Wat is voor jullie de mooiste soundtrack / DVD

Started by J.A.F._Doorhof, June 1, 2002, 20:45:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Voor mij is dat de film Frequentie & Idecent Proposal.
Niets echt speciaals, maar bij Frequentie klopt gewoon alles tot in de puntjes, en bij Idecent Proposal is de gehele soundtrack gewoon doorspekt met prachtige muziek die perfect aansluit bij de film.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

Frank,

Sinds ik The Fast & The Furious op DVD heb (Regio 2), vindt ik dat tot nu toe de best klinkende DD soundtrack. Ik moet eigenlijk de DTS versie nog een keer horen (volgende keer dan maar, Frank).
De best klinkende DTS soundtrack kan ik niet echt kiezen want ik heb nog maar 1 DTS DVD (The Mummy Returns).


MvrGr.
Robert

J.A.F._Doorhof

Fast & Furious is zeker een goede DVD, maar ik vondt de soundtrack voor mij iets te opvallend, en te gewoontjes.

Wat ik altijd zoek is echt een soundtrack die wat in je laat knappen en die je echt meesleept in de film,........ hummmmm op die manier is de Fast & the Furious toch wel weer goed  ;D hij sleept je zeker mee.

Wat ik trouwens ook waanzinnig vondt was The Others qua sound, lekker simpel maar OH zo goed. Ik denk dat ik meer voor subtiel ga.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

patrick_vdb

De muziek van The Gladiator vond ik persoonlijk erg mooi (heerlijk heroisch) en ik betrap mij zelf er vaak op dat ik ipv de film bekijk met mijn ogen dicht van de muziek geniet ;D
Uit pure nostalgie en jeugdliefde kies ik voor de Star Wars muziek en als ik moet kijken naar welke muziek naadloos aansloot op de beelden (en welke je ook meer bij de beelden betrok) dan kies ik voor Koyanisquatsi (ontzettend hypnotiserende muziek).

Mvrgr

Patrick

garmtz

Patrick, Koyaanisquatsi en Powaqquatsi komen binnenkort uit, dus maak je borst maar nat! Ook Baraka heeft een zeer mooie soundtrack, met prachtige muziek van o.a. Dead Can Dance.

Ik vind Bone Collector een van de meest holografische soundtracks die ik ken. Werkelijk schitterend. Ook de muziek vind ik erg mooi.

Andere films met mooie muziek: Pi en Requiem for a Dream van Darren Aronovski. Ook de meeste films met muziek van Hans Zimmer (bijv. Gladiator, ook met Lisa Gerrard van Dead Can Dance en The Rock). Vind ik een zeer goede componist. Ook Heat heeft mooie muziek, net als de andere films van Michael Mann. En wat dacht je van de soundtrack van The Piano? De huiscomponist van Peter Greenaway (Michael Nyman) vind ik altijd zeer mooie composities maken.

Tja, kan volgens mij nog wel even doorgaan zo, maar dit was wat ik even snel kon bedenken.

patrick_vdb

Quote from: garmtz on June  3, 2002, 09:33:38Patrick, Koyaanisquatsi en Powaqquatsi komen binnenkort uit, dus maak je borst maar nat!

Dat noem ik nog eens goed nieuws ;D

Mvrgr

Patrick

bmateijsen

hans zimmer maakt inderdaad mooie soundtracks... voornamelijk de scene met de opera in Hannibal... werkelijk schitterend.

Daarnaast ben ik ook meer van het subtiele, en vond ik the others werelds! Morgen ga ik hiervan een review posten....

Verder vind ik de soundtrack van stir of echoes echt zeer stoer.... maar das meer voor de effecten..

Tja..... er zijn er zoveel... ook de muziek van star wars... gladiator... (das wel weer heel massaal, maar zeer mooi met de strijkers...)

Groet Bjorn

cinepaulis

Soundtrack van What Lies Beneath: als je er niet op let valt ie absoluut niet op maar ondersteunt de film enorm. Als je er wel op let, krijg je een dynamisch, spannend geheel: muziek die 'leeft'.
Muziek van James Horner vind ik meestal ook wel mooi (o.a. Apollo 13).

Wat me overigens mateloos stoort aan Apollo 13 is de matige kwaliteit van de dialogen. Ook het laag had NOG mooier gekund (nog strakker en dieper  8) )

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

logix

Quote from: cinepaulis on June  4, 2002, 13:32:34Wat me overigens mateloos stoort aan Apollo 13 is de matige kwaliteit van de dialogen. Ook het laag had NOG mooier gekund (nog strakker en dieper  8) )



En het beeld niet te vergeten. Veel te soft, zonde van de slechte (?) transfer. Of die zo bedoeld is?!.... dunno..


Grt,
Ruud

garmtz

Ik heb Apollo 13 nog gewoon ouderwets op DTS LD. Op LD op zich een zeer mooie transfer met geweldig geluid!

engelsje

Snow Falling On Cedars heeft ook een opmerkelijke soundtrack ,vanJames Newton Howard.
Misschien heeft iemand van jullie die film gezien of zelf bij de collectie.
Maar dit is ook een van de beste transfers die ik ooit gezien heb van een DVD.
Een kleine film maar een mooi verhaal.

En de film "The Brotherhood Of The Wolf"ook een geweldige soundtrack.

John

Spacebass

Het opera stuk van Fifth element SB. Alleen zodra ze weer beginnen te blaten valt het weer tegen.

Ook dat reggae stuk klinkt opzich prachtig.
Ook dat fragment als ze door dat goudkleurige folie springt (prachtig diep laag met dat moie percussie geluidsje erdoor heen als tegenhanger!)

Inderdaad dat prachtige stuk van Gladiator.

Het einde van "Meet Joe Black" vanaf het verjaardags feestje voor paps t/m de aftiteling.

Ik vond the fast & the Furious ook prachtig klinken (bij mij thuis dan)

Ook de muzikale score van Titanic vond ik prachtig..
(de film niet zo, maar goed  ;) )

En ik krijg nog steeds kippevel als Star Wars begint  ;D

Jez.. hoe langer ik er over denk hoe meer ik er op kan noemen!

Marco

De muziek van Ennio Moriricone blijft na al die jaren nog steeds een 'speciaal' gevoel bezorgen. Vooral bij 'The Good, the bad and the ugly'. Er zijn niet zo heel veel films waar muziek echt een éxtra 'dimensie' toevoegt aan een film, maar hierbij wel vind ik.

Een andere film waarbij de muziek geweldig aansluit op de filmfragmenten is 'Snatch'. Vooral de scene waarbij afwisselend beelden getoond worden van een haas die door 2 honden wordt achterna gezeten en Tyrone die door de mannen van Bricktop opgepakt wordt.
Arcam avr-200, Tannoy Saturn S8 en Revolution Signature DC4, Rel Strata V, Nordost, Panasonic TX-P55ST50, Dune Smart B1, Sonos, Arcam rDac

J.A.F._Doorhof

Ah, de indringende mondharmonica :)
Da's inderdaad iets dat je bij blijft (je leven lang), en dat prachtige koor op het treinstation (geloof ik ?).

Wanneer komt de DVD.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Marco

Frank,

Ik denk dat je 'The good, etc' door de war haalt met 'Once upon a time in the west'.
Alhoewel de 'koor-scene inderdaad in eerstgenoemde film is (in het gevangenkamp), zal de door jou bedoelde mondharmonica van de laatstgenoemde zijn. Deze heeft inderdaad ook een schitterende soundtrack. En het wordt potverdorrie hoog tijd dat ie eens op dvd verschijnt. 'The good, etc' is gelukkig al op dvd verschenen :).
 
Arcam avr-200, Tannoy Saturn S8 en Revolution Signature DC4, Rel Strata V, Nordost, Panasonic TX-P55ST50, Dune Smart B1, Sonos, Arcam rDac

J.A.F._Doorhof

Volgens mij komt het koor ook uit once upon a time.

Het is een superbekend stuk (of ik ben ik de war), eigenlijk met alleen maar aha, mmmm (etc. staat wel stom maar ja). Een heel rustige melodie.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"