iemand of er bedrijven zijn die hier wat mee kunnen?
(Die ook nog thuis komen)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

mvdveek

Heb de tv al jaren. Nooit last van gehad. Pas sinds een paar maanden dat hij zo'n geluid maakt.
Het is luid genoeg dat je het tijdens een rustige scene gewoon hoort.
Stoort mij in ieder geval behoorlijk.

Ik zal eens informeren bij Kebe.

Iemand die nog een ander bedrijf weet?
Showcase  ||  Pioneer KRP-600A || Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

twani

Was het niet zo dat juist bij deze series als ze wat ouder worden de soldeerverbindingen het gaan opgeven?

Heb daar wel eens over gelezen...  Doorsolderen moest er dan worden gedaan.

Slechte soldeerverbindingen kunnen zeker brom verzoorzaken zeker als de brom plots is gekomen.

Volgens mij weet forumlid Martin (Almere dacht ik) hier wel wat meer van...