Cinedream/Home@The Movies Home Cinema happening 2017

Started by home@the movies, October 1, 2017, 14:55:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Hi Iedereen,

Naar jaarlijkse gewoonte tellen we weer af naar onze uniek Home Cinema happening editie 2017. Reed voor de 7de keer op rij staat het allernieuwste wat Home Cinema te beiden heeft samen onder één dak.
Noteer 21 en 22 Oktober reeds in jullie agenda want deze editie is weer niet te missen. Voor diegenen die eventueel met de trein willen komen laat even iets weten, we voorzien een gratis shuttle van het station (Antwerpen) naar de event lokatie.
Uiteraard zijn inkom en parking gratis, we hebben dit jaar weer een leuke ruimte om de inwendige mes te versterken met een hapje en een drankje.

Kom langs en maak kans op het winnen van een Sony X1000 UHD Blu ray speler

Deze editie  weer een unieke projector line up die geen enkele liefhebber mag missen, het lijstje van projectoren ziet er als volgt uit (onder voorbehoud)

In de grote demo ruimte;

Sony VW5000 Laser projector
Sony VW760 Laser projector
JVC Z1 Laser projector

In de 8 afzonderlijke projectie booths (2 meer dan vorig jaar)

Sony VW260
Sony VW360
Sony VW550

JVC RC440
JVC RS540

Epson TW9300
Optoma HD60

In verschillende afgesloten ruimtes;

-Barco Loki op een 5 meter breed akoestisch transparant scherm

-Epson LS10500 laser projector

-Op een Ultra short trow ambient light rejection scherm
de Epson LS100 laser projector

-Sony HW65

Dreamscreen;
We stellen Julie ook alle producten van Dreamscreen voor waarvan Home@The Movies/Cinedream exclusief de distributie heeft voor de BeNeLux.

-De fantastische akoestische transparante projectiedoeken, verkrijgbaar als los doek om een reeds bestaand scherm om te bouwen of compleet met de los verkrijgbare frames in verschillende maten.

-De HDMI Fiber kabels, volle 18 Gbit bandbreedte tot lengtes van wel 25 meter.

-verschillende akoestische panelen voor behandeling van ruimtes, absorbers, diffusors enz.

-Materialen om wanden en vloeren van een HT ruimte akoestisch te ontkoppelen.

-Spanstof bekleding en profielen voor het bekleden van Ht ruimtes in verschillende kleuren en stoffen

verder uiteraard een hele hoop audio en video spullen waarvan het lijstje nog niet compleet is maar volgende geeft jullie reeds een idee;

Arcam versterking met Dirac live room correctie
Nad versterking
Denon versterking

Klipsch luidsprekers
SVS luidsprekers

Zappiti media player
kaleidecape server
B-Box motion seats
Oppo UHS spelers
Xtrem Screen schermen
Sony X1000 UHD speler

Enz enz enz  ;D ;D








scoc

Is de Epson LS11000 een nieuwe projector of is dit de LS10500?
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

papaleo

Quote from: scoc on October  1, 2017, 15:54:47
Is de Epson LS11000 een nieuwe projector of is dit de LS10500?

De LS11000 is een lazer pj en de LS10500 is de laser uitvoering... :D :baaa:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

N1v3K

Moeten we ons aanmelden, of is het vrije inloop?

donaldk


williams

Wow wat een complete en mooie set up op de beurs ,ik ben er dan ook dit jaar weer bij .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

MaxxMark

Jaaa, zet ie een Loki neer! Dat is toch helemaal niet leuk meer :P

Één voordeel. Met de Z1 vorig jaar kon je nog dromen. Maar met de Loki is het toch wel écht buiten bereik van de gewone consument
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

raindog

Mooie complete line-up.! Ik zal zeker van de partij zijn, samen met forumlid Luuk12345. Ben erg benieuwd naar de nieuwste projectoren, jullie akoestische transparante projectiedoeken en alles om een dedicated HT (akoestisch) aan te kleden. 

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

papaleo

Quote from: MaxxMark on October  1, 2017, 17:42:26
Jaaa, zet ie een Loki neer! Dat is toch helemaal niet leuk meer :P


Nee,daarom ga ik er niet heen.... :D
tsss tja,daar sta je dan thuis met je Sonytje vw360  :nopompom: als die gezien heb  :threadclosed:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

MLCinema

Ik kom op de zondag langs! Erg veel zin in[emoji4].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

home@the movies

Quote from: scoc on October  1, 2017, 15:54:47
Is de Epson LS11000 een nieuwe projector of is dit de LS10500?

Sorry, aangepast het is de 10500, met al die nummers ook ;-) ik ben ook aan het werk ondertussen en aangezien ik geen vrouw ben gaat multitasken mij niet zo heel erg goed af ;D

home@the movies

Quote from: MaxxMark on October  1, 2017, 17:42:26
Jaaa, zet ie een Loki neer! Dat is toch helemaal niet leuk meer :P

Één voordeel. Met de Z1 vorig jaar kon je nog dromen. Maar met de Loki is het toch wel écht buiten bereik van de gewone consument

Een mens moet eens een keer wat durven vernieuwen hé ;-) ik hoop wel dat ze hun "probleempje" opgelost krijgen want er waren op de sample op Cedia nog wat zaken niet ok. Indien ze het niet opgelost krijgen tegen 21 Oktober zetten we een ander monster neer  ;D ;D

home@the movies

Quote from: N1v3K on October  1, 2017, 16:31:28
Moeten we ons aanmelden, of is het vrije inloop?

Aanmelden is niet nodig, binnen zonder bellen  ;)

home@the movies

We denken er ook aan om in één ruimte een permanente HDR setup te maken met een Xtrem screen in 2.0 uitvoering van 2m40 gewoon om eens te zien wat het zou geven. Altijd leuk om wat te "experimenteren" en eens te zien wat de reacties zijn, als we de tijd hebben om het weer allemaal klaar te krijgen  ;)

home@the movies

Quote from: papaleo on October  1, 2017, 18:14:40
Nee,daarom ga ik er niet heen.... :D
tsss tja,daar sta je dan thuis met je Sonytje vw360  :nopompom: als die gezien heb  :threadclosed:

je kan het niet laten om toch een keer te komen kijken Leo  :tongue2: :tongue2:

donaldk

#15
Quote from: MaxxMark on October  1, 2017, 17:42:26
Jaaa, zet ie een Loki neer! Dat is toch helemaal niet leuk meer :P

Één voordeel. Met de Z1 vorig jaar kon je nog dromen. Maar met de Loki is het toch wel écht buiten bereik van de gewone consument

Wat geen Thor >:D

Dat is adviesprijs van 10 Z1s 8). Ze hebben in de prijsklasse van de Z1 inmiddels dan ook de opgetuigde F-70, genaamd Balder. Er is ook een Medea en die is op basis van de bekende 0.67" XPR DMD met 4.3 M pixels, in plaats van de grotere 0.9" WQXGA DMD.

::) Goed bezig Werner. Hopelijk is het eindelijk eens een volledige productie unit, want tot nu toe bleken de Demo exemplaren nog niet af, met allerlei problemen tot gevolg. Iemand die werkte aan de Alcons set-up op ISE had voor het eerst in 15 jaar last van regenbogen.

Ik ben benieuwd of ze de geclaimde 6000:1 ook echt halen voor de Loki. De F-90 doet namelijk maar maximaal 1850:1 volgens opgave Barco. Wel 50.000:1 dynamic, dus hoe goed is de Dynamic Black of Barco proprietary lichtbron dimming, want bij veel fabrikanten valt Dynamic Black traditioneel tegen.

Bas Akkerman

Wat een mooie setup! Ik ga hier zeker proberen bij te zijn!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kjelt

Tenzij overmacht ben ik weer van de partij   :thumbs-up:

home@the movies

Net bericht gekregen dat de Barko Loki zal vervangen worden door de Barco Balder voor de Home Cinema Happening.
Ben ik eigenlijk meer tevreden mee dan een Loki die nog niet helemaal up to date is, de Balder gaat een vet plaatje neerzetten.
5m wide cinemascope  :tounge2: :tounge2: :tounge2:

Kjelt

Quote from: home@the movies on October  2, 2017, 22:32:46
Net bericht gekregen dat de Barko Loki zal vervangen worden door de Barco Balder voor de Home Cinema Happening.
Welke versie?
QuoteLight output: T Version 5,500 lumens, M Version 7,100 lumens
Maakt niet uit ik zal mijn zonnebril meenemen  8)

home@the movies

Quote from: Kjelt on October  2, 2017, 22:43:59
Welke versie?Maakt niet uit ik zal mijn zonnebril meenemen  8)
Stond er niet bij, ik hoop de 2:35 versie, maar ik ga niet klagen als het de 16/9 is hoor  ;D

reza

En dan nu de grote hamvraag :D
Van af hoe laat tot hoe laat is het?
Ik kon het niet zo gauw ergens vinden en het is wel belangrijke info, dacht ik zo ^^
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

Quote from: reza on October  3, 2017, 19:41:04
En dan nu de grote hamvraag :D
Van af hoe laat tot hoe laat is het?
Ik kon het niet zo gauw ergens vinden en het is wel belangrijke info, dacht ik zo ^^

Home Cinema Happening 2017
Zaterdag 21 oktober van 10 tot 19u
Zondag 22 oktober van 10 tot 18u

Wijnegem Business Center (WBC)
Conference Center
Bijkhoevelaan 3
2110 Wijnegem (BE)

http://www.homecinemahappening.be


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

activ

Leuk, ik ga proberen te komen. Moet ik er nog op een bepaalde tijd zijn of is het gewoon inlopen?