Projectie en HDR

Started by vik, October 1, 2017, 13:59:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

madVR kan volgens mij op max 7000 punten meten.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Rob_Dingen

Quote from: riwi on July 21, 2020, 22:18:18
Je kan in MadVR 3D LUT calibratie kiezen hoelang je wil meten ongeveer. Ik denk met de Envy evenzo. Maar hoeveel 3D LUT punten hij dan doet weet ik niet. Maar met een simpele meter en een half uurtje meten heb je al een behoorlijk goed resultaat vond ik.
Dan kun je niet zo veel punten hebben maar weet niet of dat veel uitmaakt.
Je zou je projector moeten meten op verschillende saturaties op primaire en secondaire kleuren.

Rob

home@the movies

Quote from: reza on July 21, 2020, 22:20:45
madVR kan volgens mij op max 7000 punten meten.

De Envy kan op meer punten meten, we hebben vorige week voor de lol een test gedaan met de Colorspace calibratie software, een 3D Lut op 11000 punten, je moet wel heeeeel veel geduld hebben en hopen dat er niets fout loopt  ;D

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

Ik zal binnenkort een sponsor verkoop topic starten voor een Lumagen Radiance Pro 4242 18G met een zeer aantrekkelijke prijs.  8)

Quote from: vik on July 19, 2020, 08:19:41
Ik ben bezig met een offerte voor een klant en in direct contact met Jim. Ik ben zelf ook nieuwsgierig naar de prijzen en wie weet interessant.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

100% mee eens.  Ook gister werd ik weer met de neus op de feiten gedrukt tijdens de demo bij jou op de N7.

JVC heeft het met de interne software heel dik voor elkaar, en met een goede bron en high end set kom je echt een behoorlijke stap naar de hoe de referentie er daad werkelijk uit hoort te zien. Dan heb ik het niet over test patronen maar gewoon film.

Quote from: denoontje on July 21, 2020, 13:43:18
Een n-serie van jvc doet het met de autotonemapping prima hoor.
Kan wellicht altijd weer beter met een envy/lumagen maar ik denk dat de meeste n-serie bezitters niet klagen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike