Cinedream/Home@The Movies Home Cinema happening 2017

Started by home@the movies, October 1, 2017, 14:55:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SV..S

in de hal boven hingen toch ook daglicht schermen Ray?

de rs 440 hing ook beneden, daar vond ik het beeld veel natuurlijker.
volgens omschrijving was de matrix room met High gain HDR, zou dat de reden zijn?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Dirk

in de beide ruimtes boven hing een Daylight 2.0 die ik wat van naderbij wou bekijken, dus heb ik met de TL-verlichting die aanwezig was "gespeeld" op eem moment dat ik er alleen aanwezig was, dat gaf voor mij al een zeer goed idee van waar dit scherm in uitblonk.
verder natuurlijk de directe vergelijking vd 4 schermfolies zoals die idd in de gang was geïnstalleerd, daar kon ik net als jullie met eigen ogen zien hoe de 2.0 verschilt tov de 0.9 die ik nu heb...en mijn keuze is dààr iig voor 100% gemaakt, de BDC 2.0 komt er zeker.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kjelt

Quote from: Bas Akkerman on October 25, 2017, 18:10:12
Wat stond er in de Matrix room?
Quote from: Dynky on October 25, 2017, 18:16:33
de JVC RS440 (X5900) op een Xtrem Daylight 2.0 scherm, met HDR content

Ah de "Swarovski" kamer, die bijnaam heb ik het scherm gegeven want het blonk aan alle kanten van de prismaatjes die het licht bundelen en naar voren terug ketsen.
Niets voor mij een 2.0 scherm, mij te bling bling  ;)

Raymond187

Quote from: SV..S on October 25, 2017, 19:31:33
in de hal boven hingen toch ook daglicht schermen Ray?

de rs 440 hing ook beneden, daar vond ik het beeld veel natuurlijker.
volgens omschrijving was de matrix room met High gain HDR, zou dat de reden zijn?
Klopt, maar dat is geen simulatie van een huiskamer. Ik projecteer niet op 4 kleine schermpjes met zoveel licht.

Zou geweldig voor mij zijn geweest als zo, n kamer een dim licht aanwezig zou zijn, zodat iedereen zijn eigen living kan simuleren qua licht.

Ik kan thuis met ons Kingpin scherm in de middag prima film kijken met de lamp in high mode.

Dus verwacht met een daylight dat het nog een stuk beter te doen is.

Fox


broodro0ster

Quote from: Kjelt on October 25, 2017, 20:42:01
Ah de "Swarovski" kamer, die bijnaam heb ik het scherm gegeven want het blonk aan alle kanten van de prismaatjes die het licht bundelen en naar voren terug ketsen.
Niets voor mij een 2.0 scherm, mij te bling bling  ;)

Dat is ook mijn gedacht daarover. Ik was wel benieuwd om de 0.9 en 1.1 in een badcave te zien, maar die waren er niet denk ik.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

home@the movies

#306
Quote from: Raymond187 on October 25, 2017, 22:08:11
Klopt, maar dat is geen simulatie van een huiskamer. Ik projecteer niet op 4 kleine schermpjes met zoveel licht.

Zou geweldig voor mij zijn geweest als zo, n kamer een dim licht aanwezig zou zijn, zodat iedereen zijn eigen living kan simuleren qua licht.

Ik kan thuis met ons Kingpin scherm in de middag prima film kijken met de lamp in high mode.

Dus verwacht met een daylight dat het nog een stuk beter te doen is.

In de Arcam ruimte hing er een Daylight 0.9 gain scherm met een TW9000  ;)

Sorry, het was ook een 2.0 denk ik nu :-X

home@the movies

Quote from: SV..S on October 25, 2017, 19:31:33
in de hal boven hingen toch ook daglicht schermen Ray?

de rs 440 hing ook beneden, daar vond ik het beeld veel natuurlijker.
volgens omschrijving was de matrix room met High gain HDR, zou dat de reden zijn?

Dat was inderdaad de reden, we wilden even laten zien wat deze combi kon geven. Het was een last minute opstelling omdat de tijd ons ontbrak om verder nog iets uitgebreider te kunnen doen in die ruimte.

home@the movies

Quote from: Fox on October 25, 2017, 22:10:49
niets over de short through laser///

Wat bedoel je? er staan heel wat reacties over deze projector in dit topic hoor  ;)

home@the movies

Quote from: broodro0ster on October 25, 2017, 22:16:45
Dat is ook mijn gedacht daarover. Ik was wel benieuwd om de 0.9 en 1.1 in een badcave te zien, maar die waren er niet denk ik.

We zullen een 0.9 voor je opstellen inn een ruimte als we de dag organiseren met de shoot out tussen de Sony's en de JVC.

home@the movies

Ik zou trouwens 19 November willen afkloppen als datum voor de Sony/JVC test case dag.
We zullen net zoals gewoonlijk voor dit soort zaken een event uitnodiging zetten op event bright zodat jullie kunnen inschrijven.
Op die manier weten we ook waar we aan toe zijn om de nodige pilsjes te voorzien  ;D ;D

home@the movies

trouwens net nog een uurtje geëxperimenteerd met de 260 in HDR in combi met een Xtrem 0.9 scherm va 2m40.
Ik stond wel op de kortste throw maar jongens wat een plaatje kwam daarvan af. Dikke zwartwaarden door het Daylight scherm en meer dan licht genoeg, in hig lamp zelf wat veel.
Ik weet dat heel wat mensen met niet al te grote schermen toch heel blij gaan zijn met de HDR weergave, en in combi met een daylight scherm al helemaal.




vik

Stond dit scherm op je event Werner? Dan heb ik die ws gemist.

Het scherm in de "Swarovski" kamer (zoals Kjelt dat benoemd  :hehe:) viel me best wel tegen in beeld kwaliteit. 0.9 gain spreekt mij meer aan en komt in de buurt van de Stewart Grayhawk en Phantom HALR. Mooiste scherm wat ik heb ervaren tot nu toe.



Quote from: home@the movies on October 25, 2017, 22:52:39
trouwens net nog een uurtje geëxperimenteerd met de 260 in HDR in combi met een Xtrem 0.9 scherm va 2m40.
Ik stond wel op de kortste throw maar jongens wat een plaatje kwam daarvan af. Dikke zwartwaarden door het Daylight scherm en meer dan licht genoeg, in hig lamp zelf wat veel.
Ik weet dat heel wat mensen met niet al te grote schermen toch heel blij gaan zijn met de HDR weergave, en in combi met een daylight scherm al helemaal.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

broodro0ster

Quote from: home@the movies on October 25, 2017, 22:43:09
We zullen een 0.9 voor je opstellen inn een ruimte als we de dag organiseren met de shoot out tussen de Sony's en de JVC.

Fijn dat je dit wil doen Werner, maar voor mij alleen hoef je dit niet op te stellen. Op 19 november kan ik er helaas niet bij zijn.
In ieder geval veel plezier die dag!
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

ppeter

#314
Hey Werner,

Is er een mogelijkheid om de Epson hierbij te betrekken?
Zou interessant kunnen zijn voor de Epson users om te vergelijken/oriënteren.
Vooral ook de juiste instellingen voor 4K en HDR, kan voor de Epson gebruikers een meerwaarde zijn.
Indien te moeilijk geen probleem, maar zou dit wel leuk vinden.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

home@the movies

Ok we gaan dus de datum voor de shoot out vaststellen op 19 November, ik zal opnieuw een link posten waarop jullie kunnen inschrijven.
We gaan het in eerste instantie beperken tot een 15 tal personen, met meer wordt het heel erg moeilijk om iedereen zijn zegje en ding te kunnen laten doen.
Mocht het echt zo zijn dat er heel wat meer interesse is dan kunnen we ofwel nog een extra datum zoeken of eventueel 2 sessies op één dag doen. Dat laatste lijkt me echter niet zo een best plan omdat we dan weer met tijdsdruk en stress zitten en daar heb ik voorlopig even mijn buik van vol als jullie begrijpen wat ik bedoel  ;D ;D ;D ;D

MLCinema

Quote from: home@the movies on October 26, 2017, 22:07:46
Ok we gaan dus de datum voor de shoot out vaststellen op 19 November, ik zal opnieuw een link posten waarop jullie kunnen inschrijven.
We gaan het in eerste instantie beperken tot een 15 tal personen, met meer wordt het heel erg moeilijk om iedereen zijn zegje en ding te kunnen laten doen.
Mocht het echt zo zijn dat er heel wat meer interesse is dan kunnen we ofwel nog een extra datum zoeken of eventueel 2 sessies op één dag doen. Dat laatste lijkt me echter niet zo een best plan omdat we dan weer met tijdsdruk en stress zitten en daar heb ik voorlopig even mijn buik van vol als jullie begrijpen wat ik bedoel  ;D ;D ;D ;D

Kan ik mij wel iets bij voorstellen als ik alle verhalen zo lees. Waar wordt de link geplaatst?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Bas Akkerman

Quote from: home@the movies on October 26, 2017, 22:07:46
Ok we gaan dus de datum voor de shoot out vaststellen op 19 November, ik zal opnieuw een link posten waarop jullie kunnen inschrijven.
We gaan het in eerste instantie beperken tot een 15 tal personen, met meer wordt het heel erg moeilijk om iedereen zijn zegje en ding te kunnen laten doen.
Mocht het echt zo zijn dat er heel wat meer interesse is dan kunnen we ofwel nog een extra datum zoeken of eventueel 2 sessies op één dag doen. Dat laatste lijkt me echter niet zo een best plan omdat we dan weer met tijdsdruk en stress zitten en daar heb ik voorlopig even mijn buik van vol als jullie begrijpen wat ik bedoel  ;D ;D ;D ;D
Tof! En nee, probeer het zo relaxt mogelijk te benaderen, Werner. Ook al zijn we zo kritisch als het kan, we waarderen je inspanningen zeer!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

home@the movies

Hi heren,

Zoals beloofd bij deze de officiële aankondiging en inschrijving voor de shoot out van de Sony versus de JVC
https://www.eventbrite.com/e/shoot-out-sony-jvc-projectors-tickets-39496284450