[interlink]"reviewtje" JKE hifi - Prefer MK106

Started by MechanicalAnimal, October 12, 2017, 08:35:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MechanicalAnimal

Leuk dat er hier nog af en toe gepost wordt  :colgate:

Quote from: Kempenaartjes on January 20, 2018, 16:07:22
Hier zojuist een interlink MK106 ontvangen welke besteld is bij JKEHifi. Op advies van Jan Knol zee ipv XKE, die de hoge tonen meer zouden accentueren.

Eerste indruk:
Het viel ons al op dat het radiosignaal/geluid meteen al veel beter klinkt!
Daarna hebben we even 2 nummers geluisterd en het is even wennen.

In eerste instantie ervaren wij deze kabels met een beduidend verschil met de standaardkabeltjes.
Bij een nummer horen we nu de aanwezigheid van een instrument die we voorheen niet hoorden.
De bas mooier en instrumenten meer gescheiden, wat nog meer rust geeft.



goeie omschrijving, sluit ook mooi aan met mijn eigen ervaring.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Cyreg

Quote from: Laan on January 28, 2018, 21:36:37
Ik heb een JKE LoCap 55 interlink besteld. Ben benieuwd! ...
En....al 'n conclusie kunnen trekken over de klank?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Laan

#27
Tsja, een conclusie... ik heb de locap koud uit de doos tussen de dac en vv gezet. Zodoende is hij heel eenvoudig te vergelijken met andere kabels tussen de dac en vv, hoewel andere kabels dan wel xlr moeten zijn of mini xlr over acss. Deze laatse verbindng is ook gelegd en omdat de vv het volume per bron vasthoud kan je vergelijken op gelijk geluidsnivo. Vanaf de vv kan ik nu twee kanten op: 1. naar de audio gd m3 eindversterker met daaraan de Gamut speakers, of 2. naar de primaluna ev met daaraan de xtz m2 monitors. Bij 1. is de bekabeling volledig van Tubulus solidcore zilver. Bij 2. Heb je dan tussen vv en ev ook weer een tubulus rca. Speakerkabel naar de xtz is van Taga.

Zoals ik al begon is een conclusie wat voorbarig. Mogelijk is er nog een inspeeltijd aan de orde, maar of dit een feit of fictie is weet ik niet. Vaak heb ik de indruk dat het na een tijdje wat beter gaat klinken, maar kan aan mij liggen. Voor nu kan ik zeggen dat bij 1. met de Tubulus acss het wat anders klinkt. Het midden gebied is wat meer terug geplaatst en verzand iets meer in de rest met de JKE. Minder gefocused. Bij overschakelen hoor je ook het totale beeld wat verplaatsen lijkt het. Net een soort remix. Het zijn nuance verschillen, maar ze vallen me op, vooral omdat ik mijn sound erg goed ken. Herhaal ik e.e.a. Via 2. dan hoor ik eigenlijk geen verschil.

Dus een voorzichtige conclusie: bij 1. is er wel verschil m.i. Maar de  Tubulus interlink is 4 keer duurder en werkt via een acss overdracht (stroom ipv spanning) Verderop zitten dan ook de Tubulus ls kabels, 5 keer duurder dan de Taga met de Gamuts die echt een verschil kunnen maken, ruim 7 keer duurder dan de xtz. Kortom, voor een mooie bovengemiddeld set is de JKE een prachtige neutrale en solide kabel voor een hele realistische prijs van rond de €100. Wat wil je nog meer zou ik zeggen. Kom je in hogere sferen dan zou een (veel) duurder kabel weleens iets extra kunen bieden.

Komende week ga ik nog wel wat verder proberen en iig vergelijken via xlr wat ook kan hier. Misschien wordt het verschil dan kleiner door inspelen of door toch de invloed van acss.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3