Suggesties voor lichtgewicht open hoofdtelefoon

Started by WillyP, November 10, 2017, 22:22:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leeuwarden

Quote from: bmateijsen on March 17, 2018, 16:50:09
Filmpje van mij over de Hifiman Sundara en LCD2C van Audeze
https://www.youtube.com/watch?v=Jc13y-KRf5s&t=23s

Zou je nog iets kunnen vertellen over de ruimtelijke weergave van deze twee?

bmateijsen

Quote from: Leeuwarden on March 22, 2018, 13:05:18
Zou je nog iets kunnen vertellen over de ruimtelijke weergave van deze twee?

Dat is ook afhankelijk van de versterker/ DAC die je gebruikt. De hifi-man heeft vwb ruimtelijkheid een streepje voor, wat mij betreft.
De LCD2C heeft wat mij betreft iets meer diepte in de headstage.

Leeuwarden


bmateijsen

Quote from: Leeuwarden on March 22, 2018, 16:50:07
Tnx. Ik gebruik een Brooklyn.

Die heb ik nog niet gebruikt met 1 van de 2 hoofdtelefoons, maar als je het leuk vindt, dan neem je de Brooklyn mee en kom je luisteren!

Leeuwarden

Dat vind ik zeker leuk maar ik ben bang dat de agenda de komende maanden net even te vol zit. Maar daarna...

bmateijsen

Quote from: Leeuwarden on March 22, 2018, 19:57:50
Dat vind ik zeker leuk maar ik ben bang dat de agenda de komende maanden net even te vol zit. Maar daarna...

Geen haast! Laat maar weten wanneer je langs wilt komen! Kan ook via pm, e-mail, etc.


WillyP

Even terug naar het verschijnsel open telefoon. Doorgaans vind ik open telefoons een fraaier klankbeeld hebben. Ook hoor ik liever een strak laag dat beperkt is dan een vol laag dat afgerond is. Dat laatste hoor ik vaker bij een gesloten telefoon.

De bekende nadelen neem ik op de koop toe: de matige isolatie waardoor geluid naar buiten lekt en omgekeerd dat het geluid van buiten ook goed hoorbaar is.

Zijn er nog meer nadelen? Hier en daar lees ik dat er door het ontbreken van demping ook een soort van echo-effect kan optreden, vooral in het midden. Hoe kan ik hier het best op letten bij de aanschaf?

Groet,

WillyP


Peter1961

#33
Luister eens naar de Philips Fidelio X2 ( hd ) deze zou u zeker positief verbazen.
Ik heb deze als vervanging van de HD 700 van Sennheiser en ervaar de weergave van de X2 als subliem.
Akg 701 heb ik ook al geruime tijd als zeer analytische weergever ervaren maar de X2 gaat hierin toch echt aanzienlijk verder.