Hoofdtelefoonversterker: hoe aansluiten?

Started by Jumping Jack, October 27, 2017, 09:49:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Jumping Jack

Ik ben wat aan het overwegen om een nieuwe all-in-one in huis te halen en ben daarbij gecharmeerd door de binnenkort te verschijnen Goldnote IS-1000. Mooi design, uitgebreide functionaliteit, maar één probleem: geen hoofdtelefoonuitgang.

Ik gebruik twee hoofdtelefoons: één bedrade (Shure SRH1940) en één draadloze (Sennheiser RS220) en zou die uiteraard graag blijven gebruiken. De Shure sluit ik nu gewoon aan op de hoofdtelefoonuitgang van mijn supernait2, de Sennheiser is verbonden met de digitale uitgang van de NDX.

De IS-1000 heeft twee lijnuitgangen, één variabel en één fixed, maar dus geen tape-uitgang.
Kan ik op die fixed uitgang een hoofdtelefoonversterker met volumeregeling aansluiten (bv een Lehman Linear)? En kan ik dan de line-out van de Linear gebruiken om de RS220 aan te sluiten?

De achterkant van de IS-1000:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

WillyP

Ik weet niet of phono belangrijk is voor je maar heb je gekeken naar de Musical Fidelity Encore 225? Is ook een all-in-one met veel mogelijkheden en heeft een hoofdtelefoonaansluiting.

Groet,

Willy

Jumping Jack

Phono is idd belangrijk (en goldnote heeft op dat vlak best wel een mooie reputatie). Die MF heb ik vorig jaar op de New Music show gezien en gehoord en is zeker een mooi apparaat maar spreekt me niet echt aan. De AVM CS 5.2 heeft ook mijn aandacht, maar eerst wil ik de Goldnote een kans geven.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

bmateijsen

Quote from: Jumping Jack on October 27, 2017, 09:49:56
De IS-1000 heeft twee lijnuitgangen, één variabel en één fixed, maar dus geen tape-uitgang.
Kan ik op die fixed uitgang een hoofdtelefoonversterker met volumeregeling aansluiten (bv een Lehman Linear)? En kan ik dan de line-out van de Linear gebruiken om de RS220 aan te sluiten?


Natuurlijk kan dat..., maar wat je wel moet kijken is als je de line-out gebruikt, dat je dan waarschijnlijk ook gewoon de speakers van hetzelfde signaal voorziet ;). Waarschijnlijk hebben ze daar niet echt een hoofdtelefoonfunctie voor ;)

Jumping Jack

Klopt, maar wat als ik dan het volume op de IS-1000 op nul zet of mute? Met de fixed uitgang kan ik dan het volume regelen met de hoofdtelefoonversterker, of zie ik dat verkeerd?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

solitaire

Vroeger had je speaker-naar-hoofdtelefoon converters die je aansloot op de speaker terminal. Die heb je nog, bv. van Woo Audio / AudioValve / Stax, maar lijken allemaal bedoeld om electrostatische hoofdtelefoons aan te sluiten. Misschien loont even doorzoeken/vragen of laten maken ?

succes



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Jumping Jack

Daarnet nog contact gehad met iemand van goldnote en een hoofdtelefoonaansluiting is optioneel te plaatsen  :clapping:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

solitaire

Dat is zeker de best mogelijke oplossing denkbaar !

Wanneer komt 'ie op de markt ?




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Jumping Jack

Normaal vanaf 20 november. Maar het zijn Italianen dus maar even afwachten  :wow:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs