Graphtuner's Stereoset

Started by Graphtuner, November 5, 2017, 15:26:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Graphtuner

Na geruime tijd hier mee te lezen wordt het tijd mijn eigen set even voor te stellen.
In mijn studententijd had ik een studentenkamer met net om de hoek een hifi zaak. Daar heb ik toen mijn spaarpotje leeggeschud en een Marantz versterker, Marantz cd speler, Marantz tuner en ALR Jordan Entry XL speakers mee naar huis genomen. (foto's volgen misschien later nog) Toen ik een jaar of 7 terug met vinyl ben begonnen is hier een Pioneer platenspeler (plastic ding) met een Project Tubebox als VV bijgekomen.

Hier heb ik vele jaren veel plezier van gehad maar de laatste jaren ben ik erin geslaagd het niveau van de set stelselmatig te gaan opkrikken. Mede door jullie slechte invloed heb ik wat geïnvesteerd en heb nu eigenlijk alle componenten in een hogere klasse staan dan bij aanvang.

Hier een paar foto's van de huidige opstelling. De ruimte betreft momenteel een tijdelijke oplossing gezien de privésituatie maar de componenten kan je alvast bekijken.

Huidige setup, overzicht :



Speakers : ALR JORDAN Note 5



VPI Classic



... voorzien van Dynavector Karat 17D3



Sonneteer Sedley phono stage



Lyngdorf 2170 met roomperfect



Astin Trew At3500plus



Deel 1 cd collectie



Deel 2 cd collectie



Vinyl collectie



Streamen is voorlopig nog niet aan mij besteedt, ik vind het nog altijd superfijn om de kast in te duiken om net dat cdtje te zoeken dat je al een hele tijd niet meer gehoord hebt.

Voorlopig ben ik tevreden van de set, al ben ik stelselmatig de interlinks aan het upgraden, gisteren nog de Clearway Digital van Chord tussen de cd-speler en de versterker gemonteerd. De stroomkabels zullen ook wel eens volgen.

Ik heb wel het gevoel dat de phonostage momenteel de bottleneck is, de cd weergave is momenteel toch wat sprankelender en het geluid komt beter los van de speakers, de vinyl weergave blijft iets meer in de speakers en ik zou dit nog graag op hetzelfde niveau krijgen.

Eens experimenteren met een sub in de opstelling zou ik ook wel eens willen doen, maar is geen prioriteit momenteel.

Tips en comments zijn welkom, zolang het netjes blijft...  [emoji14]
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

felix01

mooie set!!veel luisterplezier :headbanging: :headbanging:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Buell

mooie set, geniet ervan.

zelf ben ik blij met M-WAY bekabeling van AudioMaat uit Tilburg, erg muzikaal en betaalbaar  :clapping:
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

fietser

Fraaie set. Veel plezier met je vinylcollectie
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

hpapen


Maikel_audionerd

Fantastisch gave zeg!! Een boel interessante merken bij elkaar, zal fantastisch klinken. Heel veel plezier!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Jumping Jack

Ah, een eigen topic, het zou al eens tijd worden zeg! Het staat er proper bij.  :pompom:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Waarom heb je trouwens de cd speler nu digitaal aan de lyngdorf gehangen? Je hield toch van de toevoeging van de buis in de cd speler?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

Quote from: Jumping Jack on November  5, 2017, 20:04:34
Waarom heb je trouwens de cd speler nu digitaal aan de lyngdorf gehangen? Je hield toch van de toevoeging van de buis in de cd speler?

awel... de lyngdorf nam ik over van een kerel uit Gent, ik sloot de cd speler analoog en digitaal aan en de analoge uitgang klonk véél beter dan de digitale.
Ondertussen werd de lyngdorf onder garantie ingeruild wegens een probleem met de standbye modus, het nieuwe toestel werd eveneens analoog en digitaal vergeleken en wat bleek, de digitale klinkt eigenlijk evenwaardig aan de analoge... Lyngdorf is ontwikkeld om zoveel mogelijk digitaal te ontvangen dus ga ik dat even zo houden. Ik vermoed dat er al behoorlijk wat met de instellingen was gespeeld op het eerste toestel, ik had er nooit een factory reset bij uitgevoerd...
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Maximus_Aurelius

#9
Een alr Jordan bezitter  :pompom: . Ik als oude bezitter van de Note drie weet wat deze luidsprekers in hun mars hebben.
In je topictitel staat Note 3 maar de drie is een monitor ;).
Ik denk dat het Note 5  ;) moet zijn.

Heb de Note 3 in exact dezelfde kleur gehad. 8)

Hoe heb jij passief membraan ingesteld? Ben wel nieuwsgierig ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

Mooie binnenkomer 👍🏻. Hoe zou je de sound/het karakter van de set omschrijven?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Graphtuner

#11
Quote from: Maximus_Aurelius on November  5, 2017, 21:00:45
Een alr Jordan bezitter  :pompom: . Ik als oude bezitter van de Note drie weet wat deze luidsprekers in hun mars hebben.
In je topictitel staat Note 3 maar de drie is een monitor ;).
Ik denk dat het Note 5  ;) moet zijn.

Heb de Note 3 in exact dezelfde kleur gehad. 8)

Hoe heb jij passief membraan ingesteld? Ben wel nieuwsgierig ;).
Je hebt gelijk, is de note 5! Ga het corrigeren...
Ik heb nooit gespeeld met die gewichtjes, volgens mij zijn ze allemaal gemonteerd momenteel.

Hoe was jouw ervaring met dat membraan?

Sent from my LG-D855 using Tapatalk
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Graphtuner

#12
Quote from: Xander32 on November  5, 2017, 22:02:32
Mooie binnenkomer 👍🏻. Hoe zou je de sound/het karakter van de set omschrijven?
Dat vind ik een moeilijke... Volgens mij is dit een zeer all round set, speelt alles vrij correct en ik vind persoonlijk dat de speakers niet echt een soundkleuring hebben, de lyngdorf is ook gigantisch neutraal... Ik zou het als neutraal met neiging naar warm omschrijven.
Ik stel voor dat Jumping Jack eens komt luisteren en er dan een essay over schrijft 😄

Sent from my LG-D855 using Tapatalk
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Mr.M

Mooie setup dries. Genietervan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Xander32

Yep, complex om het ervaren van geluid in woorden te vatten :).
Naar welke muziek luister je dan veelvuldig, heb je een duidelijke voorkeur?

Quote from: Graphtuner on November  5, 2017, 22:31:37
Dat vind ik een moeilijke... Volgens mij is dit een zeer all round set, speelt alles vrij correct en ik vind persoonlijk dat de speakers niet echt een soundkleuring hebben, de lyngdorf is ook gigantisch neutraal... Ik zou het als neutraal met neiging naar warm omschrijven.
Ik stel voor dat Jumping Jack eens komt luisteren en er dan een essay over schrijft 😄

Sent from my LG-D855 using Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Graphtuner

Quote from: Xander32 on November  6, 2017, 06:37:13
Yep, complex om het ervaren van geluid in woorden te vatten :).
Naar welke muziek luister je dan veelvuldig, heb je een duidelijke voorkeur?

Als ik de collectie bekijk dan is het op vinyl voornamelijk Jazz, maar op cd ook pop, rock, metal, gothic, jaren 80, grunge, weinig klassiek en zelfs wat drum n bass :p
Ik ben een all round muziekliefhebber, is het goed in zijn genre dan is het goed. Ik luister niet ALLEEN maar naar rock bv...

thx Maz!
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

chansig

Mooie set...en erg mooie speakers om te zien. Qua klank ken ik ze niet. De linkerspeaker lijkt iets verder naar voren te staan...bewust ? Als je de mogelijkheid hebt zou ik de speakers sowieso wat naar voren proberen te schuiven.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Graphtuner

Quote from: chansig on November  6, 2017, 08:44:59De linkerspeaker lijkt iets verder naar voren te staan...bewust ? Als je de mogelijkheid hebt zou ik de speakers sowieso wat naar voren proberen te schuiven.

ik snap je opmerking en aanvankelijk stonden ze ook meer naar voor.
Op aanraden van de Lyngdorf dealer heb ik ze eens dicht tegen de muur gezet en roomperfect zijn ding laten doen en ik moet zeggen dat het wel correct klinkt, de linkerspeaker kan ik niet meer naar achter zetten omdat er wat kabels daar in de weg liggen (tv kabel moet ik nog een langere versie van halen om deze mooi langs de muur te kunnen leggen).
Wegens tijdgebrek ben ik geen kerel van eindeloos opstellen, testen, wijzigen, testen enz... maar omdat de dealer expliciet zei dat het kon heb ik inderdaad de regels van x aantal cm van de muur enzo aan mijn laars gelapt en het systeem ingemeten. Resultaat kan je niet omschrijven maar iedereen is welkom om te komen luisteren... nuja, iedereen?  :laugh:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

chansig

Ging er ook meer om of je het geprobeerd had. En als je tevreden bent dan is het toch goed ?

En wees niet bang...geen goesting om langs te komen. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

erik s.

De Jordan houden wel van wat meer ruimte, maar ik weet uit eigen ervaring dat de DSP daar wonderen doet.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

W.Otter

mooie set zeg! intrigerende merken bij elkaar. leuk dat er ook weer een lyngdorf tdai2170 eigenaar bij is op het forum :)
ik moet je ook even complimenteren over die foto van de toonarm, goed gelukt!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

chansig

Quote from: erik s. on November  6, 2017, 10:08:35
De Jordan houden wel van wat meer ruimte, maar ik weet uit eigen ervaring dat de DSP daar wonderen doet.

Ik denk dat er weinig speakers zijn die niet van ruimte houden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

erik s.

Quote from: chansig on November  6, 2017, 10:10:11
Ik denk dat er weinig speakers zijn die niet van ruimte houden.

Gr. Hans
Klopt, maar met 2 passieve woofers aan de achterzijde is dat bij deze jongens nog wat meer het geval dan meestal.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Graphtuner

#23
Quote from: W.Otter on November  6, 2017, 10:09:18ik moet je ook even complimenteren over die foto van de toonarm, goed gelukt!
ik ben dan ook een hoog opgeleide universitaire gediplomeerde smartphonefotograaf  :)

Omtrent de ruimte... de speakers hebben altijd vrij ver van de muur gestaan, zowel bij de vorige versterker als met de eerste lyngdorf versterker.
Nu met de nieuwe lyngdorf werden ze meer naar achter geplaatst en de ruimte werd degelijk ingemeten en eigenlijk heeft de set nog nooit zo goed gespeeld als nu... maar wil ik weten of plaatsing naar voor nog een verbetering is zou ik opnieuw moeten gaan moven en inmeten.
Toen ik nog met de marantz versterker speelde was het verschil zéér goed merkbaar toen ik de speakers 20cm extra van de muur plaatste, mooier en rustiger laag en meer openheid.
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Cantodea

Heel mooie set en vooral de Lyngdorf wekt mijn interresse. Ik ben een zoektocht begonnen naar een nieuwe versterker, prijsklasse 2500 tot maximaal 3500 Euro.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon