Beeld niet overal even scherp

Started by jeroens1983, November 20, 2017, 13:10:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeroens1983

De sfeer zit er hier goed in zie ik haha.  Persoonlijk heb ik geen enkele reactie opgevat als een verkoop praatje of wat dan ook hoor.  Ben allang blij dat er word gereageerd.
Ben gisteren weer met de afstelling bezig geweest en ben er weer een stuk verder mee.   De beamer stond idd nog heel iets verdraaid maar dit heeft me alleen een extra cm beeld opgeleverd maar het verschil tussen links en rechts blijft hetzelfde.
Als ik 1 kant scherp stel dan waaiert de andere kant een beetje uit en dit geldt voor links en rechts.   
Ik heb nu gekozen voor de middenweg.  Het beeld is nu overal even scherp of onscherp. Net hoe je het bekijkt.
Hij zou dus nog heel iets scherper kunnen maar dan lever ik ook weer wat in dus het is goed zo.
Gisteren weer een film gekeken nadat alles is afgesteld en ben zeer tevreden.
Dus bedankt voor de tips mannen 👍

Kjelt

Je zou nog kunnen testen met een los a4'tje om te zien waar het nu zit.
De projector links op het scherm superscherp zetten en dan met een a4tje aan de rechterkant van het scherm naar voren of naar achteren bewegen tot het beeld ook superscherp is.
Dat is de afwijking van je scherm tov de projector, dat verschil zou je dan met de ophanging van het scherm kunnen corrigeren.
Als je met je a4'tje het beeld rechts nergens scherp krijgt dan zit het in de lens/projector.

Dirk

Quote from: Kjelt on November 22, 2017, 12:57:04
Als je met je a4'tje het beeld rechts nergens scherp krijgt dan zit het in de lens/projector.
of de PJ hangt langs rechts een fractie dichterbij het scherm dan langs links, je kan immers niet "in" de muur gaan testen met dat A4'tje  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kjelt

Quote from: Dynky on November 22, 2017, 13:14:31
of de PJ hangt langs rechts een fractie dichterbij het scherm dan langs links, je kan immers niet "in" de muur gaan testen met dat A4'tje  ;)
Ik ging inderdaad uit van een rolscherm  :D
Met een spanscherm gaat het inderdaad alleen als het focuspunt dichterbij de projector hangt dus dan draai je de procedure om, scherp zetten op rechts en met a4tje links  ;)

jeroens1983

Zon soortgelijke test heb ik gisteren al gedaan en dan moet ik idd door de muur om het scherp te krijgen.  Ik heb dus de focus een 20cm voor het scherm gezet en toen kon ik het zien.  Maar ik had de volle 20 cm ook wel nodig en dit is teveel om het op te vangen met het scherm en/of de plaatsing van de beamer.   
Wat er nu nog in zit komt puur uit de beamer zelf want ik heb gisteren ook om te proberen de beamer een meter naar links of naar rechts verplaatst en het enige wat ik daarmee bereikte was een hoger scherm aan 1 kant maar de focus werd er niet beter van.
Het zal dan wel in de lens zitten en al met al is het nu best heel netjes hoor maar het blijft wel jammer dat het nog blijkbaar nog scherper had gekund als de lens had mee gewerkt 😂