Idske's dedicated HT 7.1.4 >> Nieuwe zetels

Started by Idske, November 4, 2017, 15:56:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RoGEK

Stomme vraag, maar hoe wil je straks de sub of andere speakers los gaan inmeten?

neem aan dat jeje laptop dmv hdmi aan de receiver hangt, ew opstart en de hdmi als output selecteer...
en dan?
hoe ga je dan te werk?
- Stereo: Marantz PM-11S1, Marantz SA-15S1, Marantz NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Audio Physic Celsius center II, XTZ SUB 12.17
- Woonkamer: Panasonic TX-55FZW835, Marantz NR1609, Boston A250, Boston A225C, Boston A25, Boston ASW250

Sjaak_Banaan

#26
Quote from: RoGEK on January  7, 2019, 19:01:03
Stomme vraag, maar hoe wil je straks de sub of andere speakers los gaan inmeten?

neem aan dat jeje laptop dmv hdmi aan de receiver hangt, ew opstart en de hdmi als output selecteer...
en dan?
hoe ga je dan te werk?

Per kanaal inmeten kan door bijvoorbeeld FlexASIO of ASIO4ALL te installeren.
In REW kies je dan bij Soundcard -> Driver voor ASIO.
Vervolgens kan je per kanaal een sweep uitsturen en inmeten.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Idske

Heel eerlijk gezegd nog niet mee bezig gehouden haha :)
Ik wacht eerst mn nieuwe sub af en ga er dan mee beginnen.

Het is voornamelijk allemaal voor de Sub omdat ik daar het meeste resultaat mee behaal denk ik zelf. De rest klinkt al gewelidg al zal dat ook nog best wat getweaked kunnen worden.

Er zal iig genoeg info online te vinden zijn. Zelf in dit forum alleen al.
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

knubbe

Quote from: Idske on December 28, 2018, 12:10:01
Tnxs.

In de afgelopen weken ook 4 absorbtie panelen gemaakt van 7cm dik rockwool solid. Deze staan nu op de zijwanden op de 1e reflectie punten. Wel een eindje van de vloer dus maar wel in lijn met de tweeters. Kan nu mooi gaan meten of die dingen echt nut hebben haha.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Maar het nut horen lukt niet?

Panelen staan ook nog op mijn lijstje maar niet om te kunnen meten :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Idske

Moet eerlijk zeggen dat ik dat best lastig vind... Ik hoor wel degelijk verschil als ik in mn handen klap. Zonder panelen galmt het meer. Niet enorm maar wel meer. Met een film vind ik dat lastiger omdat je niet snel voor en na makkelijk kan vergelijken. Is erg lastig om te bepalen waar op te letten. Wellicht dat er scenen zijn waar dat duidelijk hoorbaar in is maar vind die maar eens. Steeds die dingen ophangen en afhalen is ook best een klus haha.

Ik ga er nu dus maar even vanuit dat het gewoon beter zal zijn omdat de klaptest verbetering brengt. Dmv de umik hoop ik dat ik dat nog beter kan bepalen.
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

knubbe

Bedankt voor je reply.
Klinkt alsof ik me wat geld & tijd ga besparen :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Idske

Idd gewoon doen. Elke kamer is anders en de algemene consensus is dat het zeker verbetering brengt:)

Ik ga er ook nog wat meer aanbrengen. Ik heb er nu 4 op de zijwanden en ga er nog een paar aan het plafond aanbrengen. Dan zijn iig de ergste 1e reflectie punten van de 3 Mains gedekt en als je al iets echt zou opmerken dan zal het daar zijn lijkt mij dan.

Grootste verbetering zal je denk ik in akoestiek voor je sub horen maar laat dat nou ook de lastigste/onmogelijkste zijn :(


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

RalphH

Eeeen dat laatste is ook weer waar. Dsp'en waar je kan en verder je kamer voldouwen met rockwool. En je vooral richten op max 2 plekken in je ruimte, die waar de hoofdbewoners zitten. Vandaag eens buiten de hotspot gezeten, 50cm naar rechts.. mn trommelvliezen klapten er haast uit door t laag. Leuk om t verschil eens in n meting te pakken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

fluissie

Quote from: RalphH on January  8, 2019, 02:24:32Vandaag eens buiten de hotspot gezeten, 50cm naar rechts.. mn trommelvliezen klapten er haast uit door t laag.

i love it when you talk dirty  :colgate:

ben benieuwd idske hoe het uit ga pakken maar voor alsnog ben je zeer goed bezig  :thumbs-up:

Idske

Ik heb dat van die trommelvliezen dus als ik een stukje naar achter ga zitten. Echter wil ik daar niet zitten want fan zit ik voorman gevoel te ver van Mn scherm af en zit ook niet meer goed onder de atmos speakers.

Naja. Als de Sub er is ga ik eens goed aandeel gang. Ik zit er het meest alleen dus voor Mn eigen plekje zal het toch wel optimaal moeten kunnen worden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

PascalP

Mooie ruimte man! Echt geweldig wat je zelf allemaal maakt en die hoogtespeakers hebt opgehangen!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Idske

Zo. De nieuwe sub is net aangekomen. Ondanks dat hij niet extreem groot is kreeg ik hem nauwelijks de trap op haha

Het is dus de nieuwe XTZ 12.17 Edge geworden. Mede door de vele instel mogelijkheden en alle verbeteringen tov de vorige 12.17 de keus gemaakt

Paar foto's











Vanavond eens geen inregenen en dan van het weekend eerste metingen met de nieuwe umik :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

wouterp79

Altijd leuk zulke cadeautjes. Hopelijk voldoet hij aan de verwachtingen, of beter nog, erover heen.
Fronts: B&W LCR600 S3 - Center: B&W LCR600 S3 - Surround: B&W DM603 S2
Back: B&W DM602 S3 - Atmos height: 4x B&W DM601 S3 - Subs: 2x SVS PC-4000
Amps: Marantz AV8805a + Rotel RMB1585 x3 - Beamer: JVC RS440 - Screen: XYscreen frame 146 inch SoundMax8K

fluissie

 :headbanging: gefeliciteerd! Nice

Zou trouwens even wachten met inregelen en dergelijke...
Laat m maar eerst even inspelen , een sub heeft dat echt wel nodig

Idske

Iig XT32 er even overheen en puur kijken wat het doet met het geluid. Denk dat dat wel kan toch? Na een paar weken kan ik dat weer doen en kijken of eea veranderd is.
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

chansig

#42
Wat moet er inspelen dan ? De unit ? Dat is met die lage frequenties zo gebeurd. Ding trilt/beweegt zich een ongeluk....

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Idske

#43
Net de sub op dezelfde plek als de vorige gezet en even XT32 opnieuw gedraaid en toch wel een pittig verschil voor en na.
Heb het echte helemaal rond mn eigen stoel gedaan. De misses heeft denk ik dus wat minder bass. Vind ze niet zo erg denk ik.
Met de tijd wel een keer een 2e haha :)

Daarna edge of tomorrow eens opgezet omdat daar steeds naar verwezen werd. Mijn god... Dat lukte mn vorige subje niet hoor haha. Zelfs het scherm trilde.  ;D
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

fluissie

Mooi dat je er tevreden over bent en we je toch nog goed advies hebben gegeven eerder terug  :thumbs-up:

Veel plezier ervan en genieten !

Idske

Zo, dan eindelijk de umik voor het eerst gebruikt om mn nieuwe sub te testen.

Kan wat lastig zijn in het begin. Gelukkig veel videotjes op youtube waar je veel van leert. Voornamelijk subwoofer101 heb ik veel aan gehad.

Ik heb de XTZ ingesteld (zijn veel instellingen) op de aanbevolen instellingen voor veel laag voor film gebruik. Dat betekend de rechter poort gesloten en de EQ op reference.



Daarna een 1e meting zonder audessey als referentie.
Toen audessey op reference met alle instellinmgen verder op off
Toen gespeeld met de afstanden van de subwoofer in de denon
Gaf best een goed resultaatvolgens mij :)

Ik heb de sub dus op dezelfde plek staan als de vorige. Rechtsvoor in de hoek.
Ik moet nog een subcrawl doen om de beste plek te vinden maar dit gaf voorheen altijd een goed resultaat.

1e indruk is dat de XTZ sub bij dus inroom doorgaat to 16hz wat voor mij best goed is aangezien ik daaronder niks meer hoor.
2e indruk is dat rew leuk is haha :)


rood = voor XT32
Groen = na XT32
Blauw = XT32 met aanpassingen van afstand van subwoofer

Wat denken jullie ervan?
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

Idske

Eerste feature van de XTZ heeft ook al zn nut gehad :)

De parametric EQ heb ik nu op +6 DB gezet op 80hz
Gaf een nog vlakker resultaat


Rood = voor parametric EQ
Blauw = Na parametric EQ
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

fluissie

Ziet er goed uit toch ! Helemaal geen verkeerde sub denk ik
(Zeker voor het geld )

Idske

Vlakker dan dit krijg ik hem even niet

Xover staat overigens op 80 voor al mn speakers. Zie je ook duidelijk in de metingen :)



Ben er best blij mee.
Aantal observaties.

  • Dynamic EQ op Denon boost het laag enorm. Eens kijken hoe dat in een film uitpakt
  • Parametric EQ helpt. Ook als je room correction al gedraaid hebt. Wellicht dan toch een miniDSP? :)
  • Vertrouw NIET op de afstand welke audessey aangeeft voor je sub of je eigen meting met een meetlint. Hiermee spelen beinvloed je laag echt dag en nacht
  • Reference vs Flat deed helemaal niks hier
  • REW is leuk speelgoed :) Nu het hoog nog meten en kijken wat mn absorbtie panelen doen

HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

denoontje