24 bit CD

Started by Popeye, April 22, 2004, 13:44:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Popeye

Ik heb uit het buitenland ooit een 24 bit opgenomen CD meegenomen. Kwalitatief klinkt deze beduidend beter dan normale CD's, echt aanzienlijk meer detailering en diepte. Weet iemand in hoeveel bit een normale CD is opgenomen? Is 24 bit vergelijkbaar met HDCD of SACD kwaliteit.  ???

Spacebass


garmtz

Een CD is ALTIJD 16 bit. Een 24 bit CD bestaat domweg niet. De opname kan wel 24 bit zijn, maar die is dan terugerekend naar 16 bit. Trouwens, er zijn ook 24 bit opnames die bagger zijn, dus het zegt allemaal erg weinig. Toevallig is die CD van jou gewoon goed opgenomen. Van welk label is de CD? En vergelijkbaar met HDCD of SACD? Ab soluut! Het valt of staat met de opnamekwaliteit. Ik ken bagger SACDs.

Popeye

Ik heb de CD vorig jaar in Hong Kong gekocht, label is Rock in Music. Zegt mij verder niet.  De zangeres is Susan Wong en album naam I wish you love. Op de CD staat : High resolution 24bit / 192khz DSP. De rest staat er in het chinees op en dat..... kan ik niet lezen. ^-^


FrankB

Quote from: Popeye on April 22, 2004, 15:57:34
Ik heb de CD vorig jaar in Hong Kong gekocht, label is Rock in Music. Zegt mij verder niet.  De zangeres is Susan Wong en album naam I wish you love. Op de CD staat : High resolution 24bit / 192khz DSP. De rest staat er in het chinees op en dat..... kan ik niet lezen. ^-^



Ik heb een Philips cd liggen (klassiek) die duidelijk aangeeft dat het een 24bit/96khz OPNAME betreft. Dat zal in dit geval ook gelden. Anders gaat je cd-speler over z'n nek en is het geen cd meer (voldoet niet aan de red book standaard).
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Popeye

Er staat toch echt 24bit/192 khz op en het klink verschrikkelijk goed. Raar geval zullen we maar zeggen  ???

erko

Ik denk dat de opname de hoge resoluatie is, op je schijfje zal wel gewoon 16/44.1 staan.
Maar er zijn wel cd's waar een dvd-video
audio formaat op staat. Je kunt die alleen met een dvd speler afspelen.
Dit zijn dan cd's die je zelf hebt beschrieven mbv je pc, van deze voorbespeelde schijfjes
heb ik nog niet gehoord, maar zo natuurlijk kunnen.

Eric