Graphtuner's Stereoset

Started by Graphtuner, November 5, 2017, 15:26:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

Quote from: Graphtuner on November  6, 2017, 10:26:40
ik ben dan ook een hoog opgeleide universitaire gediplomeerde smartphonefotograaf  :)

Omtrent de ruimte... de speakers hebben altijd vrij ver van de muur gestaan, zowel bij de vorige versterker als met de eerste lyngdorf versterker.
Nu met de nieuwe lyngdorf werden ze meer naar achter geplaatst en de ruimte werd degelijk ingemeten en eigenlijk heeft de set nog nooit zo goed gespeeld als nu... maar wil ik weten of plaatsing naar voor nog een verbetering is zou ik opnieuw moeten gaan moven en inmeten.
Toen ik nog met de marantz versterker speelde was het verschil zéér goed merkbaar toen ik de speakers 20cm extra van de muur plaatste, mooier en rustiger laag en meer openheid.
Volgens mij raad lyngdorf juist aan om de luidsprekers dichter tegen de muur te plaatsen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: Cantodea on November  6, 2017, 10:32:50
Heel mooie set en vooral de Lyngdorf wekt mijn interresse. Ik ben een zoektocht begonnen naar een nieuwe versterker, prijsklasse 2500 tot maximaal 3500 Euro.
Ik heb lyngdorf op sonus faber gehad en dat was geen match. Die arendals van jou zijn zo aan de maat dat ik twijfel of de lyngdorf dat trekt.

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Cantodea

Quote from: W.Otter on November  6, 2017, 10:54:17
Ik heb lyngdorf op sonus faber gehad en dat was geen match. Die arendals van jou zijn zo aan de maat dat ik twijfel of de lyngdorf dat trekt.

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Mijn huidige Primare is qua vermogen bijna identiek aan de Lyngdorf en dat gaat meer dan prima met de Arendals, die een gemakkelijke belasting zijn, want gaan niet onder de 4 Ohm en 92 dB/Watt. Ik heb de TDA 2170 ooit eens gehoord aan de grote Steinway Lyngdorf weergevers in Brussel en dat was verdraaid mooi hoor!
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

solitaire

#28
Quote from: W.Otter on November  6, 2017, 10:54:17
Ik heb lyngdorf op sonus faber gehad en dat was geen match. Die arendals van jou zijn zo aan de maat dat ik twijfel of de lyngdorf dat trekt.

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Kleine luidsprekers zijn over het algemeen lastiger aan te sturen dan grote: de kleintjes hebben vaak een lage gevoeligheid, lagere en grilliger impedantie, abrupter fase verloop, alles een gevolg van de wens een zo vol en diep mogelijk laag uit het kastje te persen. Grotere luidsprekers hebben dat over het algemeen niet nodig, al weten sommige ontwerpers er toch nog een ... uitdaging ? ... zooitje ? ... van te maken :dozingoff:

Laat ik het omkeren: zoek je een makkelijk aan te sturen luidspreker, bv. omdat je een laag-vermogen versterker hebt, dan heb je bij de grotere luidsprekers een grotere kans er één te vinden ...


soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

erik s.

Quote from: W.Otter on November  6, 2017, 10:53:31
Volgens mij raad lyngdorf juist aan om de luidsprekers dichter tegen de muur te plaatsen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk
Dat is precies wat hij gedaan heeft.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Graphtuner

#30
Ik heb al een paar dagen bezoek in de set thuis  ;D

De spullen die Jumping Jack in de aanbieding heeft logeren even bij mij in de kast in afwachting van hun finale baasje ze komt ophalen. Ik was altijd benieuwd wat naim zou doen met mijn speakers en toen deze mogelijkheid zich voordeed heb ik niet getwijfeld.





Wel een beetje druk in de kast  :blink:

Eerst gestart met enkel de Naim supernait 2 aan te sluiten, zonder extra voeding en met mijn sedley phonoamp. Al snel viel het verschil in karakter op tussen de naim en de lyngdorf. Véél warmer geluid dat veel meer gepushed wordt door de speakers, dit op een zeer aangename manier wel te verstaan. Ook mijn vinyl weergave klonk direct meer levendiger en mijn eerste indruk was wauw...
De dag nadien heb ik de voeding op de supernait bijgekoppeld, alleen had ik de dag zelf niet geluisterd zonder en dan de voeding erbij gezet, er zat dus een nachtje verschil tussen. Geen wereld van verschil, het verschil zal er wel zijn maar goed, ik had het wegens het tijdsverschil onvoldoende kunnen vergelijken en terug was het genieten geblazen van de nieuwe sound die uit mijn speakers kwam.

Last but nog least heb ik de Superline mijn sedley laten vervangen... wauw, wat klinkt vinyl zo goed op de supernait2/hicapDR/Superline  :inlove: :inlove:
:inlove: Dit is de sound die ik wil! Onvoorstelbaar mooi...

Mijn vinylweergave op de lyngdorf vond ik altijd wat braafjes en terughoudend ivm de cd weergave, en ik zocht al een tijdje naar een manier om deze op te krikken maar wist niet goed waar te beginnen maar gevoelsmatig keek ik steeds naar de phonostage.

Nu had ik al een paar dagen geluisterd naar vinyl en cd op de supernait, en het werd mij wel hoe langer hoe meer duidelijk dat ik zeer veel bas in de weergave heb, nu heb ik de achterzijde van de alr jordans nog niet hierop aangepast én ze staan nog dicht tegen de muur van mijn kleine ruimte... dus niet zo verwonderlijk. Lyngdorf met de roomcorrectie grijpt hier sterk op in wat de Naim natuurlijk niet doet. De CD speler zit analoog op de naim terwijl hij digitaal op de lyngdorf zit, de buisjes in de eindtrap van de Astin Trew cd speler zullen ook wel voor extra warmte zorgen in de al warme Naimweergave...

Nu goed, de vraag die bij mij nu bleef zweven is wat er nu precies voor zorgt dat de vinyl zo goed klinkt op de combo supernait/hicap/superline... is het enkel die superline of de supernait?

Daarom kocht ik een kabel om de superline te kunnen aansluiten op de lyngdorf als phonostage en zo staat hij nu al een weekendje te spelen. De cd analoog op de supernait 2 vond ik zeer "in your face" klinken, ik verkies momenteel de cd digitaal op de lyngdorf met room correctie.
De vinyl op supernait/hicap/superline is werkelijk heerlijk! De vinyl op lyngdorf/hicap/superline klinkt nog altijd iets gereserveerder maar nog altijd zeer goed! Al heb ik dus het gevoel dat de supernait wel iets magisch toevoegt aan het geheel waardoor de vinyl echt gaan zingen.

Ik ben dus nog niet helemaal overtuigd om de superline te gaan gebruiken als phonostage voor de lyngdorf, al weet ik wel dat het een supercomponent is maar waarschijnlijk komt hij met de lyngdorf niet volledig tot zijn recht.

Misschien eindig ik op het einde van de rit toch bij een volledige set van naim... maar dan zou ik wel aan de slag moeten met akoestiek/speakerplaatsing/woofers bijstellen van de speakers...

Zijn er nog mensen die werken met een naim phonostage versterkt door een ander merk of er ervaring mee hebben?
Ik vind eigenlijk weinig vinyl op lyngdorf sets terug... lijkt wel alsof lyngdorf gebruikers echt 100% digitaal willen werken... (wat hun goed recht is natuurlijk).

Trouwens geweldig bedankt Nick om deze vergelijking te kunnen doen, zeer leerrijk en ik moet er geen grote budgettaire verhuizingen voor doen om bij te leren  :laugh:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Tja, Naim vs Lyngdorf daar ligt toch behoorlijk wat verschil tussen é. Is die set van Iver die ik je doorstuurde geen optie (staat ook op hifi.nl)?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

ja klopt, is een totaal ander karakter van weergave natuurlijk...
Ja die set is budgetair aanvaardbaar, maar heb er nog niets van gehoord, dus das weer een beetje blind kopen...

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Ja, dat is niet verantwoord é  :D. Je kan vast wel iets afspreken met Iver hoor.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mr.M

Mooie set zo  .vooral als je veel met LP doet.
Ik snap nog enigzins als je lyndorf gebruik bij cd/digitaal bron maar bij een analoog bron is dat schelden in Kerk. Lol.

Je verpest alle HARMONISCHE wat we juist fijn vinden van een LP door gebruik van Lyndorf . Daar is de Naim echt superieur naar mijn ::MENING... ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Graphtuner

Mja ok, maar het roomcorrection systeem vind ik dan wel zo een mooie feature, want heb niet veel zin om eindeloos te tweaken en schuiven met speakers... Dus dat vind ik wél jammer om afscheid van te nemen moest ik switchen

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Graphtuner



Nieuwe clamp binnengekomen, deluxe versie 😝

Oudr was de delrin versie, eens gevallen en bleef niet meer samenzitten...
Uiteraard klinkt de deluxe versie veeeeeeels beter dan de delrin 😂😂😂

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Mr.M

Quote from: Graphtuner on December 13, 2017, 18:11:50
Mja ok, maar het roomcorrection systeem vind ik dan wel zo een mooie feature, want heb niet veel zin om eindeloos te tweaken en schuiven met speakers... Dus dat vind ik wél jammer om afscheid van te nemen moest ik switchen

Sent from my LG-D855 using Tapatalk
Begrijpelijk, gezien sommige kamers meer roet in het eten gooien zonder  Room correct dan met.
Dan is idd een Room correct heel handig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

patsijb


felix01

VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Jumping Jack

Quote from: felix01 on December 15, 2017, 12:59:57
mooie set,mooie draaitafel :colgate:

De Classic is goed vertegenwoordigd in Oost-Vlaanderen  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

felix01

Quote from: Jumping Jack on December 15, 2017, 13:39:10
De Classic is goed vertegenwoordigd in Oost-Vlaanderen  ;D.
lijkt idd populaire DT bij de vlamingen.... :colgate:
wie gaat eerst voor een upgrade :D
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Graphtuner

Allemaal de slechte invloed van JJ😌

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini


mikeske

Quote from: Jumping Jack on December 15, 2017, 13:39:10
De Classic is goed vertegenwoordigd in Oost-Vlaanderen  ;D.

Toch nog mensen uit de buurt  :pompom:
Ben zelf van Kortrijk.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Jumping Jack

Quote from: morca on December 15, 2017, 18:28:48
Prachtige set en setup  :thumbs-up:
Kastje staat wel vol nu idd  :)

Dat is tijdelijk, ooit moet hij de naim-spullen weer los laten  :D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

#46
Of zelf kopen 😁

Grmbl, ik zie mijn getypte smilies op tapatalk niet verschijnen in mijn posts...

Sent from my LG-D855 using Tapatalk
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs


Graphtuner

Quote from: Jumping Jack on December 15, 2017, 18:49:51
Er staat er wel een hoor.

ah klopt, de smilies worden dan niet getoond op tapatalk, maar staan er dus wel... bon  :coffee:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini