Pioneer SC-LX901 na firmware update geen Dolby TrueHD weergave meer?

Started by Jep, October 6, 2017, 21:06:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FrankBe

Quote from: Jep on November 19, 2017, 10:11:12
Hoi FrankBe,

Op de site van Pioneer lijkt het erop dat er weer een fw update beschikbaar is.

http://www.pioneer-audiovisual.eu/nl/firmware_update/13368

Naast de ZIP-file is er verder geen aanvullende info te zien. Heb je toevallig deze fw al geïnstalleerd?

Waarom ik dat vraag: ik ben benieuwd of met deze versie het probleem ook nog gereproduceerd kan worden, of dat de bug is verholpen?

Ik zit nog steeds op mijn 901 te wachten, dus ik kan het helaas niet zelf testen. Het hele verhaal begint een beetje frustrerend te worden... Twee en een halve week geleden is mij beloofd dat ik een nieuwe 901 zou krijgen, omdat het main board (oid?) defect zou zijn. Een nieuw board zou een te lange levertijd hebben. Op zich een nette oplossing behalve dat ze een 701 hebben toegestuurd. Die is inmiddels retour naar de winkel en sindsdien tast ik in het duister als ik vraag waar ik aan toe ben en wanneer ik de 901 weer terug krijg. Omdat de belofte van een nieuwe 901 is gedaan en ze in principe ook de daad bij het woord hebben gevoegd (jammer dat iemand een fout heeft gemaakt en mij de verkeerde wordt geleverd), is het vreemd dat ik nog steeds niet de juiste heb ontvangen. Een nieuwe 901 leveren zou geen probleem moeten zijn. Vanaf het moment dat ik de 701 weer terug had gestuurd, heb ik via mail en telefoon geprobeerd antwoorden te krijgen. Dat is tot nu toe uitgelopen tot een gevalletje 'aan het lijntje houden' en 'van het kastje naar de muur sturen'. De personen die mij zouden kunnen informeren, krijg ik met geen mogelijkheid te spreken en reageren niet op mijn mails. Het enige wat ik te horen krijg: het is in behandeling bij onze reparatieafdeling.

Gisteren heb ik verhaal gehaald in de winkel (kostte mij bijna 2u reizen) waar ik de 901 heb gekocht en die vonden het ook vreemd dat het nu al zo lang loopt. Maandag wordt ik terug gebeld (hebben ze beloofd!  :-X) en dat zal voor het eerst in twee en een halve week zijn dat ze reageren. Ik kreeg de indruk dat beschikbaarheid van de 901 een probleem was. Ik ben benieuwd. Als ik maandag geen bevredigend antwoord heb gekregen, dan denk ik erover om mijn geld terug te eisen.  >:(

Sorry voor de late reply Jep. Ik ben momenteel een dubbele 21" LLT sub aan het bouwen waardoor ik veel minder aan de PC zit.

Ik heb de nieuwste firmware nog niet geïnstalleerd dus kan ik hier niks zinnigs over vertellen. Ik wacht wel op de Dolby Vision update. Verder helemaal geen klachten over mijn SC-LX901, wel integendeel  ;D

Spijtig te horen van jouw problemen. Hopelijk ben je alsnog snel geholpen.

MVG,

Frank


Jep

Quote from: FrankBe on November 27, 2017, 20:13:24
Sorry voor de late reply Jep. Ik ben momenteel een dubbele 21" LLT sub aan het bouwen waardoor ik veel minder aan de PC zit.

Ik heb de nieuwste firmware nog niet geïnstalleerd dus kan ik hier niks zinnigs over vertellen. Ik wacht wel op de Dolby Vision update. Verder helemaal geen klachten over mijn SC-LX901, wel integendeel  ;D

Spijtig te horen van jouw problemen. Hopelijk ben je alsnog snel geholpen.

MVG,

Frank

Hoi Frank,

Een dubbele 21" sub klinkt niet kinderachtig... 8) Succes met het project!

Ik ben zelf ook aan het speakers bouwen en kan daardoor even mijn gedachten van de 901 af houden. Zojuist heb ik maar weer eens een mailtje richting de leverancier gestuurd met de vraag wat de status is. De 901 zou eind vorige week/begin deze week weer leverbaar zijn. Ben benieuwd.

Mocht je de fw update uitvoeren, dan hoor ik het wel. Ik ben er gewoon nieuwsgierig naar. Het zou namelijk wel erg bizar zijn dat ik in deze ellende terecht ben gekomen, terwijl het probleem met nieuwe fw verholpen had kunnen worden.  :hmmm:

Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

FrankBe

Quote from: Jep on November 28, 2017, 12:39:04
Hoi Frank,

Een dubbele 21" sub klinkt niet kinderachtig... 8) Succes met het project!

Ik ben zelf ook aan het speakers bouwen en kan daardoor even mijn gedachten van de 901 af houden. Zojuist heb ik maar weer eens een mailtje richting de leverancier gestuurd met de vraag wat de status is. De 901 zou eind vorige week/begin deze week weer leverbaar zijn. Ben benieuwd.

Mocht je de fw update uitvoeren, dan hoor ik het wel. Ik ben er gewoon nieuwsgierig naar. Het zou namelijk wel erg bizar zijn dat ik in deze ellende terecht ben gekomen, terwijl het probleem met nieuwe fw verholpen had kunnen worden.  :hmmm:

Jep.

Dankjewel Jep,

Ik ben nogal gerust in de goede afloop van dit subwoofer project. Enige onzekerheden zijn de gewenste basreflex tuning (bereik tov rendement), de eerste resonantie van de poort die misschien iets te dicht bij het weergavebereik komt en ook een staande golf in de kast omwille van de forse afmetingen.

Jij bent met Vifa een de slag? Bouw je een bepaald model na of is het een geheel eigen ontwerp? PS zag je topic. Mooi!

Verder ook benieuwd naar het vervolg van jouw SC-LCX901 verhaal.

MVG,

Frank

Jep

Quote from: FrankBe on November 29, 2017, 13:21:04
Dankjewel Jep,

Ik ben nogal gerust in de goede afloop van dit subwoofer project. Enige onzekerheden zijn de gewenste basreflex tuning (bereik tov rendement), de eerste resonantie van de poort die misschien iets te dicht bij het weergavebereik komt en ook een staande golf in de kast omwille van de forse afmetingen.

Jij bent met Vifa een de slag? Bouw je een bepaald model na of is het een geheel eigen ontwerp? PS zag je topic. Mooi!

Verder ook benieuwd naar het vervolg van jouw SC-LCX901 verhaal.

MVG,

Frank

Jij pakt het wat grondiger aan dan ik zo te lezen. Ik ga verder niet rekenen aan een nieuw ontwerp, maar bouw bestaande ontwerpen. Voordeel: ik kan het eerst met bestaande luidsprekers testen of het naar mijn smaak goed klinkt. Ik heb inmiddels gekozen voor de Pillar Grande als hoofdluidspreker, Pillar Monitors als surround en Atmos speakers en de Sub 7 mkII. De center baseer ik op het ontwerp van de Grande en met een beetje hulp van Ruud van Speakerland heb ik een liggende kast getekend. De Atmos speakers baseer ik op de Monitors. Ik houd daarbij de volumes gelijk aan de originele ontwerpen en verder ga ik ervan uit dat het resultaat goed zal zijn...  :thumbs-up: Ik zal mijn HT topic binnenkort eens updaten met wat foto's van de bouw van de speakers.

Ow ja, leuk om te vermelden: kreeg zojuist bericht dat de 901 bij de leverancier binnen was gekomen en vandaag of morgen sturen ze die naar de winkel waar ik em ga ophalen. Met een beetje mazzel heb ik de 901 morgen in huis.  :pompom:

Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

FrankBe

Quote from: Jep on November 29, 2017, 14:46:53
Jij pakt het wat grondiger aan dan ik zo te lezen. Ik ga verder niet rekenen aan een nieuw ontwerp, maar bouw bestaande ontwerpen. Voordeel: ik kan het eerst met bestaande luidsprekers testen of het naar mijn smaak goed klinkt. Ik heb inmiddels gekozen voor de Pillar Grande als hoofdluidspreker, Pillar Monitors als surround en Atmos speakers en de Sub 7 mkII. De center baseer ik op het ontwerp van de Grande en met een beetje hulp van Ruud van Speakerland heb ik een liggende kast getekend. De Atmos speakers baseer ik op de Monitors. Ik houd daarbij de volumes gelijk aan de originele ontwerpen en verder ga ik ervan uit dat het resultaat goed zal zijn...  :thumbs-up: Ik zal mijn HT topic binnenkort eens updaten met wat foto's van de bouw van de speakers.

Ow ja, leuk om te vermelden: kreeg zojuist bericht dat de 901 bij de leverancier binnen was gekomen en vandaag of morgen sturen ze die naar de winkel waar ik em ga ophalen. Met een beetje mazzel heb ik de 901 morgen in huis.  :pompom:

Jep.

Heb je je nieuwe SC-LX901 intussen al?

Frank

Jep

Quote from: FrankBe on December  6, 2017, 17:25:08
Heb je je nieuwe SC-LX901 intussen al?

Frank

Ja, vorige week donderdag opgehaald! Staat sinds dien nog in de doos op zolder...  ;D Ik ben bezig met luidsprekers bouwen en ik hoop dat die over een paar weken klaar zijn. Dan sluit ik de boel weer aan. Heb geen zin om de LX85 voor een paar weken weer tijdelijk te vervangen voor de 901.

Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Jep

Ter info om dit verhaal af te ronden:

De nieuwe 901 staat sinds de Kerstvakantie in de nieuwe zolder HT te spelen. Ik heb gewacht met een firmware update totdat ik een complete 5.1.4 set had aangesloten. Mocht er onverhoopt een bug in de firmware hebben gezeten, dan zou ik er met de 4 hoogte speakers erbij geen last meer van hebben. Inmiddels is een complete 5.1.4 set een feit en deze week de laatste firmware erop gezet. Deze fw is overigens nieuwer dan de versie die bij mij de problemen veroorzaakte. Na wat testen ben ik tot de conclusie gekomen dat de (hierboven omschreven) problemen niet terug zijn gekomen. Dat kan twee dingen betekenen: of met de laatste fw is deze bug verwijderd, of het bleek idd een defect aan m'n vorige 901 te zijn.

Ik hoef me er niet meer druk om te maken, ik beschouw dit als afgerond!  :pompom:
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

ppeter

Top dat nu alles in orde is!

Terwijl dit actief staat, ontvang ik geen meldingen van een update?
Nog iemand deze ervaring?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

FrankBe

Quote from: ppeter on February  1, 2018, 22:09:41
Top dat nu alles in orde is!

Terwijl dit actief staat, ontvang ik geen meldingen van een update?
Nog iemand deze ervaring?

Mijn SC-LX901 stond nog op 079-2000-2020-0008 en gaf geen notificatie terwijl dit wel zo staat ingesteld. Vanochtend gewoon firmware update via netwerk gestart en nu op 109-4000-4050-0008.

FrankBe

Vandaag ga ik overigens opnieuw calibreren na de FW update. Ik had dit gisteren ook al gedaan na het opnieuw inmeten van mijn nieuwe 21" LLT subs maar de Pioneer MCACC houdt precies niet echt van laag afgefilterde subs. Resultaat is dat het geluidsniveau tussen Symmetry, Front Align en All Channel Adjust veel te groot is. Front Align geeft immens teveel bas en Symmetry dan weer te weinig. Nu laat ik dus de subs mooi doorlopen en wacht het resultaat dan af.

FrankBe

Voor mij is de nieuwste firmware alvast geen succes. Bij alle netwerk audio bronnen zijn er voortdurend haperingen in het geluid hoorbaar.

Jep

Quote from: FrankBe on February  5, 2018, 19:57:37
Voor mij is de nieuwste firmware alvast geen succes. Bij alle netwerk audio bronnen zijn er voortdurend haperingen in het geluid hoorbaar.

Binnenkort zal ik eens dubbel checken welke FW versie er bij mij op staat. Ik ben in ieder geval in de veronderstelling dat het ook versie 2109-4000-4050-0008 is, maar die netwerk audio problemen herken ik iig niet.

Na die update de receiver wel eens van de stroom af gehaald? Dat zou je eens kunnen proberen en checken of de problemen dan weg zijn. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat ik geen verbinding met de NAS kreeg. Vervolgens dus even alles van de spanning afgehaald. Daarna geen problemen meer.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

FrankBe

Quote from: Jep on February  6, 2018, 12:15:47
Binnenkort zal ik eens dubbel checken welke FW versie er bij mij op staat. Ik ben in ieder geval in de veronderstelling dat het ook versie 2109-4000-4050-0008 is, maar die netwerk audio problemen herken ik iig niet.

Na die update de receiver wel eens van de stroom af gehaald? Dat zou je eens kunnen proberen en checken of de problemen dan weg zijn. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat ik geen verbinding met de NAS kreeg. Vervolgens dus even alles van de spanning afgehaald. Daarna geen problemen meer.

De hele trukendoos is reeds opengehaald. Zelfs de router is al van de stroom gehaald. NAS server niet herkend heb ik soms ook waarna ik de Pio herstart met telkens positief resultaat. Nvidia Shield TV die aan de Pio gekoppeld is, doet NAS en Spotify premium overigens vlekkeloos.

Jep

Hier is FW 2099-3000-4040-0008 geïnstalleerd. Ik zie dat ik al weer achter loop. ;D Ik ga de nieuwe update dan nog maar niet proberen...
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

FrankBe

Quote from: Jep on February  6, 2018, 21:54:08
Hier is FW 2099-3000-4040-0008 geïnstalleerd. Ik zie dat ik al weer achter loop. ;D Ik ga de nieuwe update dan nog maar niet proberen...

Afgelopen weekend netwerk audio nog geprobeerd via 5Ghz WiFi, maar ook hier Spotify dropouts/onderbrekingen.

Verder ook een defect netsnoer gehad wat ik uiterst vreemd vond. Na een herstart van het toestel ivm het niet zien van een netwerk server, wou ie niet meer opstarten. Stekker achteraan het toestel nog een keer uitgetrokken en ingestoken, dan een ander verdeeldoos gestoken zonder resultaat: toestel dood. Daarna een oud computersnoer genomen en direct gingen terug alle lichtjes van de SC-LX901 branden. Zaterdag dan ineens een Audioquest NRG-2 gekocht wat onmiddellijk een opmerkelijke klankwinst opleverde: transparantie, definitie en rust werden duidelijk beter!

FrankBe

Zonet de firmware teruggezet via instructies op avsforum. Eindelijk verlost van alle kliks en plops in netwerk bronnen.

ppeter

Dan ga ik nog wat wachten om de updaten, ondanks ik nog geen problemen heb ondervonden.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

FrankBe

Misschien is er een verschil in opbouw van de netwerk/streaming/DAC circuits tussen SC-LX501, 701, 801 en 901 en zullen niet alle toestellen even gevoelig zijn aan deze hinderlijke storingen?

2079-2000-2020-0008 is blijkbaar de beste firmware versie voor de SC-LX901 en netwerk audio.
2089-3000-3030-0008 zou telkens klikken op 48 seconden volgens de persoon die op avsforum met de oplossing kwam.

Hopelijk slaagt Onkyo er ooit nog eens in om een volledige bug-free firmware voor deze anders toch mooie toestellen uit te brengen...

Jep

Quote from: FrankBe on February 25, 2018, 09:30:06
Zonet de firmware teruggezet via instructies op avsforum. Eindelijk verlost van alle kliks en plops in netwerk bronnen.

Heb je een linkje naar het betreffende artikel? Prettig om te weten dat FW downgrade mogelijk is.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.


Jep

Quote from: FrankBe on February 26, 2018, 16:39:15
http://www.avsforum.com/forum/90-receivers-amps-processors/2515329-owner-s-thread-pioneer-sc-lx701-sc-801-sc-lx901-receviers-36.html#post55751866

Dank je, Frank!

Bij mij staat er nog steeds versie 2099-3000-4040-0008 op en heb zojuist vanaf USB de test toon afgespeeld, dat op het AVS forum werd aangeboden. Ook bij deze firmware is een hapering te horen. Ik ga overigens nu niet meteen downgraden naar versie 2079-2000-2020-0008. Dan ben ik weer terug bij af... Ik stream niet vaak muziek en eerlijk gezegd was het mij nog niet eerder opgevallen. Vanaf nu ga ik er wel extra op letten.  :police:

We wachten gewoon nog even op een volgende update.  Voor een receiver van dit kaliber, mag je eigenlijk ook niet verwachten dat die probleemloos functioneert... :wacko:
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

FrankBe

Quote from: Jep on March  4, 2018, 14:26:23
Dank je, Frank!

Bij mij staat er nog steeds versie 2099-3000-4040-0008 op en heb zojuist vanaf USB de test toon afgespeeld, dat op het AVS forum werd aangeboden. Ook bij deze firmware is een hapering te horen. Ik ga overigens nu niet meteen downgraden naar versie 2079-2000-2020-0008. Dan ben ik weer terug bij af... Ik stream niet vaak muziek en eerlijk gezegd was het mij nog niet eerder opgevallen. Vanaf nu ga ik er wel extra op letten.  :police:

We wachten gewoon nog even op een volgende update.  Voor een receiver van dit kaliber, mag je eigenlijk ook niet verwachten dat die probleemloos functioneert... :wacko:

Ik heb een Spotify premium family abonnement dus ik hecht wel een vrij groot belang aan een vlekkeloze audio weergave.

Voor mij is het simpel. Als Pioneer/Onkyo er niet in slaagt dit probleem met een nieuwe firmware update op te lossen, is dit het laatste toestel van dit merk ooit hier ten huize. In het Pioneer topic op AVSforum is vanaf nu de aandacht op dit probleem gevestigd en elke nieuwe firmware zal ongetwijfeld specifiek voor dit probleem met argusogen bekeken worden. Zelf wacht ik geduldig de testresultaten af alvorens een nieuwe firmware upgrade te overwegen  :tounge:

FrankBe

Er is net een nieuwe firmware uit voor deze Pioneer.

701/801

Version 2109-5000-4050-0008
- Improve the noise during playback via USB/Network

901

Version 2109-5000-4050-0008
- Improve the noise during playback via USB/Network

Toch even wachten op ervaringen van anderen alvorens deze nieuwe firmware te installeren ;D