Kleine brom in Naim Nait XS2

Started by Geertidow, October 8, 2017, 20:25:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Melle

 ;D

Net even met verlengsnoer gedaan wat ik eerder beschreef. Naim aan aarde via verlengsnoer. Zelfde groep als PC. USB in de dac die aan de Naim vastzit.
Het bromt wel iets minder dan zonder aarde, maar het bromt wel, dus voor de brom hoef ik hem niet te aarden.
Systeem met dubbele dac en optische ontkoppeling werkt het beste hier.

Het kan best zijn dat ik binnenkort een leiding ga trekken vanuit de meterkast, maar dat zou alleen maar zijn omdat de Naim geaard dient te worden, niet vanwege de brom.

Tot volgend jaar  ;D



jossie

Zo... het jaar is weer voorbij.

Gebruik jij de Dacmagic 100?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

Melle

Nee, de dacmagic azur, de voorloper van de dacmagic plus.  Dacmagic 100 heeft geen optische uitgang. de 100 en de olus hebben wel een ground lift, maar dat heeft de mijne nu net niet :-)

jossie

Je hebt inmiddels aan een half woord genoeg geloof ik. Daar was ik inderdaad naar op weg. Jammer!

Ook usb signalen zijn twisted pair gebalanceerd. Aangezien de brom vrij zeker via de nul binnenkomt zou dit nou net het laatste zetje geweest kunnen zijn om de brom te stoppen zonder optische kabel.
Voor de data overdracht is de nul niet nodig. Nou ja, het was allemaal ook ff een theoretische exercitie om het probleem te achterhalen maar toch goed dat de PC nu geaard is en mogelijk zelfs de Naim (in de toekomst). Kan geen kwaad! (= nodig).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

Melle

Ik had de mogelijkheden van de ground lift al bekeken in mijn zoektocht.
QuoteOok usb signalen zijn twisted pair gebalanceerd. Aangezien de brom vrij zeker via de nul binnenkomt zou dit nou net het laatste zetje geweest kunnen zijn om de brom te stoppen zonder optische kabel.
Dat denk ik ook idd zoals het zich ontpopt.
De reden dat ik toch een exact dezelfd dac erbij zette is puur omdat ik weet wat daar afkomt kwa klank en de optische uitgang
Dan had de dacmagic plus ook een optie geweest, maar 2e hands wat duurder en klankmatig ken ik die niet.

Vandaag nog heerlijk geluisterd. Morgen gaat half 5 de wekker weer.  En dan zit de vakantie erop :-)