Versterkersystemen.

Started by KayaRahnee, October 21, 2017, 23:46:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: Jumping Jack on October 29, 2017, 16:39:36
Morca, jouw tweede tekst gaat toch echt over klasse ab en niet over het onderscheid geïntegreerd / losse vv en ev.
Klopt ,je hebt gelijk.
Dat slaat op de eerdere post van mij dat ik zulke mono a/b blokken gebruik in me setup.
Dus bij deze iets duidelijker misschien.

Een goeie pre zal met goeie mono blokken of goeie stereo eindbak een goeie inverstering zijn imo


KayaRahnee

Quote from: morca on October 29, 2017, 17:49:46
Mooie speakers die zijn dat wel.waard.
Zit even te kijken hoeveel watt ze rms zijn ,weet je dat zo?

Neen, weet ik niet.
Zowiezo niet veel over te vinden op het www.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Quote from: KayaRahnee on October 29, 2017, 14:10:36
In afwachting van aankoop andere versterker speel ik nu met een geleend oudje, Kenwood KA-57.
Ik sta verbaasd hoe deze zich presenteerd.
Quote from: morca on October 29, 2017, 14:15:29
Die oude kenwoods zijn zeer goed idd.

Of het simpel de juiste match is voor de Masters of dat de Kenwood gewoonweg een zeer goede versterker is weet ik niet, feit is dat vervanging van "goeden huize" zal moeten komen om de Kenwood te evenaren of liever nog ... in verlegenheid brengen.
Denk dat het geen makkelijke opdracht zal zijn.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

morca

Bijzonder dat hij zo goed klinkt.
Is hij helemaal orgineel?
Qua specs hebben ze nog veel betere gemaakt.
Maar ik weet ook, die met minder vermogen sturen zeer stabiel en krachtig aan.

KayaRahnee

Quote from: morca on October 29, 2017, 22:48:32
Bijzonder dat hij zo goed klinkt.
Is hij helemaal orgineel?
Qua specs hebben ze nog veel betere gemaakt.
Maar ik weet ook, die met minder vermogen sturen zeer stabiel en krachtig aan.

Origineel ja, is van een vriend en ik mag, tot ik wat anders heb gevonden, de Kenwood gebruiken.
Het is m.b.t. uitzicht een heel sober lichtgewicht apparaat, stelt niks voor maar inderdaad ... zorgt ervoor dat er mooie klanken uit de speakers komen.
Omdat ik niet in de mogelijkheid ben verschillende versterkers op verplaatsing te gaan beoordelen is het een moeilijke zoektocht.
Ik ben dus hoofdzakelijk afhankelijk van ervaringen en kennis die mij word doorgespeeld, heb dus ook nog niet veel verschillende versterkers / systemen aan 't werk kunnen horen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

morca

Ik draai boven nog met een ka 5050 van kenwood.
Heb ook de lichtere ka 5040 gehad.
Verschil tussen de 2 amps was niet echt te horen.
Mijn hele familie had bijna kenwood uit die tijd van jouw amp.
Het lijkt me toch zeker wel dat je wat moois kan kopen.
Ik ben ook geslaagd en was ook erg onder de indruk van die oude amps van Kenwood.

Mijn eindblokken zijn ook retro van denon.
Jaren 80 was erg goed mbt versterkers en de prijs toen ook voor wat je kocht

KayaRahnee

Deze combi staat te koop in de buurt ... misschien kan ik de verkoper wel verleiden om er eens mee langs te komen:
https://www.2dehands.be/audio-video-tv/audio-apparatuur/versterker-en-receiver/kenwood-l1000m-l1000c-370258161.html
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

chansig

Is wel relatief oud spul...dus na laten kijken is mogelijk wel verstandig.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

KayaRahnee

Quote from: chansig on October 30, 2017, 07:32:45
Is wel relatief oud spul...dus na laten kijken is mogelijk wel verstandig.
Gr. Hans

Inderdaad.
Ik zal dan zeker nog eens terug contact nemen met Jef, dat is de technieker die heel lang geleden mijn Kenwood KA 900, indien nodig, ook steeds onder de loep nam.
Maar ... we zijn nog niet aan 't kopen hé.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.