HDMI splitter gezocht voor splitsen 4K en dtsmastergeluid

Started by dvd-fan, October 17, 2017, 20:57:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dvd-fan

Hoi zoek dus een splitter die dit kan. Krijg veel antwoorden van kan wel en meer van dat kan niet!
Sommige zeggen dat geluid ingebakken zit in het 4 k signaal en dit pakt mijn versterker dus niet.
Maar bij een uhdspeler die je vaak 2 uitgangen waarvan 1 puur voor geluid. Dus het kan wel!
Iemand een oplossing? Vind  de optie om een goedkopere receiver te kopen die het signaal wel doorstuurt geen optie.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Koiboy

Volgens mij ben je op zoek naar een doosje dat HDMI ontvangt en uitsplitst naar beeld en geluid.
Dat heet een 'HDMI audio-out box'. Op bijvoorbeeld AliExpress zijn die goedkoop verkrijgbaar.

dvd-fan

ja zoiets , maar dan voor 4k en dolby true en dts master.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Gerbrand

Ik heb deze vraag al eens eerder hier gesteld. Zie hier.

De enige oplossing is momenteel een HDFURY AVR KEY (a 149 euro).

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

dvd-fan

nope doet wel 4k beeld ,maar geen hd geluid.
Wordt dus sparen voor nieuwe receiver ;)
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Gerbrand

Quote from: dvd-fan on October 23, 2017, 00:14:11
nope doet wel 4k beeld ,maar geen hd geluid.
Wordt dus sparen voor nieuwe receiver ;)

De HDFURY AVR KEY doet m.i. wel HD geluid (ze noemen het full HDMI audio).

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900


TopGun2010

Nee, gaat weer terug. De AppleTV 4K gaat terug naar chroma 4:2:0 en geeft soms zelfs zwart beeld bij inschakelen. Jammer!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

wolfkampf

Quote from: TopGun2010 on October 23, 2017, 22:19:09
Nee, gaat weer terug. De AppleTV 4K gaat terug naar chroma 4:2:0 en geeft soms zelfs zwart beeld bij inschakelen. Jammer!
Hmm jammer weer. Volgens mij ben je toch altijd het beste af met een recente receiver.
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

eduard

Ik vroeg me af of er ondertussen al mensen de avr key gekocht hebben. https://www.hdfury.com/product/avr-key/
Of een goedkoper alternatief.

Eduard

eduard


home@the movies

HD Fury werkt perfect, hebben we al bij heel wat klanten geïnstalleerd, plug and play doet alles wat het moet doen.

eduard


wolfkampf

De nieuwe zappiti 4k hdr mediaspelers hebben nu dual hdmi.
1 speciaal voor het geluid  :worship:
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

eduard


eduard

Ik heb de avr key binnen en hij doet wat hij moet doen. Hij werkt goed. Maar helaas ik kom er nu pas achter dat mijn pc geen hdr ondersteund. Ik kan dus netjes 4k uitsturen naar mijn tv en allen geluidsformaten naar mijn versterker. Maar nog steeds geen HDR omdat mijn pc dit helaas niet ondersteund.

Toni71

Een goedkoop videokaartje die het wel ondersteund? Die hd fury vertex is trouwens ook een mooi apparaatje.

https://support.microsoft.com/en-gb/help/4040263/windows-10-hdr-advanced-color-settings

eduard

Hoi Toni
Bedankt voor het mee denken. Ik had de instructies van microsoft al door gelopen. Via dxdiag stond inderdaad dat mijn pc geen hdr ondersteund. Een nieuwe video kaart is ook een optie maar dan moet het wel een fanless kaart zijn. Mijn htpc is geheel stil ik maak nu gebruik van de interne intel hd 4400 kaart/on chip.

eduard

Ik heb de avr key terug gestuurd.

Ik misschien nog een nieuwe poging wagen door een extra passief gekoelde video kaart bij te plaatsen. Iemand enig idee of het volgende gaat werken. Videokaart new stuurt beeld direct naar tv en bestaande hdmi stuurt geluid naar pc. Ik vermoed dat dit ook zou moeten werken en ik de avr key dus niet nodig hebt.

Eduard

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


eduard

Net een passief gekoelde geforce 1030 van gigabyte besteld. Eens kijken of ik nu wel hdr uit mijn pc kan krijgen en de bestaande hdmi aansluiting voor geluid kan gebruiken.

W.Otter

Dat wordt een aardig prijzige bedoeling zo! Na 1000 euro tegen een HTPC aangesmeten te hebben ben ik nu zonder enig heimwee overgestapt naar een Nvidia Shield

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

eduard

En ja hoor kwam nu weer een probleempje tegen. Wanneer ik een gedownloade file met uh resolutie ging afspelen stotterde het beeld en geluid elke X seconden. Wat blijkt cpu pc ging naar 100%, ik gebruikt mediaplayer clasic voor het afspelen. Maar gelukig werkte vlc wel goed cpu kwam nu maar tot 45%.  Maar ik ben er nu nog niet van overtuigd of ik wel of geen hdr door stuur naar mijn tv. Ik zie dit nog niet bij de input verschijnen op de tv. Maar voorlopig vind ik het wel goed zo. Ik heb met 2 videokaarten nu geen avr key meer nodig en ben dus goedkoper uit dan 1 video kaart in combinatie met de avr key.
De avr key was rond de 150 euro de video kaart rond de 90.

Maar ik kan me goed voorstellen dat een kant en klare oplossing zoals de shield of de nieuwe zappiti 4k een goed en soms beter alternatief is tot een zelf build htpc.

Eduard

Toni71

Waarom gebruik je Kodi niet? Daar kan je harware versnelling in aanzetten. DXVA. Dat zal je cpu ontlasten.

Wat ik ook op mijn htpc heb geïnstalleerd zijn de Sharky codecs. ( Dit is geen rommel wat je os overhoop gooit, en is ook weer zo te verwijderen, dat alles terugkomt zoals het was.).

Met deze combinatie werk ik al jaren.