Pathé opent '4D-bioscopen' met bewegende stoelen en geur

Started by Erik, October 12, 2017, 01:41:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

oud_account_1

Wij hebben al een tijd bioscopen met 4DX, ik vind het leuk voor kinderen.
Voor mij heeft het geen meerwaarde, ik vind dat het juist afbreuk doet aan de ervaring omdat het bijna nooit perfect aansluit.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Malignant

Hoe moet je dan in slaap vallen tijdens de film, word wel heel lastig als de stoel beweegt   :crazy:

Anyway, ik weet nog niet van de meerwaarde.
Leuke gimmick heb ik het idee, maar een volle film van ~2 uur word voor mijn gevoel wel heel vermoeiend op deze manier.
Normaal kan je ontspannen zitten en genieten van de film, maar nu is het ontspannen stukje ook weg.
Zeker als ze het over de top gaan doen, heb je 2 uur het gevoel in een achtbaan te zitten........
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

oud_account_1

Het is meer dan alleen een bewegende stoel, ik weet niet of iedereen dezelfde 'set' mogelijkheden gebruikt, maar bij ons heb je de volgende effecten:
- waternevel (kan je uitzetten, is het eerste dat ik doe als ik plaats neem)
- wind
- bewegende stoelen. Bij ons is iedere set van 4 stoelen op 1 frame gemonteerd.
- pressure points in de stoelen (geen idee hoe dat heet, je kan b.v. een 'por in je rug' krijgen)
- stroboscoop (bij onweer, dat is wat mij betreft de beste toevoeging.)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Mediasluis

#4
@ Squadra.
Waar is dat dan, waar je zo af en toe komt?

Voor Star Wars wordt het dus kiezen, of 4D, of Dolby Vision.
Waarschijnlijk toch de laatste.
Of gewoon 2x gaan.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Masterkale

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

Mediasluis

Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis


Fox

Niks voor mij.
In US 1x gedaan het is zeer afleidend.

Wel 1 voordeel..... geen last van die domme smartphone junkies  :D

oud_account_1

Quote from: Mediasluis on October 12, 2017, 22:55:13
@ Squadra.
Waar is dat dan, waar je zo af en toe komt?
Hat Yai en Phuket (beiden in Thailand, ik woon in Hat Yai).
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Mediasluis

Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Raymond187

Ik vind 3D al verschrikkelijk zonde laat staan dit soort shit.

sj0er-D

Quote from: squadra on October 12, 2017, 18:53:52
Het is meer dan alleen een bewegende stoel, ik weet niet of iedereen dezelfde 'set' mogelijkheden gebruikt, maar bij ons heb je de volgende effecten:
- waternevel (kan je uitzetten, is het eerste dat ik doe als ik plaats neem)
- wind
- bewegende stoelen. Bij ons is iedere set van 4 stoelen op 1 frame gemonteerd.
- pressure points in de stoelen (geen idee hoe dat heet, je kan b.v. een 'por in je rug' krijgen)
- stroboscoop (bij onweer, dat is wat mij betreft de beste toevoeging.)

oh no.. Ik heb gewoon nog een kladje liggen van jaaaren geleden, van een idee wat ik '4D' noemde, en exact deze elementen bevat. Ik had de technologie bedacht voor het prototype (op basis van elementen binnen de subtitles die Arduino's triggeren voor de elementen). Mijn gedachte was destijd. Leuk idee, maar dat kan ik nooit in productie brengen.

Erik

Quote from: Raymond187 on October 13, 2017, 21:34:43
Ik vind 3D al verschrikkelijk zonde laat staan dit soort shit.
Ook goede 3D in bios? De voorstukjes van bv de nieuwe Thor - Ragnarok die ik nu in bioscoop zie zijn zo absurd goed dat ik me niet kan voorstellen dat je die niets vind.
Helaas bestaat er ook slechte 3D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik1977

Meh vind 3D ook niet zoveel toevoegen hoor. Ja de effecten zijn soms wel leuk maar het totale beeld wordt wat vaag. Toch liever 2D maar die draaien vaak maar heel kort in de bios.

Raymond187

Quote from: Erik on October 15, 2017, 20:01:14
Ook goede 3D in bios? De voorstukjes van bv de nieuwe Thor - Ragnarok die ik nu in bioscoop zie zijn zo absurd goed dat ik me niet kan voorstellen dat je die niets vind.
Helaas bestaat er ook slechte 3D
Je moet een bril op, en hop weg 25% licht... Wat komen we ook alweer te kort mee met projectoren? ...licht  :nopompom:
Ik ben geen bril drager en stoor me al na 15 min. aan dat ding op me hoofd.
Beelden zijn veelal onscherp tijdens 3D scenes.
Dat iets dichterbij lijkt te komen, heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Ik wil gewoon scherp en helder beeld.

Malignant

Persoonlijk heel vaak het idee met 3d dat ik naar een ouderwetse kijkdoos zit te kijken.
Weet je wel, zo'n 3d landschap met op verschillende dieptes een 2d plaatje er in geplakt.

Maar inderdaad ook sommige films waar het wel goed is opgepakt, maar die zijn helaas meer uitzondering dan regel.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

Mediasluis

#17
Quote from: Raymond187 on October 15, 2017, 21:33:07
Beelden zijn veelal onscherp tijdens 3D scenes.
Dat iets dichterbij lijkt te komen, heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Ik wil gewoon scherp en helder beeld.
Dit heeft te maken met dat je tijdens 3D film 2 dingen los van elkaar moet doen, die normaal samen gaan.
Als je ogen naar iets kijken dat voor je neus vliegt, dan convergeren ze naar elkaar toe en focussen op dat onderwerp.
Bij 3D film moeten je ogen ook convergeren naar het onderwerp voor je neus, maar het scherpstellen moet nog wel op het scherm achterin gebeuren.
Dit is een kwestie van wennen en wordt na een tijdje heel gewoon.
Ik heb ogen van elastiek haha.
Dingen die door de ruimte vliegen wel, maar gelukkig niet constant.
Zelf heb ik graag dat alles zo veel mogelijk achter het scherm gebeurt, alsof je uit een raam naar buiten kijkt.

Vroeger kreeg men vaak hoofdpijn, omdat de 2 verste punten in de horizon verder uit elkaar geprojecteerd werden dan 65mm, waardoor je ogen moesten devigeren (uit elkaar rekken) iets wat ze niet kunnen, met een scheurende kpppijn als gevolg. Vaak laat je het dan los en zie je dubbel.
Gebeurde ook wel dat een van de 2 beelden iets gedraaid stond, wat ook maar matig en kortstondig gecorrigeert kan worden.Dat gebeurt  allemaal gelukkig haast niet meer.

Wel vind ik het jammer dat ze vrijwel alles convergerend naar het onderwerp filmen, waardoor de achtergrond ook vaak gekruist staat en om te voorkomen dat de achtergrond te ver uiteen rekt,  duwen ze het onderwerp maar door het scherm de zaal in.
Eigenlijk moet je per scene de basis kunnen veranderen en basis x30 tot het eerste onderwerp aanhouden. Dan komt alles heel natuurlijk over en vliegende voorwerpen mogen dichterbij, zodat ze mooi in de zaal zweven.
Tegenwoordig worden voorwerpen door het schijnraam (randen van het scherm) afgesneden, waardoor een boom in de zaal zweeft, maar de onderkant van de boom achter het scherm verdwijnt.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Erik

Quote from: Raymond187 on October 15, 2017, 21:33:07
Je moet een bril op, en hop weg 25% licht... Wat komen we ook alweer te kort mee met projectoren? ...licht  :nopompom:
Ik ben geen bril drager en stoor me al na 15 min. aan dat ding op me hoofd.
Beelden zijn veelal onscherp tijdens 3D scenes.
Dat iets dichterbij lijkt te komen, heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Ik wil gewoon scherp en helder beeld.
ik daar heb ik zelf geen last van bril zit ik en weinig licht ook niet in ieder geval niet bij Transformers en Ragnarok.
Maar er zijn idd films waarbij het amper toevoegt alleen wegneemt.
Overigens heb ik wel andere brillen, omdat ik Pathé lid ben krijg ik wat luxere brillen die beter zitten, grotere lenzen hebben en idd ook meer licht doorlaten. Had laatst een simpele bril omdat ik de mijne vergeten was en die was meteen een stuk minder.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill