Plotseling uitvallen Canon 60D

Started by jon81, October 13, 2017, 10:19:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jon81

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Sinds een paar weken valt mijn 60D af en toe ineens helemaal uit.
Dus helemaal geen reactie meer, alsof de batterij leeg is, die overigens niet leeg is.

Een andere volle batterij geeft (meestal) geen verbetering, aan en uit zetten helpt niet, klepjes open en dicht doen, of de geheugenkaart herplaatsen.
Het helpt allemaal (meestal) niet.

De ene keer schiet de camera na een aantal minuten of seconden weer aan en staat er even 'busy' op het topdisplay, maar de andere keer is de camera veel langer niet te gebruiken.

De eerste keer dat ik het had heb ik allebei de batterijen opnieuw opgeladen, toen deed de camera echt niets meer, behalve af en toe een leeg batterij icoontje bovenop, en toen was het opgelost.
Maar de batterijen zijn en waren niet leeg.

De ene batterij is een canon en de andere een jupio, mijn lader is van hama geloof ik, deze lader heb ik al jaren en nog nooit problemen gehad. Alleen de jupio batterij heb ik nog relatief kort.

Bedankt alvast!
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

Nahpets

Gebeurd dit bij allebei de batterijen?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

denoontje

heb je al een firmware update gedaan?

jon81

Quote from: Nahpets on October 13, 2017, 23:12:12
Gebeurd dit bij allebei de batterijen?

Jep.

Quote from: denoontje on October 13, 2017, 23:28:01
heb je al een firmware update gedaan?

Nee, dat is het volgende op mijn lijstje.


Vandaag met de batterij van mijn vaders 5d2 geprobeerd, en dat maakte niets uit, dus vermoed toch sterk een probleem met de camera zelf.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

jon81

Firmware helpt ook niet, binnenkort eens na laten kijken.

Ik hoop alleen dat het niet al te duur wordt, dan is het als snel financieel total loss.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

jon81

Ik heb de camera laten nakijken bij een (onofficiƫle) reparateur, en het moederbord blijkt kortsluiting te maken na een bepaalde tijd.
Volgens de reparateur was dat een bekend probleem met de 60d.

Ondertussen heb ik een 80D aangeschaft voor een mooie prijs bij een winkel waar ze toevallig een Canon actieweek hadden  :pompom:

Nu weet ik niet goed wat ik met de 60D aan moet.
Hij werkt soms, dus als back-up is het ook niets meer.

Ik zou hem naar de officiƫle reparateur kunnen sturen met de hoop dat het toch wat anders blijkt te zijn, zo niet, kan ik hem daar altijd nog achter laten.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8