Cinedream/Home@The Movies Home Cinema happening 2017

Started by home@the movies, October 1, 2017, 14:55:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Ben dan ook wel benieuwd of dat deze nieuwe panelen geen 'verval/achteruitgang' meer hebben...niet dat ik dit met vw500 heb kunnen waarnemen/of is opgevallen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Quote from: Bas Akkerman on October 24, 2017, 16:30:16
Dat was eigenlijk wel jammer. Een bewuste keuze? Kan zijn dat de huidige generatie veel beter is, zodat de oude "obsolete" is. Of dat de nieuwe generatie juist niet veel beter is. Dat veel moet je met een korreltje zout nemen, de verschillen onderling blijven relatief klein. Maar wel belangrijk.
Daarin begrijp ik Sony dus totaal niet.
Wat ze hadden moeten doen (mijn bescheiden mening dan *kuch* *kuch*  ;)  :D ) is de 550 opwaarderen naar de 560 en deze uitrusten met dezelfde nieuwe processing boards en panels als de 760 maar wel nog met een UHP lamp ipv laser en deze dan rond de 9 a 10k€ positioneren.
Dat had iedereen begrepen en was het een zeer sterke product positionering geweest.
Nu blijft het onduidelijk aangezien het hetzelfde modelnummer is lijkt het erop dat het dezelfde projector is van verleden jaar, kortom gaat iedereen denken dat ze gewoon nog een behoorlijke voorraad in het magazijn hadden staan ?

Erik van Voorst (in memoriam)

De VW550-es blijft nog steeds een sterke projector waar liefhebbers voor zijn al was het bv. maar voor zijn extra lumen iets wat je graag wilt hebben met je HDR.
Ik vind bv. meer licht (bij HDR) belangrijker dan zwartwaarden.

Dat slijten van panelen is een feit maar heb er zeer weinig users over gehoord (mezelf incluis)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

kermit

#253
Quote from: Erik van Voorst on October 24, 2017, 17:57:20
De VW550-es blijft nog steeds een sterke projector waar liefhebbers voor zijn al was het bv. maar voor zijn extra lumen iets wat je graag wilt hebben met je HDR.
Ik vind bv. meer licht (bij HDR) belangrijker dan zwartwaarden.

Dat slijten van panelen is een feit maar heb er zeer weinig users over gehoord (mezelf incluis)
Voor mij zou de oude 550 of de 500 ook wel iets kunnen zijn zeker de prijzen waarvoor ze aangeboden worden want ik heb helemaal niks met HDR. Maar de nieuwe serie 260/360 hebben echt een betere blacklevel en lightoutput dan de vorige serie. Dus sowieso ga ik voor de nieuwe series. Anders had ik zeker voor de 500/550 gekozen.

kermit

#254
Quote from: home@the movies on October 24, 2017, 14:15:58
Dat klopt, hij heeft zaterdag het eerste uur of twee aangestaan, tot iemand (ik denk zelfs iemand van jullie bende) vroeg of hij aan of uit stond.
vanaf dan zijn bij beide machines de E-Shifst uitgezet omdat ik eigenlijk een zuiver één op één vergelijk wou, vooral omdat er continu 1080p materiaal draaide leek dit mij de beste keuze omdat de meeste mensen niet houden van het gebruik van de E-Shift bij 1080P.

Het blijft steeds moeilijk om voor iedereen het juiste te doen natuurlijk omdat onze bezoekers een mix zijn van, enerzijds, kenners en mensen die weten naar wat ze moeten kijken en zoeken , en anderzijds leken die dit soort van zaken niet echt kennen.
Werner zondag stond de E SHift wel aan.. En toch vond ik met de e shift het beeld nog te hard.

riwi

Quote from: home@the movies on October 24, 2017, 14:36:24
kijk eens aan, waarover zou dit gesprek zijn gegaan  ;) ;)

Ik stond erbij en hoorde het aan :)
Volgens mij ging het over wat Kjelt allemaal moest vervangen als hij volledig over op 4K zou gaan. Aan het einde was de conclusie dat hij dan ook z'n vriendin zou moeten inruilen  ;D  :blink:  :coffee:

modde239

Quote from: riwi on October 24, 2017, 20:05:11
Ik stond erbij en hoorde het aan :)
Volgens mij ging het over wat Kjelt allemaal moest vervangen als hij volledig over op 4K zou gaan. Aan het einde was de conclusie dat hij dan ook z'n vriendin zou moeten inruilen  ;D  :blink:  :coffee:

:D

vik

In die periode was er nog geen 260 of 360 uiteraard.

De JVC heeft wel een bepaalde film "grain" en snap wat zij dan bedoelen met "steriel" Op internet staat er genoeg geschreven over de "filmische look" van JVC. Maar zoals eerder aangehaald, iedereen ervaart het anders. :) 

En MPC levels staan los van E-shift maar ga er vanuit dat je dat wel weet.  ;)

Verder heeft de opstelling van jou zo goed als bewezen dat er nauwelijks verschil te ontdekken is.


Quote from: home@the movies on October 24, 2017, 10:17:49
Daar kan ik heel kort in zijn, de E-shift MCP van beide JVC's stonden helmaal uit.

Vind ik dus ook toch wel een zeer vreemde uitspraak, te nemen met een 35 mm korrel (zout) denk ik  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Dat is ook moeilijk Werner maar je hebt het prima gedaan allemaal!

En nu snel even die korte vakantie pakken Werner je zag er moe uit. Dat heb je wel verdiend.  ;)


Quote from: home@the movies on October 24, 2017, 14:15:58
Het blijft steeds moeilijk om voor iedereen het juiste te doen natuurlijk omdat onze bezoekers een mix zijn van, enerzijds, kenners en mensen die weten naar wat ze moeten kijken en zoeken , en anderzijds leken die dit soort van zaken niet echt kennen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

riwi

Quote from: vik on October 24, 2017, 20:21:29
De JVC heeft wel een bepaalde film "grain"
Deze bewoording is echt heel fout. Ik denk dat jij wel weet wat film grain is dus waarom beschijf je het dan 100% fout?
Grain is een neven effect van de lichtgevoeligheid van de film pelicule. Daar heeft een projector niets mee van doen.

Je kan hooguit zeggen dat eventueel aanwezige filmgrain in een film door de projector natuurgetrouw wordt weergegeven, wordt versterkt, of wordt gemaskeerd.

Bas Akkerman

Quote from: vik on October 24, 2017, 20:29:24
Dat is ook moeilijk Werner maar je hebt het prima gedaan allemaal!

En nu snel even die korte vakantie pakken Werner je zag er moe uit. Dat heb je wel verdiend.  ;)
:thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

home@the movies

Quote from: vik on October 24, 2017, 20:29:24
Dat is ook moeilijk Werner maar je hebt het prima gedaan allemaal!

En nu snel even die korte vakantie pakken Werner je zag er moe uit. Dat heb je wel verdiend.  ;)

Hoe graag ik ook zou willen, het zit er niet aan te komen de eerste weken, mar toch bedankt om aan mijn algemene gezondheidstoestand te denken  :worship:

home@the movies

#262
QuoteJa, ik ben een geluksvogel. Overigens stond ik wel versteld dat je vertelde dat jij en je vrouw nauwelijks samen kijken. :withstupid:

Nauwelijks is zelfs nog een understatement, echt waar, we zijn 25 jaar samen en je mag het echt letterlijk nemen, geen 5 films heeft ze  gezien samen met mij (of alleen).
Maar het bewijs dat het ook zo werkt hebben we na al die tijd wel geleverd denk ik  ;) en we doen andere leuke dingen samen  ;D ;D

home@the movies

Quote from: riwi on October 24, 2017, 20:41:39
Deze bewoording is echt heel fout. Ik denk dat jij wel weet wat film grain is dus waarom beschijf je het dan 100% fout?
Grain is een neven effect van de lichtgevoeligheid van de film pelicule. Daar heeft een projector niets mee van doen.

Je kan hooguit zeggen dat eventueel aanwezige filmgrain in een film door de projector natuurgetrouw wordt weergegeven, wordt versterkt, of wordt gemaskeerd.

Dat is inderdaad toch wel een beetje een vreemd gekozen bewoording, een projector hoort geen ruis toe te voegen om dan het label "filmisch" te krijgen. Als je een 100% clean beeld naar een weergever stuurt, dan mag er niets worden toegevoegd en dient enkel wat er natuurgetrouw op de bron staat worden weergegeven.
Zoals Riwi zegt, de projector mag de natuurlijk aanwezige grain van de pelicule wel weergeven maar zeker niets toevoegen.

scoc

Het blijft persoonlijk maar ik vond niet dat de nieuwe Sony wat zwart en contrastwaardes zoveel zijn toegenomen. Ik vind de VW360 op het niveau spelen van de VW550 van vorig jaar maar als er al een verbetering is hier in de Sony is deze klein. Maar begrijp me niet verkeerd, ook ik vond de Sony een heel mooi plaatje geven maar voor mij blijft in SDR de JVC toch nog net iets beter vooral contrast en zwartwaardes.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

home@the movies

QuoteWerner zondag stond de E SHift wel aan.. En toch vond ik met de e shift het beeld nog te hard.

Ik heb zeker 5 of 6 keer op vraag van iemand de E-Shift aan moeten zetten om te laten zien wat het met het beeld deed.
We hebben altijd alle remotes bij de toestellen weggehaald zodat er niemand met de settings kon spelen, tenzij er één of andere onverlaat op de knoppen op het toestel zelf iets heeft gedaan.
Hoe weet je of hij aan stond? ben jij die onverlaat die op de knopjes heeft zitten drukken  ;D ;D ;D ;D, geef het maar toe dan ;)

In ieder geval weet ik heel zeker dat op de momenten dat ik het voor een bezoeker heb moeten demonstreren hij telkens af stond. in het allerslechtste geval ben ik eventueel in alle drukte zelf eens een keer vergeten om hem terug uit te schakelen dat kan uiteraard ook.

Bas Akkerman

Quote from: home@the movies on October 24, 2017, 21:02:11
Nauwelijks is zelfs nog een understatement, echt waar, we zijn 35 jaar samen en je mag het echt letterlijk nemen, geen 5 films heeft ze ooit gezien samen (of alleen) gezien.
Maar het bewijs dat het ook zo werkt hebben we na al die tijd wel geleverd denk ik  ;) en we doen andere leuke dingen samen  ;D ;D
Om dat laatste gaat het, toch? Als ik mijn vrouw zou moeten inruilen om een mooie projector te krijgen, nou dan... Ok, ander voorbeeld. :happy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kjelt

#267
Quote from: Kjelt on October 24, 2017, 16:27:27
Hij stond niet opgesteld dus kon niet vergelijken, maar als deze nog de oude SXRD panelen heeft van vorig jaar dan zou ik de 360 kiezen.
Dit neem ik dus terug want de amerikaanse versie van de 550 de 675 heeft volgens de marketing afdeling van sony.com ook de nieuwe sxrd panelen dus zal de 550 dit ook wel hebben, Werner?
De vraag is dus wanneer die "nieuwe"sxrd panelen zijn uitgekomen en toegepast.

home@the movies

Quote from: Kjelt on October 24, 2017, 22:14:41
Dit neem ik dus terug want de amerikaanse versie van de 550 de 675 heeft volgens de marketing afdeling van sony.com ook de nieuwe sxrd panelen dus zal de 550 dit ook wel hebben, Werner?
De vraag is dus wanneer die "nieuwe"sxrd panelen zijn uitgekomen en toegepast.

Volgens de product mensen die ik heb gesproken op de IFA is ook de "nieuwe 550" voorzien van alle updates die ook in de 2 andere toestellen zitten, dus ook de panelen.
Vanaf waneer is een vraag die ik op dit ogenblik niet kan beantwoorden, ik steek mijn licht hiervoor even op bij de juiste mensen.

Ik ben het er wel mee eens dat ze ook beter een ander type nr hadden gekozen om dit soort van verwarring uit te sluiten.
Er was jammer genoeg geen nieuwe 550 beschikbaar op de datum van het event vandaar dat hij er ook niet stond.

home@the movies

We gaan gewoon de knoop doorhakken en een datum prikken voor een select event om de twee prijsbeesten even heel close onder de loupe te nemen.
ik zorg voor de toestellen, een volledige blacked out ruimte, UHD HDR test patronen, films, meetapparatuur, jullie zorgen voor een leuke, hoogstaande discussie zolang hij maar respectvol verloopt.

Koffie, taart en Belgische frietjes,

Wie is er graag bij??



kermit

Quote from: home@the movies on October 24, 2017, 21:13:36
Ik heb zeker 5 of 6 keer op vraag van iemand de E-Shift aan moeten zetten om te laten zien wat het met het beeld deed.
We hebben altijd alle remotes bij de toestellen weggehaald zodat er niemand met de settings kon spelen, tenzij er één of andere onverlaat op de knoppen op het toestel zelf iets heeft gedaan.
Hoe weet je of hij aan stond? ben jij die onverlaat die op de knopjes heeft zitten drukken  ;D ;D ;D ;D, geef het maar toe dan ;)

In ieder geval weet ik heel zeker dat op de momenten dat ik het voor een bezoeker heb moeten demonstreren hij telkens af stond. in het allerslechtste geval ben ik eventueel in alle drukte zelf eens een keer vergeten om hem terug uit te schakelen dat kan uiteraard ook.
haha nee hoor dat was ik niet😊.maar je zei zelf dat het aanstond want de vraag werd gesteld

raindog

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MLCinema

Ik zou er ook wel bij willen zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |