iPhone en foto kwaliteit pas op

Started by J.A.F._Doorhof, October 5, 2017, 14:49:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Feit is :
HEIC word nog nagenoeg nergens ondersteund
Wil je 4k60 filmen moet je op HEIC staan, dus je moet steeds km as schakelen als je naar jpg wil.

Ik kreeg een artikel onder ogen waar gewaarschuwd werd dat HEIC niet zou werken met marktplaats, Facebook, google drive etc en dat als HEIC vergeleken werd met jpg de kwaliteit minder was.

Vandaar dat ik de post opende.
Gaf daarna ook al aan blij te zijn dat het wel werkt voor delen. Zowel Annewiek als Brian hebben nog iPhones en zijn juist daardoor nog niet op iOS 11.

Ik ben absoluut niet anti Apple ook al komt het wel zo over.
Ik heb ik verschillende topics Al aangegeven waarom ik de switch gemaakt heb.

In het heel kort
1. Mac pro naar pc december 2016
Reden video edeting
Super dure en snelle machine maar door xeon cpu heen hardware h264 decoding. Plannen van Apple voor nieuwe macpro te ver weg en te duur ivm grote video editing projecten. Enter killer pc.

2. MacBook pro naar Dell xps15
Nieuwe MacBook pro haalden alle poorten weg
Alleen USBc is te doen maar weghalen cardreader en HDMI voor wat ik doe is onvergevelijk. Tevens is werken met dongles niet foutloos we hebben verschillende situaties gehad waar onze single voor HDMI niet werkte maar een andere wel en vreemd genoeg visa versa. Plus prijs.

Gekozen voor Dell xps15. Supersnel, klein formaat en toch 15.6" en alle poorten plus kensigtonlock aanwezig (zeer belangrijk)

3. Apple watch
Ik sport veel en was super enthousiast over de Apple watch. Echter de beloofde killer health app kwam nooit. Cadance meters en externe hartmeters werkte niet. Slaap word niet bijgehouden. Uiteindelijk eindigde ik met een veelvoud aan apps maar nergens een combi app die alles laat zien en analyseert.

Garmin vivoactive HR (nu 3) doet dat wel. Bij roeien houd hij zelfs de slagen per minuut bij en bij fitness kun je reps instellen. De nieuwe doet zelfs stress en vo2max plus run power (die laatste heb ik niets aan)

4. Apple tv
Wilde dolgraag de nieuwe maar geannuleerd toen naar boven kwam dat hij geen YT 4k deed en vreemd deed met 4k. Voor 79 een chromecast ultra gepakt en die werkt vlekkeloos.

5. iPhone
NOOIT NOOIT gedacht dat die wegging
Er is een hoeveelheid aan redenen maar de grootste

Lightoutput
Vliegen met een drone en filmen is pittig in de zon.
iPhone 7 Plus had 725 nits de nieuwe x "maar 625" de Note 8 1250. Dat maakt het zien wat je doet toch een stuk makkelijker en dit geldt ook voor foto's en video.

Extern audio
Erg ingewikkeld met de 7plus en prijzig plus aparte app nodig. Note 8 simpele lavalier in pluggen en klaar in alle apps

RAW schieten
Apple alleen via Lightroom mobile of andere 3rd party app dus niet 123 te openen. Note 8 dubbel tap power button en klaar standaard app ondersteund namelijk raw.

Screenrecording
Handig voor tutorials over de camera of andere apps

Clipboard
Scheelt me veel tijd en werkt vlekkeloos

S pen
Erg handig voor snelle aantekeningen op foto's die mensen me sturen ideaal voor ondertekenen van contracten en releases. Plus video editing.

iPhone x zou ik als fotograaf en video liefhebber me enorm gaan storen aan die hap uit het scherm.

Afsluitend.
Je moet je heel goed realiseren dat wij geen normale gebruikers zijjn. Ik spendeer uren per dag aan social media en beantwoorden van emails, foto reviews etc. Daarnaast word er bijna elke dag minimaal 30 minuten video afgeleverd en lopen er altijd projecten met grote video's als instructie videos etc.

Verder sta ik veel op beurzen en workshops op locatie waar een cardreader, goede USB poorten (tethering met cameras) en HDMI outputs van levensbelang zijn. De Dell heeft een beter scherm dan de MacBook pro voor editing (100% adobe RGB)

Dit allemaal bij elkaar opgeteld was vroeger Apple voor en Apple na. De pc en android wereld kon dit niet. Maar jammer genoeg is dat veranderd.

Qua samenwerking is nu zelfs mijn android op pc beter.
Ik gebruik Sidesync en zodra mijn note in de buurt komt van de pc is er een verbinding en kan ik bestanden heen en weer slepen en zelfs het scherm overnemen. Dit gaat veel sneller en stabieler dan airdrop.

Ik hoop dat je hiermee een uitleg ziet die je ook begrijpt.
Mijn hart is nog steeds 100% Apple en lees alles over Apple en hoop echt dat ze de weg naar de pro terug vinden. Maar hun aanpak van continue de prijzen opvoeren en meer denken aan design en kleurtjes en onzin als animojies drukken mij (en meer creatieve gebruikers) richting alternatieven.

Kijk voor de grap eens waar Windows over 2 weken mee uitkomt over 2 weken qua fluid design, continue, 360, ar en virtual reality en leg dat naast waar Apple mee komt in high Sierra.

En probeer dan niet te kijken met windows is slecht ogen verplaats je in iemand die creatief bezig is met video en fotografie en 360 en kijk alleen naar de mogelijkheden die beide systemen leveren.

Denk dat je dan 100% mijn redenen snapt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

twani

#26
Nou, ik denk dat de meeste best wel (willen) begrijpen waarom jij als heavy user momenteel even wat beter met Samsung door de bocht gaat.

Het gaat mis daar waar je, notabene inmiddels volledig Samsung user, helemaal een apart topic (incl suggestieve kop) opent om de iPhone nog eens een trap in de rug te geven.

Dát nu lijkt me vrij nutteloos en mag op z'n minst opvallend worden genoemd voor iemand die tot nog maar heel kort het merk Apple hier op het forum promootte als ware het z'n eigen onderneming.

Je weet namelijk best heel goed dat er op HT enorm veel zeer tevreden Apple users zijn.

Kijk, ik heb zélf meer met Apple maar open echt geen apart topic om een bepaald Samsung model onderuit te halen.

Nu weet ik dat wij (en dat met alle respect gesproken) zelden dingen hetzelfde zien maar met het openen van een Apple bashtopic ben je me definitief kwijt :)

J.A.F._Doorhof

Even serieus
Maar het ENIGE wat ik post wat dus achteraf geen probleem is is het Social media gebeuren.

Feit is dat je geen 4k60 kan gebruiken in combinatie met jpg
Feit blijft dat we een geen computer of software overweg kan met HEIC behalve High-Sierra dus dat je altijd moet omzetten wat kwaliteitseisen niet ten goede komt.

Met andere woorden in Bash Apple niet. Ik geef alleen een topic met een waarschuwing voor mensen die doodleuk.gaan schieten met hun nieuwe iPhone of iOS 11 en er dan achteraf achterkomen dat ze hun foto's niet kunnen gebruiken op bv Lightroom of pc/Mac of cloud.

Ik zie dat dus zeker niet als een Bash topic.
Als je vind dat mensen die merk x gebruiken geen topic mogen openen over merk y dan is dat natuurlijk wat vreemd :)

Ik probeer van zowel Apple als Android op de hoogte te blijven. En vind het ook niet meer dan normaal om binnen een board simpelweg een.discussie te openen. Klopt iets niet kan dat gewoon aangevuld worden. En je ziet dan ook direct dat ik daar netjes.op inspring met een positieve reactie.

Apple ligt me heel dicht aan mijn hart en wat er nu allemaal gebeurt zit me echt niet lekker. Maar een forum is naast een informatie baken ook een discussie platform.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Misschien wel goed dan om de openingspost te rectificeren aangezien het gedeeltelijk om foutieve informatie blijkt te gaan.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Viel me trouwens niet aangevallen hoor
Wil gewoon netjes ook de uitleg geven waarom en wat er speelt.

Wat wel jammer (maar begrijpelijk) is. Is dat ik verschillende punten sanhaal en dat er een reactie komt op 1 klein onderdeel.

Het heetste hangijzer voor mijn en ook vele andere is image quality en HEIC is gewoon minder dan jpg en 4k60 zou een major selling point zijn (sterker ik zou willen dat Samsung dat had). Dus buiten het Facebook gedeelte post ik zeker geen dingen die niet waar zijn.

Vandaar ook mijn verdere uitleg.
Nu zal dat voor iedereen anders zijn. 90% zal geen moer geven om iets mindere beeld kwaliteit en vind 80% besparing super. En zolang er automatisch word omgezet is dat goed. Voor andere is dat anders.

Of wel ieder heeft andere eisen.
Ik doe veel met mijn foto's en video en voor mij is de nieuwe aanpak dus een zeer verregaande vertragende factor aangezien ik veel wiss tussen video en foto's. En dan foto's ook op de pc of mac moet kunnen invoeren.

Nogmaals dat gallery dus automatisch omzet voor Facebook is super. En dat punt het ik ook aangepast. De rest blijft alleen keihard overeind
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Het zou eigenlijk instelbaar dienen te zijn, dan kan iedere user die setting kiezen die het beste bij hem/haar past, zoals op fotocameras of het jpg en/of raw formaat.

danielo

Quote from: Kjelt on October  7, 2017, 08:38:15
Het zou eigenlijk instelbaar dienen te zijn, dan kan iedere user die setting kiezen die het beste bij hem/haar past, zoals op fotocameras of het jpg en/of raw formaat.

Dit is simpelweg niet apple zit niet in hun DNA. Afhankelijk van de tijd geest is dat een voordeel of nadeel.

Het beste wat je kan hopen is dat ze de API's open houden zodat andere apps kunnen maken die wel dingen doen waar 'hun' niet in geloven. Persoonlijk denk ik dat dit wel een pressie punt is want als hun app inkomsten echt inzakken omdat API's te lastig zijn om te doen wat developers willen het echt pijn gaat doen. Maar zelfs dan is het tegen hun natuur. En kijk wat de andere doen vaak volgen ze wie denkt dat er over 2 a 3 gen's nog veel telefoons zijn met een 3.5 audio jack?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Wegvallen headphone jack is op zich niet zo een probleem
Heb voor 20.00 een BT omzetter gekocht en mijn koptelefoon werkte direct, heb daarna een BT set gekocht... probleem opgelost.
Ik had grotere problemen met het aansluiten van een externe microfoon, ik kreeg het gewoon niet meer werkend, een opstelling die daarvoor op de 6 perfect werkte kreeg ik met de originele Apple Lighting naar minijack gewoon niet meer aan de gang, nu moet je je afvragen hoeveel mensen een externe mic gebruiken maar hier schrik je toch wel van.

De iPhone zie je heel veel bij journalisten, fotografen, videomensen etc. en wat is er makkelijker dan even snel een microfoon aansluiten en een interview opnemen, of even een voice over bij een video inspreken, op de iPhones voor de 7 was dit allemaal inderdaad een kwestie van kabeltje erin (wel de juiste van 2 naar 3 ringen) en werken, nu is het wel mogelijk via een senheiser microfoon maar die kost simpelweg 350.00, volgens Rode zou het ook moeten werken met hun smartlav van 59.00 maar ze gaven wel aan dat er soms problemen waren met de 7Plus en jammer genoeg viel ik daar dus onder.

Het kunnen instellen van jpg is trouwens wel mogelijk in iOS11 maar op de 8/plus en X verlies je dan de optie om op 4K60 te filmen, op de iPhone 7/plus kun je nog wel gewoon op 4K30 blijven filmen.

Het vast zetten van API's zijn ze milder  in aan het worden, maar ook strenger, het is dus erg dubbel.
Bij app ontwikkelaars is sowieso veel wrijving de laatste paar jaar door aangepaste regels en vergoedingen.

Op dit moment loopt iOS op bepaalde  apps nog wel voor, maar het valt me wel op hoe veel minder dat is dan 4 jaar geleden.
De meeste apps zie ik totaal geen verschil tussen de iOS versie en de Android versie, alleen is de bediening op iOS  gewoon beter door de uniformiteit en ik moet nog steeds enorm wennen aan het pijltje terug en surfen vind ik een ramp zonder swipen voor voor en achteruit. Verder loopt het nu allemaal wel redelijk gelijk op.

Bij Apple weet je wat je krijgt, je weet dat het goed is, maar ook dat het allemaal dicht gespijkerd zit.
Voor de particulier ABSOLUUT geen probleem, wil je meer doen met je telefoon zijn er merken die met Apple gewoon super werken en waarmee je mooie combinaties kan maken, denk aan voorzet lensen, hoesjes, apps, etc. maar je merkt op Android dat er eigenlijk dezelfde samenwerking is tussen bv je weegschaal, iRule, HomeWizard etc. maar dat aansluiten van 3rd party spullen gewoon makkelijker gaat, en door de customization kun je bv makkelijker kiezen welke contacten, kalender, mail, camera app etc  je als standaard kiest......

Nogmaals voor de gemiddelde consument geen enkel voordeel of een klein voordeel voor een andere groep maakt het het leven gewoon een stuk makkelijker.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sirius666

Quote from: twani on October  7, 2017, 07:41:24
Nou, ik denk dat de meeste best wel (willen) begrijpen waarom jij als heavy user momenteel even wat beter met Samsung door de bocht gaat.

Het gaat mis daar waar je, notabene inmiddels volledig Samsung user, helemaal een apart topic (incl suggestieve kop) opent om de iPhone nog eens een trap in de rug te geven.

Dát nu lijkt me vrij nutteloos en mag op z'n minst opvallend worden genoemd voor iemand die tot nog maar heel kort het merk Apple hier op het forum promootte als ware het z'n eigen onderneming.

Je weet namelijk best heel goed dat er op HT enorm veel zeer tevreden Apple users zijn.

Kijk, ik heb zélf meer met Apple maar open echt geen apart topic om een bepaald Samsung model onderuit te halen.

Nu weet ik dat wij (en dat met alle respect gesproken) zelden dingen hetzelfde zien maar met het openen van een Apple bashtopic ben je me definitief kwijt :)

Je zou bijna zweren dat Apple een dierbaar mens voor jou is. Voelen jij en je iPhone zich gekwetst of zo?

Mag ik jou herinneren aan jouw foutieve info over de accu van bijv de Note? Waarbij jij totaal niet begreep dat jouw zeer lichte smartphonegebruik de enige reden is voor de 2-3dgn die je ermee doet en dit geen drol met Samsung heeft te maken? Jij was mij daar bijna definitief mee kwijt man :D :D

Als je ook nog eens niet begrijpt dat dit geen bash- maar een inhoudelijk topic is waar jij duidelijk geen kaas van hebt gegeten.......tja.......jij werkt met geen énkel punt dat Doorhof aan heeft gehaald. Dat kan ook nooit want dan haal je je 3dgn niet :D

Verder zijn het maar telefoontjes. Ik vind het maar triest als mensen zo zijn vergroeid met een product /merk. Dan kan er vaak niet meer objectief worden beargumenteerd wat bij sommigen duidelijk naar voren komt. Tja......niet mijn cup of tea.

twani

#35
Quote from: Sirius666 on October  7, 2017, 10:35:08
Je zou bijna zweren dat Apple een dierbaar mens voor jou is. Voelen jij en je iPhone zich gekwetst of zo?

Mag ik jou herinneren aan jouw foutieve info over de accu van bijv de Note? Waarbij jij totaal niet begreep dat jouw zeer lichte smartphonegebruik de enige reden is voor de 2-3dgn die je ermee doet en dit geen drol met Samsung heeft te maken? Jij was mij daar bijna definitief mee kwijt man :D :D

Als je ook nog eens niet begrijpt dat dit geen bash- maar een inhoudelijk topic is waar jij duidelijk geen kaas van hebt gegeten.......tja.......jij werkt met geen énkel punt dat Doorhof aan heeft gehaald. Dat kan ook nooit want dan haal je je 3dgn niet :D

Verder zijn het maar telefoontjes. Ik vind het maar triest als mensen zo zijn vergroeid met een product /merk. Dan kan er vaak niet meer objectief worden beargumenteerd wat bij sommigen duidelijk naar voren komt. Tja......niet mijn cup of tea.

Nou man, dat is een mooie samenvatting van het geheel. :)

PS( de Note accu opmerking kwam niet bij mij vandaan, als je goed had opgelet was je de bronvermelding ook tegengekomen maar veelzeggend ook wel)

Letterlijk:

"In ieder geval niet mijn dooddoener.

Was één van de minpunten die ik in een gebruikerstest las die op Nu.nl staat....."


Paul Demo

Quote from: jasjenl on October  5, 2017, 15:21:42
Ik neem aan dat als ik een foto op de iPhone maak dat ik deze nog steeds in bijv. de facebook app zal kunnen delen vanuit de gallery, toch?
Zeker te weten


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

J.A.F._Doorhof

De opmerking van facebook kwam ook niet bij mij weg :D
Feit is dat mensen niet zo nerveus moeten reageren als er wat negatiefs word gepost.
Ook toen ik alles van Apple had was ik kritisch op bepaalde dingen, maar tot op de dag van vandaag blijf ik mensen vertellen dat Apple gewoon een supermerk is, alleen dat ze de pro's volledig kwijt aan het raken zijn, het enge is als volgt.

Als je kijkt WAAROM mensen Apple kopen is dit een gedeelte kwaliteit....
Maar er speelt ook wat anders, en je kan beweren dat dit niet zo is, maar feit is dat het wel zo is :D

Als je in films en op straat "helden" ziet lopen met een bepaald merk dan wil je ONBEWUST of BEWUST ook dat merk gebruiken.
Wat is er bv tijden cooler geweest dan een iPad te hebben, niemand had er een en een iPad was bijna een status symbool, weet nog wel dat ik in het vliegtuig zat met de iPad 1 die toen net uit was en de stewards en stewardessen zelfs kwamen kijken wat dit wonder ding allemaal wel niet kon, toch een leuke ervaring.

Als je James Bond een iPhone ziet gebruiken wil je onbewust toch eigenlijk ook wel zo een ding ALS hij iets bijzonders doet.

En nu komt het.....
De mensen die die films/series etc maken zijn pro creatieve gebruikers, die drukken Apple producten in beeld, in veel gevallen word hier door Apple niet voor betaald (kun je ook opzoeken) maar word het erin gedrukt omdat..... zij die apparaten gebruiken en top vinden. Als Apple DIE groep laat vallen dan is het product voor de CONSUMENT niet minder maar je ziet je "helden" ineens met bv een Samsung lopen en dan denk je toch.....

Goed voorbeeld is bv Casey Neistat.
Een vlogger met een miljoenen publiek die in mijn optiek eigenhandig verantwoordelijk is voor een ENORME hoeveelheid mensen die serieus naar Samsung ging kijken voor video en fotografie, sterker ik zelf ook.... nu ben ik geen "naloper" met andere woorden ik werd wel door hem getriggerd om er eens naar te kijken en het merk heeft me overtuigd, dus toen ben ik meer onderzoek gaan doen en heb uiteindelijk gekocht.

De kracht van influencers, ambassadeurs is VEEL groter dan bij het "normale" publiek bekend ben.
Ik ben zelf influencer en ambassadeur voor wat merken waaronder bv BenQ en Sony en feit is dat als ik dingen laat zien mensen die willen hebben, een goed voorbeeld is bv de nieuwe achtergrond van Lastolite, we zijn betrokken geweest bij de ontwikkeling en sinds een paar weken laten we de achtergrond ook zien in videos en social media, je wilt niet weten hoeveel mensen Lastolite nu mailen (en mij) voor die achtergrond.

Als een groot gedeelte van de vloggers en fotografen in het topsegment overstappen van Apple naar Samsung dan kun je hoog en laag springen maar het feit is dat heleboel mensen om de VERKEERDE of GOEDE redenen mee switchen. Dit is het risico dat Apple nu loopt.

Ik heb een redelijke volgers groep op social media (bij elkaar rond de 500.000) en toen ik switchte van Mac naar PC heb ik zeer veel mails gehad van mensen die daardoor ook zijn overgestapt, mede omdat ze er al langer tegen aan liepen maar ik het laatste tikje gaf, toen Glyn Dewis (een andere influencer) bij ons op visite kwam en de PC opstelling zag en hoe makkelijk windows was (hij zag enorm op tegen de switch) is hij ook overgegaan en dan heb je het over een zelfde soort groep als ik op social media, volgende was Trey Ratcliff en dan heb je het ineens over miljoenen mensen die hem volgen. Dit zijn allemaal kleine golfjes die een enorme golf teweeg brengen, dit is hoe tegenwoordig de markt werkt.

Ik vind dat verkeerd, laat dat duidelijk zijn.
IEDEREEN moet kiezen wat voor hem of haar werkt, als ik morgen uit het raam spring hoop ik niet dat ook maar 1 iemand me volgt, maar de realiteit is anders (niet van dat laatste hoop ik), mensen volgen hun "idolen"

Apple moet gewoon een oude MacBook Pro uitbrengen, 15.6" met een vette accu, HDMI, Cardreader en een tweetal USBC en USB poorten voor rond de 3000.00 euro en ze zijn helemaal terug in de race, er zijn nog veel mensen die op oudere macbooks draaien en afwachten wat de volgende word, is dat weer een "design" laptop dan stappen ze waarschijnlijk over, ook omdat microsoft gewoon ENORM hard aan het trekken is aan de groep creativelingen.

Van de TOTALE markt is de pro/creators groep maar HEEL klein.... het gene wat Apple mist (vrees ik) is dat juist die groep de groep is die de influencers zijn. Wat doet de shot on iPhone campagne bv als veel pro fotograferen over stappen naar bv Samsung of Google of LG....

Je moet gewoon voor de grap eens kijken wat LG op dit moment doet, dat is echt bizar op video gebied.
Als ik niet 70% fotografie doe en 30% video had ik gegarandeerd de LG gekocht, voor video is dat gewoon een bizar toestel.

MAW de concurrentie rent enorm hard, en de influencers brokkelen langzaam aan af.
Dit is wat me enorm zorgen maakt voor Apple, maar ik hoor zelf ook bij de groep die weg gaat.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

TopGun2010

Wat maken we ons weer druk! Ik ben zeker een Apple fan maar baal enorm van de keuzes die ze voor mij en de rest vd gebruikers maken. Daarom nooit een mac genomen maar al 25 jaar tevreden met een Windows pc. Wel blij met mijn iPhone en iPad, minder met de ATV4K.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Hanky Panky

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  7, 2017, 14:33:05

Apple moet gewoon een oude MacBook Pro uitbrengen, 15.6" met een vette accu, HDMI, Cardreader en een tweetal USBC en USB poorten voor rond de 3000.00 euro en ze zijn helemaal terug in de race, er zijn nog veel mensen die op oudere macbooks draaien en afwachten wat de volgende word, is dat weer een "design" laptop dan stappen ze waarschijnlijk over, ook omdat microsoft gewoon ENORM hard aan het trekken is aan de groep creativelingen.


Een vriend van mij (ICT bedrijf - 30 medewerkers) komt terug van Apple. Heeft er nog een paar staan om te kunnen testen bij (web) ontwikkeling en als klanten met Apple werken en tegen problemen aanlopen maar is terug naar Windows pc's. Kosten aspect versus 'voorsprong kwijt' en 'windows doet het beter en sneller' zijn de opmerkingen die hij maakt. Aan de receptie staat nog wel zo'n ding omdat klanten nog steeds het idee hebben dat Apple voor high tech creatievelingen de maatstaf is. De stabiliteit was ooit voor hem de reden om ook bij de niet-developpers een Mac mini neer te zetten maar met Windows 10 heeft MS bewezen dat ze het ook kunnen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

J.A.F._Doorhof

Windows 10 is inderdaad erg stabiel.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

thanksalot

Nog even over de helderheid, de Note8 scoort 0,3% beter dan de iphone 8. 645 om 643 nits, gemeten door Tweakers en dus niet wat er in de specificaties staat.

Sirius666

Quote from: thanksalot on October  9, 2017, 16:20:52
Nog even over de helderheid, de Note8 scoort 0,3% beter dan de iphone 8. 645 om 643 nits, gemeten door Tweakers en dus niet wat er in de specificaties staat.

Waarom vermeld je de extra info (meetmethode) niet?

QuoteDe maximale helderheid van 1100cd/m² konden we niet dupliceren. Met onze gewoonlijke set-up van een schaakbordpatroon, waarbij de helft van het scherm wit is en de andere helft zwart, kom je tot 645cd/m² en dat is uitstekend. Vermoedelijk zijn hogere helderheden haalbaar als je het gedeelte dat wit is, verder verkleint.

Natuurlijk is dit, al helemaal bij de accutest, een ietwat dubieuze meetmethode....en m.i. niet representatief voor het gebruik van de Note.


efsix


thanksalot

Quote from: Sirius666 on October  9, 2017, 16:50:25
Waarom vermeld je de extra info (meetmethode) niet?


Omdat me dat niet van belang lijkt als een Apple met dezelfde meetmethode gemeten is? Ging toch om het verschil met de Apple?

J.A.F._Doorhof

Klopt van geen kanten
Heb hier een iPhone 7 Plus naast een note 8 en dat scheelt enorm.
Ook.volgens Displaymate is het 725 op de iPhone 7 en 1250 op de note 8. Let wel dat de note een daglicht stand heeft. En die is zo helder.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

thanksalot

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  9, 2017, 17:00:07
Klopt van geen kanten
Heb hier een iPhone 7 Plus naast een note 8 en dat scheelt enorm.
Ook.volgens Displaymate is het 725 op de iPhone 7 en 1250 op de note 8. Let wel dat de note een daglicht stand heeft. En die is zo helder.

Die 1250 of 1100 wat ze ook adverteren is puur voor HDR en dan ook nog een bij slechts een paar procent van het scherm oppervlak. Vrees dat je gewoon in de laatste marketingval bent getrapt, heb het zelf namelijk laatst nog een S8 naast een Iphone7 getest en daar is me geen verschil in helderheid opgevallen terwijl ik alle testen deed op maximale helderheid. Met de door jouw genoemde cijfers moet dat verschil enorm zijn.

Hanky Panky

Quote from: thanksalot on October  9, 2017, 17:04:47
Die 1250 of 1100 wat ze ook adverteren is puur voor HDR en dan ook nog een bij slechts een paar procent van het scherm oppervlak. Vrees dat je gewoon in de laatste marketingval bent getrapt, heb het zelf namelijk laatst nog een S8 naast een Iphone7 getest en daar is me geen verschil in helderheid opgevallen terwijl ik alle testen deed op maximale helderheid. Met de door jouw genoemde cijfers moet dat verschil enorm zijn.

Ik mag aannemen dat onze calibratie goeroe dat eigenhandig heeft gemeten met alle professionele apparatuur die hij heeft?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

J.A.F._Doorhof

Laat het toestel op adaptive staan en auto en loop met beide toestellen naar buiten. Denk dat je weinig overtuiging nodig hebt.

Op AMOLED photo is hij ongeveer gelijk aan een iPhone 7 Plus. De auto daglicht stand is een heel stuk helderder. Heb je geen metingen voor nodig. 

Maar je mag rustig de bron vermelden
Ik kan alleen verwijzen naar display mate en mijn eigen ervaring.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Ook hier word uitdrukkelijk aangegeven dat het toestel op auto en adaptive moet staan.

Zet je beide gewoon op max dan haal je bij de note dus niet het maximale. Dit is ook mijn ervaring. Het ding is echt een licht bak buiten. Zet ik hem handmatig neer dan is hij nog steeds erg helder maar niet optimaal.

http://www.displaymate.com/Galaxy_Note8_ShootOut_100.htm#High_Ambient_Light
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"