Squeezebox voeding: BOTW Sbooster, iFi ipower of Kingpin?

Started by sandervg, October 5, 2017, 00:03:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sandervg

De lineaire voeding van mijn squeezebox heeft het begeven. Heb wat zitten kijken naar de alternatieven en kwam om de volgende opties:
- 'Oude' SBooster voeding (2e hands uiteraard)
- 'Nieuw' BOTW Sbooster voeding
- iFi ipower voeding
- Kingpin voeding

Mijn vragen:
1. De nieuwe BOTW voeding is bijna 2x zo duur geworden als de oude voeding. Is deze ook veel beter gaan klinken?
2. Heeft iemand de Sbooster voedingen kunnen vergelijken met de iFi ipower voedingen? Hebben beide een totaal andere benadering om schone stroom te krijgen.
3. Heeft iemand de kingpin voeding vergeleken met de Sbooster of iFi ipower voeding?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

solitaire

In het verleden heb ik kort de 'oude' SBooster kunnen vergelijken met de iFi iPower.
De BOTW geeft een voller laag-weergave, de iFi was iets strakker maar veel slanker (minder krachtig / minder 'beide voeten aan de grond'). De iFi was iets transparanter in mid / hoog, maar leek iets ijler: minder volle klankkleur maar ook naklinken van instrumenten die wat los van hun oorsprong leken te zweven. Het effect van de BOTW leek minder dan met de iFi, maar was natuurlijker en 'echter'.
Maar de verschillen zijn niet erg groot, en zouden best eens meer dan met andere apparatuur-veranderingen set-gebonden kunnen zijn (oftewel, heb je al een wat strakke / dunne klank van je setup, zal de iFi dit denk ik opvallend doen toenemen, terwijl in een wat volle warme setup de iFi veel minder opvallend in toepassing is).



soli

PS dat ik een BOTW in verkoop heb staat los van dit verslagje, of iig. wordt los daarvan gezien door de lezer, hoop ik
Hinterm Horizont geht's weiter.

frank2

Ik heb de kingpin kunnen vergelijken met de oude s booster, het verschil was erg groot ten voordele van kingpin. Beetje het verschil tussen een standaard switch voeding en een lineaire voeding.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

solitaire

duidelijk zo toch:

'oude' SBooster vs. iFi iPower => duidelijk verschil, onduidelijk welke van de twee beter
'oude' SBooster vs. Kingpin => duidelijk verschil, duidelijk Kingpin beter

ahh, tenzij je meer luisterverslagen van Frank en mij leest; dan is het plotseling niet zo duidelijk meer welk apparaat beter is ...

;)  :D

niets boven zelf luisteren, dat blijkt wel weer :coffee:

succes



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

KayaRahnee

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

frank2

Terradak tov kingpin voeding is een stuk warmer qua klank, ook hier getest
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kingpin


Ik vond de Teradac een stuk 'wolliger' in het laag, misschien komt dat als 'warmer' over.
Leg de genoemde voedingen maar eens naast elkaar en beoordeel dan eens tijdens het luisteren naar 'drukke' muziekstukken. De meesten zullen 'vastlopen' in het laag oftewel er kan minder onderscheid worden gemaakt tussen de verschillende muziekinstrumenten.
Ifi heeft een leuke marketing website maar praktijkmetingen zeggen toch echt wat anders, zo ook met meerdere voedingen zoals (wat ik trouwens een goede voeding vind) de Ultracap LPS-1.
De laatste doet het trouwens erg goed, maar kan qua noise level en ripple niet tippen, laat staan dat mijn voedingen nagenoeg geen 50Hz ripple oppikken (bewezen met meetrapport die je erbij krijgt en foto waarbij het dc snoer parallel langs een 230V snoer ligt).
Ik meet mijn voedingen dan ook totaan het uiteinde van de dc-kabel omdat ik vind dat dit wel het eerlijkst is, iets wat de overige fabrikanten echt niet zullen doen.
Aan de andere kant is natuurlijk de prijs. Voor €50,- voor de ifi is dit natuurlijk ook een nobrainer. Alle waar voor z'n geld zeg ik maar.
Wil je de overtreffende trap .... http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=164244.msg3064146#msg3064146
Dit is de voedingen die ik normaal maak maar dan volledig van het net afgesloten (batterij gevoed).
Daar ben ik momenteel mee bezig, maar kenners hebben de demoversie ooit al eens gehoort.

En het is maar de vraag of je deze verschillen gaat merken in je set...
De ene set zal deze meer blootleggen dan de ander is mijn ervaring.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack