Epson LS100 lazer short throw met Daylight Cinepro scherm

Started by home@the movies, October 10, 2017, 11:58:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Hi Iedereen,

Op de Ifa zagen we de nieuwste Ultra short throw Lazer projector van Epson, met 4000 lumen een bijzonder krachtig toestel met een fenomenaal plaatje.
Wij bieden een mooi combinatiepakket aan met ons Cinepro Ultra short throw daglicht scherm en de Epson LS100 voor een pakket prijs van;

4999 Euro

Kom deze combinatie zeker eens bekijken want in woonkamer situaties is dit één van de beste presterende oplossingen die je kan bedenken.
Ons Cinepro UST scherm is inclusief led verlichting in een Zero frame versie.

Davey

Een projector is mooi maar aan je plafond is niks, lastig met kabels en noem allemaal maar op. Ik kijk dan ook met zeer veel interesse naar dit soort opstellingen.

Ik ben wel nieuwsgierig naar de maat van het scherm en of de projector weinig tot geen geluid maakt.

home@the movies

#2
Quote from: Davey on October 10, 2017, 20:00:00
Een projector is mooi maar aan je plafond is niks, lastig met kabels en noem allemaal maar op. Ik kijk dan ook met zeer veel interesse naar dit soort opstellingen.

Ik ben wel nieuwsgierig naar de maat van het scherm en of de projector weinig tot geen geluid maakt.

Dit is echt een zeer fraaie combinatie, de schermen komen in 3 maten, 100, 110 en 120 inch, allemaal in zero frame uitvoering en incl led verlichting.
Geluid van de ventilator zit rond de 30 db, niet fluisterstil maar in een woonkamer oplossing zeker niet onoverkomelijk.
Bovendien komt dit toestel ook nog een keer met 5 jaar garantie.

Davey

Zijn het projectieschermen waar je later ook met goed fatsoen een 4K UST op kan laten schijnen?

home@the movies

Quote from: Davey on October 10, 2017, 21:48:35
Zijn het projectieschermen waar je later ook met goed fatsoen een 4K UST op kan laten schijnen?

Zolang het UST is geen probleem, je kan het uiteraard wel niet met een "normale" niet UST projector gebruiken. Maar dat had je vermoedelijk zelf ook al wel begrepen ;-)
We hebben het al een keer in demo gezet met de Sony UHD lazer UST projector, wel iets duurder dan bovenstaande oplossing  ;D ;D

mradem

Is het zonder scherm ook nog een beetje te doen?

Davey

Quote from: mradem on October 11, 2017, 14:12:00
Is het zonder scherm ook nog een beetje te doen?

Qua design is dit natuurlijk wel het ultieme. De projector zover als mogelijk inbouwen in de tv-kast en niks op je muur. Het zal er alleen wel kaal uit gaan zien  :D. Dit is overigens ook wel een punt van mijn vrouw, dat het er wel leeg uit gaat zien. De hele tijd de nachtwacht ofzo erop projectoren is ook zo wat he.

Aan de andere kant zal je met een scherm wel de allerbeste kwaliteit gaan behalen en dat is ook wat waard. Als dit dan een toekomstbestendig scherm is dan is het wellicht toch de moeite waard. Ik blijf er in ieder geval over nadenken want nogmaals, de totale oplossing is waanzinnig natuurlijk  8)


home@the movies

Quote from: mradem on October 11, 2017, 14:12:00
Is het zonder scherm ook nog een beetje te doen?

Alles is dan afhankelijk van hoeveel licht er op je projectieoppervlak gaat vallen, net zoals met een andere projector is dat altijd het punt.
Al heeft deze LS100 wel een behoorlijke lichtopbrengst van 4000 Lumen in de hoogste stand, dat is een smak licht waarmee je toch een eind verder kan.
Ik heb nu 6 dagen na elkaar op de beurs op onze stand continu naar deze oplossing zitten kijken en de reacties van de bezoekers mogen ervaren. Ik kan niet anders dan concluderen dat dit echt een waanzinnig mooie huiskameroplossing is. Ik ben er zelf zo van gecharmeerd dat ik deze setup in mijn privé zelf ook ga installeren, onze woonkamer heeft enorm veel ramen met lichtinval, maar dit gaat hem voorlopig zeker worden.

Richard70…

Begrijp ik dan goed dat deze de tv zou gaan vervangen in jou privé setup?
Als dat mogelijk is ben ik ook zeer geïnteresseerd .
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

home@the movies

Quote from: rdebruin on October 14, 2017, 13:57:00
Begrijp ik dan goed dat deze de tv zou gaan vervangen in jou privé setup?
Als dat mogelijk is ben ik ook zeer geïnteresseerd .

Dat klopt, de tv gaat er uit en dit komt in de plaats, ook mijn vrouw is helemaal mee met het verhaal (nu heb ik wat dat betreft niet de moeilijkste in huis  ;D ;D
Zij vindt het UST scherm met de ledverlichting bijzonder strak ogen en heeft er absoluut geen probleem mee dat dit tegen de muur komt.

Richard70…

Quote from: home@the movies on October 14, 2017, 14:34:28
Dat klopt, de tv gaat er uit en dit komt in de plaats, ook mijn vrouw is helemaal mee met het verhaal (nu heb ik wat dat betreft niet de moeilijkste in huis  ;D ;D
Zij vindt het UST scherm met de ledverlichting bijzonder strak ogen en heeft er absoluut geen probleem mee dat dit tegen de muur komt.
Wat zijn de geschatte lamp uren bij deze, met als bij de ls10000?
Dat was meen ik 20.000 uur
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

home@the movies

Quote from: rdebruin on October 14, 2017, 14:41:00
Wat zijn de geschatte lamp uren bij deze, met als bij de ls10000?
Dat was meen ik 20.000 uur

Ja volgens "het boekje" inderdaad 20000 uur in eco mode, er is een garantie van 5 jaar of 12000 uur (wat het eerste komt)


Davey

Als je per dag de tv gemiddeld 7 uur aan hebt staan (wat ik veel vind) zit je op zo'n 50 uur per week. Dus hou het dan op 2.500 uur per jaar.

Geen idee of je deze lamp kan vervangen en wat dat zou kosten? En ook geen idee of de lamp in kracht afneemt naarmate de urenteller op aan het lopen is?

Richard70…

Quote from: Davey on October 14, 2017, 15:54:23
Als je per dag de tv gemiddeld 7 uur aan hebt staan (wat ik veel vind) zit je op zo'n 50 uur per week. Dus hou het dan op 2.500 uur per jaar.

Geen idee of je deze lamp kan vervangen en wat dat zou kosten? En ook geen idee of de lamp in kracht afneemt naarmate de urenteller op aan het lopen is?
Dat zou 5 jaar zijn, ik heb volgens mij geen component in mijn set die het al 5 jaar vol houdt om bij me te blijven :D.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

skoebiedoe

`Tja,spijtig dat het hier bij mij niet gaat maar anders had ik het ook gedaan..tv buiten en dit in de plaats...een no brainer.

home@the movies

Quote from: rdebruin on October 14, 2017, 17:35:35
Dat zou 5 jaar zijn, ik heb volgens mij geen component in mijn set die het al 5 jaar vol houdt om bij me te blijven :D.

Beter rekenen he, 7 uur per dag X 365 dagen = 2555 uur

levensduur 20000:2555= 7,8 jaar dat is dus nog langer ;-)

Davey

Quote from: rdebruin on October 14, 2017, 17:35:35
Dat zou 5 jaar zijn, ik heb volgens mij geen component in mijn set die het al 5 jaar vol houdt om bij me te blijven :D.

Daar heb ik nu ook last van  :D

Maar als je dan wel voor een scherm gaat mag het wel wat moois zijn toch? Die moet dan wel weer een jaar of 10 minimaal kunnen hangen.

home@the movies

Quote from: Davey on October 14, 2017, 18:40:03
Daar heb ik nu ook last van  :D

Maar als je dan wel voor een scherm gaat mag het wel wat moois zijn toch? Die moet dan wel weer een jaar of 10 minimaal kunnen hangen.

Het scherm zelf gaat eindeloos lang mee hé, daar zit niets in wat kan verslijten  ;D

Davey

Quote from: home@the movies on October 14, 2017, 18:45:03
Het scherm zelf gaat eindeloos lang mee hé, daar zit niets in wat kan verslijten  ;D

Daarom stelde ik mijn vraag eerder of het scherm futureproof is en in het geval van deze aanbieding zou dat dus een 4K projector zijn  :D

Hoe zit het met de lamp? Kan die vervangen worden of zal de lichtopbrengst altijd goed blijven en wat kost zo'n lamp? Heb er geen enkel verstand van he dus ik vraag maar raak.

mradem

 
Quote from: skoebiedoe on October 14, 2017, 18:23:13
`Tja,spijtig dat het hier bij mij niet gaat maar anders had ik het ook gedaan..tv buiten en dit in de plaats...een no brainer.

Zonder scherm inderdaad. Met scherm minder. Als je dan op de site van Epson kijk dan wordt het ook zo gepresenteerd en als usp gebruikt maar dan moet je wel een ruimte zonder ramen hebben  ;D

home@the movies

Quote from: Davey on October 14, 2017, 19:32:08
Daarom stelde ik mijn vraag eerder of het scherm futureproof is en in het geval van deze aanbieding zou dat dus een 4K projector zijn  :D

Hoe zit het met de lamp? Kan die vervangen worden of zal de lichtopbrengst altijd goed blijven en wat kost zo'n lamp? Heb er geen enkel verstand van he dus ik vraag maar raak.

Er zit geen lamp meer in deze projector maar een laser unit, aangezien deze 20000 uur meegaat heeft vervangen niet echt veel nut, de lichtopbrengst van een laser blijft ook continu tot hij effectief stopt met werken.

Richard70…

Mijn interesse is in ieder geval gewekt, zondag tijdens de happening maar eens uitgebreid naar kijken
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

mradem

Indien je trouwens direct op de muur wilt projecteren is de kleur dan nog van grote invloed?

Fox

Quote from: home@the movies on October 14, 2017, 18:45:03
Het scherm zelf gaat eindeloos lang mee hé, daar zit niets in wat kan verslijten  ;D

Uhhhhh de meeste woonkamers hebben een "open keuken", tel daarbij de kaarsen, geurstokje, openhaarden en eventueel roken bij op en ......
je hebt veel aanslag op het scherm (kinderen laat ik even buiten deze discussie  :devil:).

En .... Ultra short throw Lazer projector, waar gaat nu die lamp discussie over???????

Wel heel mooi en zou ik zo in huis krijgen (geen last van WAF en heb nu een 80")

Dirk

Quote from: home@the movies on October 14, 2017, 21:33:46
Er zit geen lamp meer in deze projector maar een laser unit, aangezien deze 20000 uur meegaat heeft vervangen niet echt veel nut, de lichtopbrengst van een laser blijft ook continu tot hij effectief stopt met werken.
dan is er heel wat veranderd, want zover ik weet neemt (ook) een laser-enigine z'n output af naarmate de levensduur, maar veel minder sterk (opvallend) dan bij de klassieke ontladingslampen of LED-enigines die we kennen in projectoren.

fwiw: de meeste laser-engine fabrikanten die een "levensduur" opgeven van hun unit (en dat doen ze dus niet allemaal even consistent!), geven daarmee aan dat de overall output van de engine met 50% is gedaald (tov nieuw) na x-aantal uren, niets meer of minder.
btw; bij een klassieke (gasontladings)lamp begint die afname in output vanaf de eerste minuut, maar dat valt ons meestal pas veel later op ;)

dat allemaal gezegd zijnde; zelf kijk ik ook zeer aandachtig naar de evoluties qua prijs/kwaliteit van dit type laser-projectoren, want ik ben een typische "veelgebruiker" die de PJ dagelijks gebruikt (heb een kleine 3 jaar terug de tv eruit gegooid en kijk dus nu alles op de PJ), wat betekent dat er dus momenteel één lamp per jaar doorheen gaat...dus een model als deze LS100 intrigeert me wel degelijk.  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea