jamo

Started by denu, October 6, 2017, 00:33:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denu

na langere tijd afwezig te zijn geweest weer terug op het forum.

vandaag uit diepe krochten bij een oude klant van me een setje luidsprekers jamo 2405 push pull luidspekers opgevist.

buitenkant en midden toners en tweeters en filters bekeken, die zijn allemaal goed. alleen zijn de woofer randen natuurlijk verteerd, nu ben ik wel zeer onder de indruk van het formaat,en klankmatig op youtube weinig over te vinden, maar mij lijken het een paar behoorlijke disco stampers ,met 3 woofers per speaker.

toch besloten deze speakers een 2e leven te gunnen.

iemand een goed adres in zuid nederland of belgie die dit voor een redelijke prijs zou kunnen of willen doen ?


GOOS88

Moet de 2504 zijn denk ik:
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Achiel

Mijn ouders hadden vroeger een kleinere drieweg uit deze serie, ik zou er geen geld insteken, zeer matige luidsprekers met echt goedkope units.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

denu

klopt, die zijn het!

maar heb hier even voorzichtig wat aangesloten en moet eerlijk zeggen dat het niet eens beroerd klonk !

mogelijk als het te begrotelijk word dan is een 2e plan om zelf wat te gaan rommelen met componenten, de kasten zelf zijn in vrijwel nieuwstaat, en het formaat vind ik toch wel indrukwekkend, zal eens op het zelfbouw gedeelte zien of er wat van te maken valt.

het design van de speaker bevalt ons eigenlijk heel erg !!(de dame dan voornamelijk) dus wie weet wat er nog van te maken valt, de dagen worden korter en onze werkdagen ook in de bouw, dan kunnen we weer een beetje meer aan de hobby gaan doen.

wat betrefd de zeer goedkope units die er zo gezegd in zouden zitten............zouden die dan ergens ook goedkoop nieuw te bestellen zijn? of evt gelijkwaardige vervangers ? mischien hier iemand die me wat op weg zou kunnen helpen ?

morca

Ah die ken ik nog.
Vervangende onderdelen.....
Dan moet je de waardes van alle units hebben die erin zitten
En zeer gelijke kopen als dat al mogelijk is.

Maar probleem is dat dat nergens op te vragen is.
Ik ben ook voor mijn bx 200 speakers aan het zoeken geweest.
Niet te doen zelfs bij jamo zelf wisten ze me niks te vertellen.
De woofers draaien hier nu in het 80 -400 hz gebied.
Dat is geen rommel te noemen speelt erg goed.
De middentoner en tweeter schoot achteraf wel stuk tekort .
Dat kan veel beter met een even dure vifa tweeter bv.

flakkees

ik heb deze vroeger gehad , maar dan met een volumeknop voor het hoog en een protection lampje aan de voorzijde .
ik vond ze goed aan te horen en heb er toch al snel 3 of 4 jaar plezier mee gehad
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx