Sony/JVC shoot out

Started by home@the movies, November 2, 2017, 10:27:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

The Luggage

Dag Werner,

Ik heb mij niet ingeschreven omdat het niet zeker is of ik er geraak wegens familiale en werk verplichtingen. Het zal van het verloop van mijn zaterdag afhangen.

Als ik toch nog kan afkomen, is het dan eventueel OK dat ik je zaterdagavond of zondagochtend even contacteer om te horen of er nog plaats is?


home@the movies

Quote from: The Luggage on November 16, 2017, 18:31:52
Dag Werner,

Ik heb mij niet ingeschreven omdat het niet zeker is of ik er geraak wegens familiale en werk verplichtingen. Het zal van het verloop van mijn zaterdag afhangen.

Als ik toch nog kan afkomen, is het dan eventueel OK dat ik je zaterdagavond of zondagochtend even contacteer om te horen of er nog plaats is?

Dod gerust, geen probleem.

skoebiedoe

#27
Seg, anders een bakje karmeliet trippel....ook lekker. ;)


(Of kreeg ik die nu gratis bij aankoop van jullie jvc Z1 voor €500 . :p )

MLCinema

Ik heb er in ieder geval zin in! Met een bakkie karmeliet op kan ik straks niet meer rijden. Wel errug lekker.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

riwi

Ik heb me ook nog ingeschreven zojuist. Ik vond het eerst wat vroeg voor de zondagmorgen, maar toch maar gedaan want het is een interessant vergelijk.

MLCinema

Volgens mij ben ik de eerste. De deur is nog dicht... of heb io de verkeerde ingang genomen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Dirk

volgens post #14 begint het om 11u  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

MLCinema

Hm Hm. De Posts zijn wat tegenstrijdig hierin. Ik ben er in ieder geval[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Bas Akkerman

Quote from: home@the movies on November 15, 2017, 21:19:07
dan houden we het gewoon zoals het is, trouwens we starten toch vermoedelijk met wat techniek gedoe, en ik dacht dat jij daar niet echt veel interesse voor had niet Bas?

Eer we begonnen zijn en is er al gauw wat tijd verstreken, dus maak je geen zorgen er zal nog genoeg tijd over zijn in de namiddag.
Toch niet. ;)
Overigens moet ik vandaag stand by staan voor mijn werk, dus ik kom helaas niet. Als ik eenmaal het geld bij elkaar heb, zal ik wat gerichter langs komen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

denoontje

Quote from: Kamidioblitz on November 19, 2017, 10:18:32
Hm Hm. De Posts zijn wat tegenstrijdig hierin. Ik ben er in ieder geval[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

happy waitin'

MLCinema

Quote from: Bas Akkerman on November 19, 2017, 10:19:07
Toch niet. ;)
Overigens moet ik vandaag stand by staan voor mijn werk, dus ik kom helaas niet. Als ik eenmaal het geld bij elkaar heb, zal ik wat gerichter langs komen.

Aangezien ik de enige auto met nl kenteken ben hier, naast een Belgische denk ik dat ik te vroeg ben. Gelukkig tegenwoordig overal internet. Dat scheelt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

reza

Het was toch volgend week....

:D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

#37
Quote from: Kamidioblitz on November 19, 2017, 10:23:30
Aangezien ik de enige auto met nl kenteken ben hier, naast een Belgische denk ik dat ik te vroeg ben. Gelukkig tegenwoordig overal internet. Dat scheelt.

Ik was de tweede die binnen was (om 09:50) , en wel met NL kenteken :) Maar stond tegenover geparkeerd.

Leuke sessie, met veel info van Werner over allerlei calibratie gerelateerde zaken. Lekkere zoete broodjes erbij. Zeer bedankt voor jullie inspanningen deze ochtend en middag.

Ik vond de vw260 en x5900 dicht bij elkaar zitten. De Sony wint het nipt op het gebied van natuurlijke scherpte. Ook met bluray. Ook de standaard gamma van de Sony verschuilt geen details in het donker terwijl bij HDR daar bij de JVC toch extra tweakwerk voor nodig is (inladen alternatief Gamma profiel).
Echter voor mooi HDR heb je veel licht nodig en minstens de P3 colourspace. En dan heeft de JVC toch duidelijk de bovenhand kwa licht en saturatie in de kleuren. Dat geeft net dat beetje extra sparkle en pop dat met HDR belangrijk is. Dus kwa HDR is de JVC vrij duidelijk de winnaar voor mij.

Kijkend naar details/scherpte bij 4k materiaal is de Sony iets scherper, maar we moesten toch wel freeze framen en naar het doek toe lopen om de verschillen te duiden.

Alle andere aanwezigen gegroet :)

home@the movies

Al een paar sfeerfoto's  ;D ;D

Teejoo

Hoe was het verschil in bewegingsscherpte?

SV..S

Quote from: Kamidioblitz on November 19, 2017, 10:23:30
Aangezien ik de enige auto met nl kenteken ben hier, naast een Belgische denk ik dat ik te vroeg ben. Gelukkig tegenwoordig overal internet. Dat scheelt.



ik was er rond 10:05 en toen waren er toch al zeker 6 man binnen, dus ik denk dat je verkeerd stond?
hoe laat was je uiteindelijk binnen?

erg genoten van de gastvrijheid van Werner en consorten.
mooie uitleg van de techniek, zeker interessant om eens te horen!

qua vergelijking tussen beide projectoren vind ik het moeilijk, het mooist is the best of both worlds.  ;D

ik vind het een lastige keus, maar voorlopig geniet ik nog van mijn x35 ;)
Werner bedankt voor de gastvrijheid en de goede zorgen, en de overige aanwezigheden bedankt voor de gezelligheid!





Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

MLCinema

Quote from: SV..S on November 19, 2017, 18:11:16
ik was er rond 10:05 en toen waren er toch al zeker 6 man binnen, dus ik denk dat je verkeerd stond?
hoe laat was je uiteindelijk binnen?

erg genoten van de gastvrijheid van Werner en consorten.
mooie uitleg van de techniek, zeker interessant om eens te horen!

qua vergelijking tussen beide projectoren vind ik het moeilijk, het mooist is the best of both worlds.  ;D

ik vind het een lastige keus, maar voorlopig geniet ik nog van mijn x35 ;)
Werner bedankt voor de gastvrijheid en de goede zorgen, en de overige aanwezigheden bedankt voor de gezelligheid!

Ik was als allerlaatste binnen. Vond het zeer de moeite waard! Ik ben gewoon er voorbij gereden en ben achter gaan staan.

HDR is overtuigender op de JVC wat mij betreft. Wel had de Sony iets meer natuurlijke scherpte en vond ik de kleuren mooier. De Sony was in mijn ogen ook softer en iets filmischer. Kan ook komen doordat het beeld bij de Sony in het algemeen wat donker oogde.

Beide projectoren zouden voor mij een enorme upgrade zijn. Maar ja. Eerst papa worden...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

MLCinema

Quote from: Kamidioblitz on November 19, 2017, 18:42:29
Ik was als allerlaatste binnen. Vond het zeer de moeite waard! Werner en team bedankt:).

Ik ben gewoon er voorbij gereden en ben achter gaan staan.

HDR is overtuigender op de JVC wat mij betreft. Wel had de Sony iets meer natuurlijke scherpte en vond ik de kleuren mooier. De Sony was in mijn ogen ook softer en iets filmischer. Kan ook komen doordat het beeld bij de Sony in het algemeen wat donker oogde.

Beide projectoren zouden voor mij een enorme upgrade zijn. Maar ja. Eerst papa worden...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

raindog

#43
Dank aan Werner, zijn team en de overige aanwezigen voor de leuke en informatieve dag, als ook de interne verwennerij.
Het was mooi om van Werner te zien/horen wat er nu precies gebeurt bij een projector als het op kleur en gamma aan komt. Zeer interessant en verhelderend  :clapping:

Van de shoot-out heb ik alleen het 1080p/SDR gedeelte gezien, daarna moest ik er helaas weer van tussen. Heel erg is dat overigens niet want 4K en HDR zijn voor mij nog niet erg bepalend bij de aanschaf van een projector.

Wat mij meest op viel is dat ook nu, in een goed verduisterde ruimte, de verschillen tussen de instapmodellen van JVC en de Sony erg klein zijn. Ik had eigenlijk verwacht dat de Sony in een batcave niet mee zou kunnen komen met de zwartwaarden van JVC maar niets bleek minder waar  ???
De zwarte balken bij Spiderman gaven aanvankelijk zelfs een duidelijk dieper zwart bij de Sony, al kwam dat mede doordat de Sony ietsje minder licht gaf dan de JVC. Na het knijpen van de manuele iris op de JVC kwamen ze zowat gelijk uit qua zwartwaarde. De JVC had daarbij dan wel wat meer levendigheid, meer pop en meer doortekening in het zwart. Gevoelsmatig ook een iets hoger contrast, al verschilde dat per scene. De Sony toonde een rustiger, zachter en tegelijkertijd scherper beeld. Voor allebei is iets te zeggen, beide zette een prachtig plaatje neer die qua 'beleving' weinig voor elkaar onder doen.

Andere waarnemingen:
- Na inschakelen van de auto-iris van de JVC bleek dat deze heel onopvallend zijn werk deed.
- Het geluid van de E-shift functie was, toen deze ingeschakeld werd, nauwelijks hoorbaar. Terwijl ik me bij een X500 daar nog aan stoorde was het nu geen issue.
- Qua bewegingsscherpte (native, dus zonder CMD) vielen mij nagenoeg geen verschillen meer op tussen de Sony en JVC. Een aantal jaar geleden vond ik de Sony's hierin duidelijk beter, dat voordeel is er nu niet meer in mijn ogen.

Bij een shoot-out hoort het aanwijzen van een winnaar/verliezer maar wat mij betreft schieten ze allebei raak zonder daarbij de ander serieus te verwonden, laat staan uit te schakelen.
Het prijsverschil tussen deze twee projectoren is niet ter verwaarlozen en zal zeker en rol spelen bij de overweging voor de één of de ander. De Sony heeft me echter positief verrast en kan nu behalve native 4K ook heel mooie zwartwaarde bieden. Dat maakt de keuze niet makkelijker en daarmee miste deze shoot-out voor mij dus eigenlijk zijn doel  ;)
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Christoffeldg

Bedankt Werner voor de fijne middag :-). Ik heb weer heel wat bijgeleerd :-).
Video: Sony VPL-HW790ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS5/Xbox Series X/Switch

home@the movies

#45
Nog wat shots, mag ik aub benadrukken om deze foto's niet als referentie en vergelijking tussen de projectoren te beschouwen.
Ze zijn genomen terwijl we continu zaken aan het vergelijken waren met verschillende settings om een hoop dingen duidelijk te maken.
Ik post ze dus niet om wat dan ook aan te tonen, enkel voor de fun, maar ik weet hoe snel commentaren de verkeerde richting op kunnen gaan als ik bovenstaande niet even duidelijk maak.

You get my point  ;) ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

home@the movies

In naam zijn mijn collega's en mijzelf dank voor jullie aanwezigheid en input.

Het was weer een gezellige boel met leuke discussies die op een fijne manier gevoerd werden zodat iedereen zijn standpunt kon verdedigen waarom hij nu de ene projector net wat leuker/beter vondt dan de andere.
De algemene consensus is denk ik wel dat je met beide projectoren gewoon een fantastisch plaatje kan neerzetten waarbij vooral het specifieke gebruik de doorslag geeft om voor projector A of B te kiezen.

Ik hou van het smooth beeld van de sony en wat minder van de "hardere" look van de JVC, in HDR is het dan weer de JVC die wat punch en kleur betreft de bovenhand neemt.
Zo is er voor ieder wat wils en moet je als je een potentiele upgrade overweegt vooral afgaan op datgene wat je zelf het leukste vindt wegkijken.

Van zodra onze demo Sony VW760 is aangekomen organiseren we opnieuw een demo sessie om weer wat dieper in te gaan op deze fantastische machine.

Ik zou zeggen voor wie er nu niet bij kon zijn, volgende keer weer van harte welkom.


Bas Akkerman

Erg leuk om zo te lezen, jongens!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

riwi

Quote from: Teejoo on November 19, 2017, 17:57:20
Hoe was het verschil in bewegingsscherpte?

De motion flow en CMD stonden uit.
Bij de bluray demo met de HDMI switch ertussen werd er met 1080p60 afgespeeld. Dus specifiek naar motion flow prestaties hebben we niet gekeken vanmiddag.

raindog

Quote from: riwi on November 19, 2017, 21:25:48
Bij de bluray demo met de HDMI switch ertussen werd er met 1080p60 afgespeeld. Dus specifiek naar motion flow prestaties hebben we niet gekeken vanmiddag.

Ach ja, dat verklaart dan waarom ik geen verschil zag..  :satisfied:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)