Avengers infinity wars kijken in imax of dolby vision?

Started by zoldar, April 24, 2018, 10:02:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zoldar

De film is volledig geschoten met imax camera's. Wat zouden jullie adviseren? In eindhovens dolby vision kijken of een van pathe's imax zalen?
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Ian G

Ik ben een grote contrast fan, dus heb mijn kaartjes voor dolby cinema voorstelling ( want laserprojectie) al geruime tijd in huis. Plus wat we in Nederland Imax noemen heet elders Liemax:-)

In New York heb ik een film op een echt Imax scherm gezien. Dat is dan toch wel een bijzondere ervaring  O0

williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

zoldar

Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Loric

In Dolby Cinema én in Imax draait deze alleen in 3D, helaas. Belangrijk om te weten is dat de 3D brillen van Dolby Cinema de zwakste schakel zijn van het hele systeem: ze zijn vrij klein én hebben een irritante reflectie aan de binnenkant van de brillen. Dus ja het beeld is scherp en prachtig, zelfs in 3D. De bril is vreselijk.

Geluid daarentegen is subliem, Vue Hilversum en Eindhoven steken als Dolby Cinema en Atmos zalen ver boven de concurrentie uit. Pathe de Kuip ben ik niet geweest, maar daar hoef ik na de Dolby Cinema zaal van de Munt ook niet meer naar toe. Slappe hap vergeleken met Vue.

De Imax 3D bril is comfortabeler en groter. Voor de uitzondering ga ik Avengers IW morgenavond in de vernieuwde Imax zaal in de Arena kijken. Met als het goed is het nieuwe 12 kanaals geluidssysteem én verbeterde akoestiek. Laser projectie verwacht ik niet, dat zou geweldig zijn. Van het beeld verwacht ik niet iets beters dan Dolby Cinema, maar tenminste een stuk groter.


Multimediaknaller

3D is zoooo 2017  ;)

Kijk gewoon lekker op een groot en vooral vlak scherm en geniet, en niet afwachten op het volgende 3D 'effect' en de daadwerkelijke inhoud van de film missen  :)