Update about the future of iRule

Started by hr15, October 4, 2017, 22:16:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hr15

Mochten de mensen hier op het forum Irule niet volgen op Facebook, hierbij hun laatste berichtje  :withstupid:

In case you are not aware over the past 3 years iRule LLC has been developing a new product in conjunction with Kramer Electronics who purchased iRule LLC in December of 2016. During that development, the iRule Development Team worked to stabilize the iRule product. After the last updated release we have since halted all other development of the iRule product so that we could focus our resources into building Kramer Control.

We know that you are likely wondering how this will affect you and your projects. Because of this, we have enacted the following timeline so that you will be well informed and have time to make any necessary adjustments.

🔸Today (September 29, 2017)
Official announcement will go out to users, websites and social media.
iRule GetSatisfaction forum will be turned over to a user run forum, that will be funded by iRule so that current users and future users can find and exchange information.

🔸December 31, 2018
All iRule Licenses and Hardware will no longer be available for sale.

🔸December 31, 2021
iRule Servers will be shut down. *Note – ALL Existing projects will continue to function as normal, however, no new changes will be able to be made to the projects.

Thank you for your business and your enthusiasm over the past 8 years!
— iRule LLC, a subsidiary of Kramer Electronics.

Kjelt

#1
Balen, ik heb een licentie gekocht twee jaar terug maar nooit gebruikt omdat ik eigenlijk toch geen gesloten systeem wil. Voor mij dus alleen €75 weg gegooid.
Dit geldt eigenlijk wat mij betreft voor alle home automation, als je externe partijen nodig hebt om het product te kunnen blijven gebruiken ben je van hun voortbestaan en plannen afhankelijk.
Veel software bedrijven gaan over van perpetuele licenties naar subscription licenties waar je iedere periode opnieuw mag betalen. Mocht een bedrijf er mee  stoppen dan kun je na het einde van de licentietermijn geen kant meer op  >:(
Ik ben benieuwd hoe de aktieve irule gebruikers hier tegen aan kijken?

hifivogel

Ik ben nog steeds een gebruiker van het iRule systeem en ben er nog steeds tevreden over.
audiostreaming sonos

J.A.F._Doorhof

Waarom balen als je het in 2 jaar nog niet eens gebruikt hebt ?
Alles blijft trouwens nog een paar jaar functioneel
En met alle eerlijkheid denk ik dat we over 2-3 jaar sowieso voor alle apparatuur al eigen apps hebben.

Vind het alleen ideaal om volume en mute op alle pagina's te hebben
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hifiman

Ik baal ervan en was ook precies waar ik "bang" voor was...  :baaa:

Jep

Fijn hoor... Nadat het systeem van Square Connect (SQ Blaster en een licentie voor een editor) niet meer werkte, ben ik overgestapt op iRule. Behoorlijk wat uurtjes besteed aan het maken van een mooie GUI voor de iPad met feed back via Vera van de Pioneer SC-LX85 en alle verlichting e.d. Ik dacht dat ze bij iRule behoorlijk aan de weg timmerde en dat gaf mij wel vertrouwen in de technische levensduur van dit systeem. In ieder geval nog 4 jaar de tijd om aanpassingen te maken aan mijn huidige ontwerp en dan maar eens zien hoe lang ik dit zonder aanpassingen wil/kan blijven gebruiken. Zou mooi zijn als ze voor die tijd een editor zouden uitgeven waarmee je in ieder geval nog lokaal op de PC kunt blijven werken.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

J.A.F._Doorhof

Mee eens, ben hier ook totaal niet blij mee.
Helemaal omdat er geen systeem is waar je alles zo in kan overzetten.

Aan de andere kant... meer en meer apparatuur heeft eigen apps nu.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jossie

Kramer Control is wellicht een betere optie? Ze zullen niet voor niks opgekocht zijn door Kramer. Dat is ook een pro firma die voor de lange termijn kiest.
Ben er niet ingedoken hoor maar heb wel 's wat filmpjes bekeken. Mogelijk is Kramer Control (veel) duurder maar als je je kabel budget wat herschikt zeker te betalen.
Omni !

Kjelt

Dit probleem gaat steeds meer voorkomen en is ook zeker van toepassing bij Domotica.
Bedrijven willen het liefst de controle houden terwijl ze meer zouden kunnen verkopen als er een open standaard zou zijn.

Maar ook bij software waar de zogenaamde "perpetual license" oftewel 1x betalen en je mag het de rest van je leven gebruiken vervangen is door iedere maand of jaar je licentie te betalen.
Het wordt er niet leuker op op deze manier en ook andere bedrijven krijgen problemen als ze bv voor een product dat ze 3 jaar geleden hebben ontwikkeld opeens een bugfix moeten uitbrengen en de hele toolchain werkt niet meer.

Marc

Ik gebruik nog steeds iRule. Ziet er mooi uit en ik kan dus met 1 app versterker, beamer, BD player, decoder etc bedienen.
Het is nog afwachten of de N7 en de Zappiti het zullen doen....

Wat is het beste vergelijkbare alternatief?

J.A.F._Doorhof

Geen idee
Zou het liefst iets willen waar ik de huidige hub en alles voor kan blijven gebruiken .
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hifiman

Hier ook een tevreden irule gebruiker. Dacht eerst over te stappen naar Harmony , maar die doen tot mijn verbazing nog steeds alleen maar infrarood (geen netwerk commando's) aansturen van apparatuur. Ik weet ook nog niet wat het alternatief voor mij zal gaan worden.

Marc

#12
Het lukt me heel moeilijk om in te loggen op mijn irule builder platform, nog iemand met problemen of een tip?
Meestal krijg ik als ik wil inloggen een scherm waarop ik de app kan downloaden en dat mijn "proefperiode" voorbij is, maar ik heb een licentie gekocht meer dan 5 jaar geleden... >:(

J.A.F._Doorhof

Irule is ermee gestopt jammer genoeg.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"