JVC DLA-X5900WE/DLA-X5900BE en JVC DLA-X7900BE/DLA-X7900WE

Started by Mediasluis, October 25, 2017, 15:55:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mediasluis

De nieuwe release van JVC 2018 is verkrijgbaar bij Mediasluis:
http://www.mediasluis.nl/webshop/1/Projectors/3/JVC

Deze projectors presteren zeer netjes.
De advies verkoop prijs is dit jaar tevens meteen gezakt.
Beide modellen zijn in een zwarte uitvoering en witte uitvoering verkrijgbaar, voor diegene die in een woonkamer het beste wilt hebben hangen wat er is qua projectie gecombineerd met een diep zwart niveau, maar dit wel wil laten complimenteren met een wit plafond.

Het eShift-5 4K met HDR werkt zeer indrukwekkend.
Maak gerust een afspraak op; [email protected] om deze projectors in een demonstratie te zien naast de nieuwe Sony VPL-VW360/VW260ES.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Mediasluis

Goed nieuws.

Vandaag het 4K HDR op de DLA-X7900 gekalibreerd.
Je kan kiezen tussen het gebruik van DCI filter of zonder.
Ik heb de meting op beiden gedaan en zonder zit er qua kleurdiepte niet veel verschil tussen de DLA-X5900 en de DLA-X7900 en haalt de primaire kleur groen de P3 target niet, wat tevens invloed heeft op Cyaan en Geel.
NU komt het,...


Hou je vast,...


Met DCI filter haald de DLA-X7900 de volledige kleurdiepte van DCI P3.
Ik viel van min stoel van verbazing, gezien dit de afgelopen generaties niet mogelijk was.
Daarom is het een verademing om te zien dat het bij alle kleuren gewoon netjes op zijn plek te drukken is.
Nog steeds kun je niet spreken over ISF-kalibratie voor 4K HDR, want er is nog geen volledige controle over de luminantie, maar met wat logica is het allemaal goed te doen.

Buiten de meerdere HDR Modes, heb ik ook een mode aangemaakt zonder die filter om het verschil te laten zien, maar met vind ik het vele malen mooier.

http://www.mediasluis.nl/webshop/product/127/JVC-DLA-X7900BE-DLA-X7900WE-3D-en-4K-HDR
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Mediasluis

Het is wel leuk wat je met een kalibratie al niet uit zo'n projector kan halen.

Ook de klacht van het dichtlopen in de donkere delen is iets wat vanuit de doos ook echt zo is, maar met een ISF-kalibratie weet op te lossen.
Ik ben nu zo dik tevreden met wat JVC uit de DLA-X7900 weet te halen.
Dit model vind ik echt een mooie upgrade.
JVC zegt ook het één en ander aan de hardware te hebben verbeterd en als ik nu zo kijk dan geloof ik ook niet dat dit alles zomaar even met een firmware update was toe te voegen.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

riwi

Volgens mij is het zo dat de toepassing van het DCI filter bij de vorige modellen vrij veel licht kostte. Ik neem aan dat dat nog steeds zo is.
Hoeveel lager is de licht output bij 100 IRE scherm met het filter in place tov zonder het filter?

Mediasluis

Ik heb niet op dezelfde setting even het filter uitgezet en dat zo nog eens gemetern, maar na beide settings geoptimaliseerd te hebben met de witbalans en het CMS meette ik geen verschil, maar het ziet er wel anders uit, alsof je een lagere gamma stand hebt op de ander.
Ik zal dit nog eens opnieuw doen, maar dat komt later weer.
Er komt nog een review en deze keer richt ik me op de 7xxx en neem ik de 5xxx in het vergelijk mee.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis