Oppo UDP-205 video uitgang instellingen vraag

Started by alpha1, October 3, 2017, 15:52:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alpha1

Ik ben in het bezit van deze geweldige speler.

Heb een vraag mbt het instellen

Ik heb een Lg Oled G6v Signature nu wil ik het best mogelijke plaatje er neer kunnen zetten icm de Oppo 205.

In de Oppo  in het menu bij Video uitgang instellingen heb de keuze uit: Uitvoer resolutie:  Auto,Aangepast en Source Direct(waar op te zetten?)

                                                                    Aangepaste resolutie :UHD Auto,UHD 24hz,UHD 50hz,UHD 60hz etc(waar op in te stellen?)
                                                                    Color Space: Auto,Auto veilig,YcbCr 4:4:4,YcbCr 4:2:2,YcbCr 4:2:0(ik denk dat het hier op  YcbCr 4:2:0 moet staan?)
                                                                    Color Depth:Auto,12-Bit,10-Bit,8-Bit(Welke instellingen?welke paneel is de Lg G6v Signature)

Dit vraag ik uiteraard dat ik het maximale uit mijn tv en de Oppo te kunnen halen om een  film in het beste kwaliteit te kunnen zien

riwi

Als je alles op Auto zet kiest de Oppo de hoogst mogelijke instelling die volgt uit de onderhandeling tussen de speler en de TV.

Maar het zou kunnen zijn dat je HDMI kabel de data rate niet aan kan.

Op een UHD bluray staat 2160p/24 materiaal in 4:2:0 met 10 bits kleurdiepte
De framerate zal gelijk blijven aan wat er op de schijf staat. Het staat je vrij om te experimenteren met hogere kleur diepte (12bit of auto) en/of hogere kleur resolutie (4:2:2 of 4:4:4)

Als je de allermooiste beeldkwaliteit van UHD wil zien moet je de Billy Lynns halftime walk of... aanschaffen. Deze gisteravond bekeken op de Oppo uhd203 en dat ziet er echt fantastisch uit. Deze schijf is voorlopig de eerste met 2160p60 (60 frames per seconde) beeld (en 10 bit HDR met 4:2:0 kleurresolutie)

alpha1

Quote from: riwi on October  3, 2017, 17:52:19
Als je alles op Auto zet kiest de Oppo de hoogst mogelijke instelling die volgt uit de onderhandeling tussen de speler en de TV.

Maar het zou kunnen zijn dat je HDMI kabel de data rate niet aan kan.

Op een UHD bluray staat 2160p/24 materiaal in 4:2:0 met 10 bits kleurdiepte
De framerate zal gelijk blijven aan wat er op de schijf staat. Het staat je vrij om te experimenteren met hogere kleur diepte (12bit of auto) en/of hogere kleur resolutie (4:2:2 of 4:4:4)

Als je de allermooiste beeldkwaliteit van UHD wil zien moet je de Billy Lynns halftime walk of... aanschaffen. Deze gisteravond bekeken op de Oppo uhd203 en dat ziet er echt fantastisch uit. Deze schijf is voorlopig de eerste met 2160p60 (60 frames per seconde) beeld (en 10 bit HDR met 4:2:0 kleurresolutie)

Bedankt voor de info,ik zal er mee gaan spelen,en kijken wat het beste resultaat zal geven.

heb vandaag Fast and furius 8gehaald op Uhd disk met Dolby Vision vanavond eens kijken.

Billy Lynns halftime walk of zal ik ook bekijken(bedankt voor de tip)

vik

Het is een kwestie van proberen. Ik zou alles even testen voor je zelf, probeer ook Source direct op de Oppo. Dan bypass je de video processing.

Elke keten is weer verschillend en reageert ook anders op elkaar.


Quote from: alpha1 on October  3, 2017, 18:02:18
Bedankt voor de info,ik zal er mee gaan spelen,en kijken wat het beste resultaat zal geven.

heb vandaag Fast and furius 8gehaald op Uhd disk met Dolby Vision vanavond eens kijken.

Billy Lynns halftime walk of zal ik ook bekijken(bedankt voor de tip)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

alpha1

#4
Na veel testen met mbt de instellingen heb ik alles op auto gezet.

Ik weet dat uhd contrast& oled lampje(op mijn Lg Oled)  op 100% staat,maar dat vindt ik persoonlijk te vel(lijkt wel of de hele kamer verlicht is),nu heb ik een mooie plaatje (als voorbeel) van een film(IT) zo zou ik ook de kleuren willen(In de bioscoop heb je van die mooie kleuren)

Om dat eventueel te kunnen benaderen, kan dat? 

Platje onder als voorbeeld.

home@the movies

Quote from: alpha1 on October  7, 2017, 10:15:43
Na veel testen met mbt de instellingen heb ik alles op auto gezet.

Ik weet dat uhd contrast& oled lampje(op mijn Lg Oled)  op 100% staat,maar dat vindt ik persoonlijk te vel(lijkt wel of de hele kamer verlicht is),nu heb ik een mooie plaatje (als voorbeel) van een film(IT) zo zou ik ook de kleuren willen(In de bioscoop heb je van die mooie kleuren)

Om dat eventueel te kunnen benaderen, kan dat? 

Platje onder als voorbeeld.

Je bent een beetje onduidelijk in je informatie maar als je correcte kleuren wil op je tv is de enige juiste manier een calibratie te laten uitvoeren. Dan ben je 100% zeker dat datgene wat je ziet ook effectief klopt met wat er daadwerkelijk is opgenomen.
De meerwaarde van een calibratie op een slecht afgelegd toestel is bijzonder groot, jammer dat je met een mooie Oppo speler nu niet het onderste uit de kan haalt.

J.A.F._Doorhof

Kleurdiepte en hdmi instellingen zullen gradiants mooier laten zien (subtiele verlopen van kleur of helderheid) maar veranderen wezenlijk niets aan de kleuren zelf gelukkig.

Als je wilt zien wat de maker bedoeld heeft is er maar 1 oplossing en dat is een calibratie.

Bij de calibratie word het toestel zo ingesteld dat je zo dicht mogelijk in de buurt komt van de standaard waarop de makers van films ook hun monitoren hebben staan. Je ziet dan dus echt het beeld zoals het bedoeld is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

alpha1

Quote from: home@the movies on October  8, 2017, 22:46:22
Je bent een beetje onduidelijk in je informatie maar als je correcte kleuren wil op je tv is de enige juiste manier een calibratie te laten uitvoeren. Dan ben je 100% zeker dat datgene wat je ziet ook effectief klopt met wat er daadwerkelijk is opgenomen.
De meerwaarde van een calibratie op een slecht afgelegd toestel is bijzonder groot, jammer dat je met een mooie Oppo speler nu niet het onderste uit de kan haalt.

Ik heb wel een redelijk mooi plaatje(beeld) alleen vindt ik als ik hdr en dolby vision kijk,ik persoonlijk hou niet van die felle kleuren,meer van mooie diepe(iets donkerdere kleuren),gaf  het plaatje  ook als voorbeeld.




J.A.F._Doorhof

Als je een goed afgestemd scherm hebt zal er qua kleur TINT geen verschil zijn tussen HD en HDR. Alleen lopen de kleuren verder door (grotere kleurspace) plus je hebt als het goed is meer dynamisch bereik.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"