verschil in klank of niet

Started by nono, November 1, 2017, 20:24:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nono

hallo,
Mijn vintage versterker heeft achteraan draaiknoppen om de luidsprekerkabel aan te sluiten.
De kabel moet er dus bovenaan ingestoken worden. Is deze aansluiting nu beter dan banaanpluggen ?
Is dit te horen in geluidskwaliteit ? Is er een andere mogelijkheid om de kabels aan te sluiten die beter is ?
Dank bij voorbaat
Nono

jossie

Nee, nee, nee.

Maar... je krijgt hier net zo makkelijk Ja, ja, ja.

Ik zou me op andere zaken concentreren, luidsprekers en akoestiek, de rest is bijzaak.
Omni !

erik s.

Bare wire is oo zich een prima verbinding, wel bv 1 x per jaar een nieuw stukje strippen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

nono

Wat zijn dan de grote verschillen in aansluitingen van vroeger en de hedendaagse versterkers ?

erik s.

Oa gebruiksgemak. Je zag vroeger ook van de klemmen die je moest indrukken en dan de kabel insteken, die zijn redelijk ruk.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

noot87

Ik heb vernomen van iemand die er verstand van heeft dat je kabels het beste kunt solderen.
Of je verschil gaat waarnemen in een van de vormen betwijfel ik ten zeerste.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

Siddartha

Bij Naim krijg je pluggen bij de versterkers waarbij je de LS kabel er ook aan moet solderen. Dat is ook hun advies, om die stekker te gebruiken. Persoonlijk ben ik van mening dat het allemaal niet heel veel uitmaakt en dat je het hier over marginale verschillen hebt, als die er al zijn c.q. waarneembaar zijn.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

erik s.

Quote from: noot87 on November  8, 2017, 12:51:17
Ik heb vernomen van iemand die er verstand van heeft dat je kabels het beste kunt solderen.
Of je verschil gaat waarnemen in een van de vormen betwijfel ik ten zeerste.
Met solderen krijg je weer extra materiaal overgangen met een materiaal dat lang niet zo'n goede geleider is dan de aansluitingen en de kabel.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Rowdy

Ik heb interlinks en luidsprekerkabels van Atlas, daar worden de kabels op de connectoren geknepen d.m.v. krimptechniek.

erik s.

Quote from: Rowdy on November  8, 2017, 19:13:09
Ik heb interlinks en luidsprekerkabels van Atlas, daar worden de kabels op de connectoren geknepen d.m.v. krimptechniek.
Dat is een mooie verbinding.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Siddartha

Quote from: erik s. on November  8, 2017, 17:34:09
Met solderen krijg je weer extra materiaal overgangen met een materiaal dat lang niet zo'n goede geleider is dan de aansluitingen en de kabel.

Gelukkig wordt er intern in apparatuur nauwelijks gesoldeerd... [emoji41]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Raphie

Quote from: Siddartha on November  9, 2017, 00:46:54
Gelukkig wordt er intern in apparatuur nauwelijks gesoldeerd... [emoji41]
SMD schroefverbindingen :)
JBL PRX Power!

chansig

Gelukkig hoor ik het verschil niet tussen geknepen of gesoldeerd.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

patsijb

qua geluid denk ik maakt de soort aansluiting niet uit..of er moet misschien vuil in zitten
voor de rest is t gemak
(misschien is er wel iemand die t verschil kan horen)

PuNkEnStEiN

Quote from: chansig on November  9, 2017, 08:08:22Gelukkig hoor ik het verschil niet tussen geknepen of gesoldeerd.
Knijpen of solderen; het doet allebei pijn. Dus nee, veel verschil zal je niet horen.  :laugh:
Ik vraag me nog steeds af waarom sommige mensen serieus denken zulke verschillen tussen kabels of connecties te kunnen waarnemen. Onze oortjes zijn daar veel te beperkt voor, de enkele supermens op hifi-forums daargelaten...  8)
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

patsijb

Quote from: PuNkEnStEiN on November  9, 2017, 18:50:30
Knijpen of solderen; het doet allebei pijn. Dus nee, veel verschil zal je niet horen.  :laugh:
Ik vraag me nog steeds af waarom sommige mensen serieus denken zulke verschillen tussen kabels of connecties te kunnen waarnemen. Onze oortjes zijn daar veel te beperkt voor, de enkele supermens op hifi-forums daargelaten...  8)

ik ben allang gestopt met het te proberen te begrijpen daar iedereen toch anders is en alles op zijn/haar manier beleeft..
ieder zijn ding..

Janbo

In die beleving zitten zeker grote verschillen. Dat is het belangrijkste toch?

fasteddie

Quote from: erik s. on November  1, 2017, 21:51:58
Oa gebruiksgemak. Je zag vroeger ook van de klemmen die je moest indrukken en dan de kabel insteken, die zijn redelijk ruk.

Ruk in kwadraat >:(

pieper

Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt