Meridian 565 inregelen voor 4.0

Started by Spacebass, April 21, 2004, 23:57:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

Ik moet eerst zeggen dat ik nog nooit zo'n homogeen geluid in huis heb gehad  O0 O0 O0

Maar goed daarom stel ik hier geen vraag natuurlijk ;)
Waar ik mee zit...

Bij de Yamaha had ik zonder center een heel goed center kanaal geluid gemixed via de L+R Mains..
Nu lijkt het "center" geluid veel zachter...ik kan ff niet zo snel uitvogelen of ik dit op de 565 kan beinvloeden of niet...

Dus misschien dat een Van de Meridian bezitters weet hoe je dit voor elkaar krijgt?

Handleidingen in PDF formaat heb ik eventueel in de Manual sectie van mijn Website...

Ik kan het niet zo snel vinden  :(

even vermelden dat ik hier bij normaal stereo geen last van heb  ???

patrick_vdb

Hi SB,

Het is me toch wat, je koopt een merk welke heilig gelooft in het gebruik van een center (trifield) en gebruikt vervolgens geen ;D

Dat je er bij normaal stereo luisteren geen last van hebt verwondert mij niet zo na mijn luitsersessie bij Teejoo. Ook daar was een messcherpe focus van zang in het midden bij stereo maar trad een wat difuserend effect op wanneer er centerloos (met phantom center) naar een multichannel opname geluisterd werd, het mistte 'bite' en 'pin point' tov het gebruik met center. Het nut van een center in die situatie werd duidelijk bewezen.

Ik ben bang dat je de phantom center-level niet echt kunt aanpassen maar daar kunnen de Meridian-gebruikers ongetwijfeld meer over zeggen.

Mvrg

Patrick


markvl

Eerst maar even de voor de hand liggende opmerking, rechtstreeks uit de manual:
QuoteIf speech sounds muffled in a system with no centre speaker, you may have selected a layout that expects one.
Zonder center moet je layout "M" hebben.
Maar dat zul je wel gedaan hebben.

Verder hebben de meeste DSP (zoals DD, DTS, etc.) een 'centre volume' en een 'centre depth' setting. Geen idee of je die zonder ook kunt bijstellen, maar je kunt er eens naar kijken.

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Spacebass

Idd M gekozen...net ff weer alles opnieuw gedaan om te doorlopen voor mijn review.....

Ga zo S.W.A.T. kijken...ben heel erg benieuwd (is gewoon DD 5.1 had het "te zacht zijn" probleem met DTS Master&Commander)

De Yammie had bijv ook zonder Sub de mogelijkheid om de intensiteit te bepalen. Maar als je center uitschakelde, dan viel er ook niets te regelen...ben niet een optie tegen gekomen zonder de hele pre/pro te resetten om het volume ff in te stellen...is trouwens wel zo veilig met kids  ;D

markvl

Anders moet je even op het Meridian forum posten; daar heb je ook goede kans anderen met een 565 te vinden.

En wat betreft kinderen: deurtje voor je rack en de AB op de bovenste plank!
Ander geef je die toch je Yammie om mee te spelen? ;D

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Spacebass

Probleem opgelost  O0  O0  O0  O0  O0

...zal van de week LOTR eens opzetten om DTS nog ff na te kijken, DD gaat prima..geen center is een stuk dichterbij gekomen  ;D
Zelfs een Meridian kan het wel  ;D

De Yammie speelden ze zo ook wel mee  ;)
Met de Meridian mogen ze trouwens ook spelen...zoalng ze maar niet aan de kabels gaan rommelen als de poweramps aan staan  ;D