Fris klinkende versterker

Started by Carrol, November 14, 2017, 08:32:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sirius666

Quote from: Carrol on November 16, 2017, 14:29:08
Zal het proberen vanavond :clapping:

Is het 'frisse' geluid dat je nu hebt er ook nog als je het hoog op 0dB zet?

Carrol

#51
Ik wil juist een open geluid!! Je kunt het ook fris noemen.Heb hem ook al op 0db gehad!!
Wat ik al zei ,de akoestiek zal daar roet in het eten gooien.Is voor mij ook niet allemaal te realiseren,jammer!!
Ook met de Dynaudio miste ik die openheid,dat je een beetje door het geluidsbeeld heen kan kijken!!!
Zal nog wat met de bass instellingen proberen!
Het is er gisteravond niet van gekomen,
Ik laat van mij horen wanneer ik weer geluisterd heb!!
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Xander32

Het gebrek aan een 'open geluid', 'openheid', 'door het geluidsbeeld heen kunnen luisteren', dat betreft echt en akoestiek en opstelling issue. Geen enkele versterker gaat dat voor je oplossen  :nowink:. Wellicht dat dsp/eq hierin iets kan verbeteren, maar ik zelf ben daar geen groot fan van.
Dan is het beter om te kijken of je wat aan de akoestiek en de opstelling kan doen. Is dat niet mogelijk/is daar geen bereidheid, dan rest slechts het accepteren van het huidige.

Quote from: Carrol on November 17, 2017, 08:25:12
Ik wil juist een open geluid!! Je kunt het ook fris noemen.Heb hem ook al op 0db gehad!!
Wat ik al zei ,de akoestiek zal daar roet in het eten gooien.Is voor mij ook niet allemaal te realiseren,jammer!!
Ook met de Dynaudio miste ik die openheid,dat je een beetje door het geluigdbeeld heen kan kijken!!!
Zal nog wat met de bass instellingen proberen!
Het is er gisteravond niet van gekomen,
Ik laat van mij horen wanneer ik weer geluisterd heb!!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Peerless Monster

Quote from: Xander32 on November 17, 2017, 09:02:09
Het gebrek aan een 'open geluid', 'openheid', 'door het geluidsbeeld heen kunnen luisteren', dat betreft echt en akoestiek en opstelling issue. Geen enkele versterker gaat dat voor je oplossen  :nowink:. Wellicht dat dsp/eq hierin iets kan verbeteren, maar ik zelf ben daar geen groot fan van.
Dan is het beter om te kijken of je wat aan de akoestiek en de opstelling kan doen. Is dat niet mogelijk/is daar geen bereidheid, dan rest slechts het accepteren van het huidige.


Precies.
Wat wellicht kan helpen is wat andere kabeltjes, maar ga eens proberen om de speakers eens verder te voren te zetten. Laten we zeggen, 1,5 meter naar voren. Die muur doet veel.
Daarnaast tussen je tussen speakers, absorbers of diffusers plaatsen: gaat ook helpen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

DofN

Ik ben juist groot voorstander van DSP. Zonder klinkt het vaak maar matigjes, in mijn oren.

Bovendien is veel muziek die je luistert ooit ergens in de studio al eens ge-DSP-d, dus waarom thuis niet nog eens :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Xander32

Maar een matige akoestiek en opstelling trek je niet recht met dsp/eq. Daar is zich niet iedereen van bewust.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Recht niet maar een stuk verder recht dan een fris klinkende versterker.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Carrol

Iets betere foto's
De speakers 1,5 meter verder de kamer in gaat echt niet lukken.Maar dat zou wel beter zijn.
Vanmiddag ff dichter voor de speakers gezeten,wat nou niet bepaald een verbetering was!Er speelt ook nog een  klein subje(rel R 218)mee!
Die heb ik ook maar iéts minder aanwezig gezet!!
Een andere versterker gaat er niet komen,er idd bij neer leggen en zo híer en daar wat akoestische aanpassingen,als! het zover komt.
Vanmiddag nog nagemeten,2,40 tussen de luidsprekers,zit er ongeveer 3,5 meter vanaf!
Bedankt iedereen voor het mee discussiëren,en als er wat te melden valt,doe het gewoon.

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Xander32

... zo slecht heb je de ls niet staan overigens, de ls staan best redelijk vrij. Je hebt ze echter wel redelijk fors ingedraaid. Dat i.c.m. een betrekkelijk grote luisterafstand t.o.v. de afstand tussen de ls onderling. Wellicht daar nog eens mee gaan spelen; de ls meer recht zetten. Trial and error, 't kost je niets.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frits marantz

Topic nog even nagelezen. Kan niet vinden welke versterker je nu gebruikt?

Sirius666

Quote from: Xander32 on November 17, 2017, 20:27:01
... zo slecht heb je de ls niet staan overigens, de ls staan best redelijk vrij. Je hebt ze echter wel redelijk fors ingedraaid. Dat i.c.m. een betrekkelijk grote luisterafstand t.o.v. de afstand tussen de ls onderling. Wellicht daar nog eens mee gaan spelen; de ls meer recht zetten. Trial and error, 't kost je niets.

Ja. Zet ze eerst helemaal recht en ga luisteren. Van daaruit lichtjes indraaien, luisteren en zo evt verder. Zet de instellingen van de speakers dan ook op 0dB. Je hoort het vanzelf wanneer het geluid voor jou het beste is. Als je speakers te sterk indraait krijg je een heel smal stereobeeld. Het lijkt mij nu niet lekker luisteren.

Carrol

Een Restek Challenger!!
Zal dit weekend ermee aan de slag gaan,
Ze staan zo om zo weinig mogelijk reflecties van de zij muur te laten komen,
en om het hoog te optimaliseren!!!
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Xander32

Waar je ook nog ff een blik op kan werpen; jouw zithoogte (luisterplek) versus hoogte tweeter.

Quote from: Carrol on November 18, 2017, 07:56:59
Een Restek Challenger!!
Zal dit weekend ermee aan de slag gaan,
Ze staan zo om zo weinig mogelijk reflecties van de zij muur te laten komen,
en om het hoog te optimaliseren!!!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Carrol

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Xander32

 :thumbs-up:

... en de ls nog wat verder naar voren; een paar cm kan soms al een verschil geven.

Quote from: Carrol on November 18, 2017, 08:12:28
Vrijwel op oorhoogte,
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Quote from: Xander32 on November 17, 2017, 20:27:01
... zo slecht heb je de ls niet staan overigens, de ls staan best redelijk vrij. Je hebt ze echter wel redelijk fors ingedraaid. Dat i.c.m. een betrekkelijk grote luisterafstand t.o.v. de afstand tussen de ls onderling. Wellicht daar nog eens mee gaan spelen; de ls meer recht zetten. Trial and error, 't kost je niets.

Ze staan inderdaad lekker vrij.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Quote from: Carrol on November 18, 2017, 07:56:59
Een Restek Challenger!!
Zal dit weekend ermee aan de slag gaan,
Ze staan zo om zo weinig mogelijk reflecties van de zij muur te laten komen,
en om het hoog te optimaliseren!!!

Je zou eens een Classe CA2100 als eindtrap kunnen proberen. Klinkt heerlijk open en ruimtelijk, alsof je er dwars doorheen kijkt. Op marktplaats staat er eentje.
Met een buizen pre is dit een prachtige combinatie.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

op eigen verzoek verwijderd.

Of een (bij voorkeur) AKAI grafische EQ. En dan de schuif rond de 4000Hz helemaal naar boven.

Ook lekker fris hoor!

Lion of Judah

Quote from: Carrol on November 18, 2017, 07:56:59
Zal dit weekend ermee aan de slag gaan,
Ze staan zo om zo weinig mogelijk reflecties van de zij muur te laten komen,
en om het hoog te optimaliseren!!!
Precies, hoe meer ingedraaid des te meer (ongewenste) reflecties. Verder zo veel mogelijk met de gordijnen dicht luisteren.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

morca

Quote from: doorofnight on November 16, 2017, 14:30:15
Inderdaad. De kwaliteit van het laag bepaalt in grote mate de kwaliteit van het midden en hoog.
Bij een beel te dik laag zullen veel details versmeerd worden idd.
Je hele freq range moet eigenlijk in balans zijn voor een goeie weergave

morca

Quote from: Peerless Monster on November 17, 2017, 09:47:01
Precies.
Wat wellicht kan helpen is wat andere kabeltjes, maar ga eens proberen om de speakers eens verder te voren te zetten. Laten we zeggen, 1,5 meter naar voren. Die muur doet veel.
Daarnaast tussen je tussen speakers, absorbers of diffusers plaatsen: gaat ook helpen.
Kabeltjes die hetzelfde doen als dsp .
Sorry maar dan heb je dsp kabels ofzo.

Idd Doornof dsp is niks mis mee.
Beter met dsp luisteren ipv zonder naar een dikke versmeerde rommel  zonder detail

morca

Quote from: Xander32 on November 17, 2017, 13:26:33
Maar een matige akoestiek en opstelling trek je niet recht met dsp/eq. Daar is zich niet iedereen van bewust.
Je moet hem ook niet recht trekken.
Maar afstellen op de akoestiek.
Plekken in het laag die je geluid in je kamer versmeren aanpakken .
En vaak zijn dat energie ophopingen zoals jj al zij.

Dsp werkt juist erg goed.
Weet je wat er vaak niet goed werkt aan dsp....
De persoon die hem instelt....

Xander32

Bijzonder dat je nu toch een andere (eind) versterking gaat adviseren, in het licht van jouw voorgaande post 🤔.

Quote from:  on November 18, 2017, 10:41:02
Je zou eens een Classe CA2100 als eindtrap kunnen proberen. Klinkt heerlijk open en ruimtelijk, alsof je er dwars doorheen kijkt. Op marktplaats staat er eentje.
Met een buizen pre is dit een prachtige combinatie.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Quote from: Xander32 on November 18, 2017, 13:25:02
Bijzonder dat je nu toch een andere (eind) versterking gaat adviseren, in het licht van jouw voorgaande post 🤔.
Idd lijkt zo de ruimte gezien niet op te lossen met een amp.

Akoestische panelen en dsp is the way imo

Raphie

Quote from: Xander32 on November 18, 2017, 13:25:02
Bijzonder dat je nu toch een andere (eind) versterking gaat adviseren, in het licht van jouw voorgaande post 🤔.
volgens mij biedt hij die zelf aan op marktplaats  ;)
JBL PRX Power!