Projectie en HDR

Started by vik, October 1, 2017, 13:59:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Ik dacht misschien wel leuk om een topic te openen om jullie ervaringen en ideeën te horen over HDR en projecteren.

Dit is een artikel van Jon Thompson die zijn mening geeft hierover. Ik ben het er persoonlijk wel mee eens dat een projector moet doen waar hij goed in is, en dat is projecteren!

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

home@the movies

Uiteraard heeft hij 100% een punt, we kijken naar een aangepaste Gamma, aangepaste helderheid en aangepaste kleuren op alle projectoren waarmee we nu HDR willen kijken, dat is jammer genoeg niet anders op dit moment.
De vraag is, wie is er bereid om een zeer dure Lumagen aan te schaffen om dan nog steeds naar een pseudo HDR te zitten kijken? Toegegeven de Lumagen zal, zoals hij beschrijft, de tone mapping op een veel betere manier doen dan de tools waarmee we het nu in de projectoren en UHD spelers moeten doen.

HDR is halfbakken op de markt gezet en al zeker niet met projectie in het achterhoofd, wil dat zeggen dat er geen winst te halen valt? Ik ben van mening dat het zeker een meerwaarde kan bieden maar we gaan wat geduld moeten hebben en creatief moeten omspringen met de middelen die we ter beschikking hebben.
Het is lang geleden dat er een echt compleet nieuw formaat (formaten) op ons werd losgelaten, dat er niet lang genoeg over nagedacht is daar zijn we het met zijn allen zeker over eens den ik.
Het is jammer dat, ten koste van de consument, een nieuwe standaard wordt geïntroduceerd waar de consumer eigenlijk amper raad mee weet. De AV industrie is wat dat betreft hardleers en het grote geld zal steeds als eerste op het lijstje staan, jammer genoeg werkt het volgens mij eerder in de verkeerde richting.
De consumer is , nu meer dan ooit, beter op de hoogte en slikt niet alles wat de industrie hen voorschotelt en zal eerder terughoudend reageren op grote veranderingen.

williams

Ook ik ben van mening dat HDR nog in de kinderschoenen staat en dat met projecteren hier op dit moment maar gedeeltelijk gebruik van gemaakt wordt .
Toch kijk ik regelmatig op mijn jvc rs420 naar een uhd blu ray disc met hdr en dit ziet er toch best goed uit ,het kost alleen je lamp daar je natuurlijk dan in de highlamp mode moet draaien .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

riwi

Weet iemand wat er gebeurt als je met bv de Oppo UHD203 Dolby Vision HDR materiaal afspeelt naar een projector die alleen HDR10 ondersteund?
Krijg je dan helemaal geen beeld? Of valt ie dan terug naar een soort compatibiliteits mode?
Of gaat de Oppo als hij dat merkt dan een soort vertaling doen van DV naar HDR10 ?

J.A.F._Doorhof

Het mooie van hdr is dat elk jaar je BD beter word.
Het nadeel is dat mensen er maar blind vanuit gaan dat bv bij een calibratie hdr even perfect word gedaan.

We zijn nog steeds toestellen op de markt waar je bv met een enkele aanpassing in het cms al de boel om zeep helpt. En er zijn toestellen die gecorrigeerd (Let op ik zeg niet gecalibreerd) kunnen worden.

Toevallig vrijdag een panasonic gemeten en gecalibreerd die enorm dicht tegen zeer goed aanzat maar meestal is het problematisch.

Hdr is volop in ontwikkeling en mensen moeten daar hun verwachtingen op instellen.

Er zijn bds die duidelijk beter zijn dan de HD versies. En ik heb UHD HDR materiaal gezien waarvan ik amper een verschil zag tussen de BD en de UHD versie.

Daarom is het goed dat er een forum is ;)
En na jaren weer iets om echt over te discussiëren
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

vik

Goed punt Werner en ook ik deel deze mening. Het is roeien met de riemen die we hebben.

Een Lumagen is weg gelegd voor mensen die bijvoorbeeld een Sony VPL-VW5000ES kopen of een Z1. Ik ga binnen kort zelf beleven wat dit toevoegt op de 5000 laser.

Op dit moment heeft JVC mijn persoonlijke voorkeur als het gaat om HDR weergave. Ik hoop dat Sony ondertussen ook werkt aan betere mogelijkheden voor het afstellen van HDR.


Quote from: home@the movies on October  1, 2017, 15:17:14
Uiteraard heeft hij 100% een punt, we kijken naar een aangepaste Gamma, aangepaste helderheid en aangepaste kleuren op alle projectoren waarmee we nu HDR willen kijken, dat is jammer genoeg niet anders op dit moment.
De vraag is, wie is er bereid om een zeer dure Lumagen aan te schaffen om dan nog steeds naar een pseudo HDR te zitten kijken? Toegegeven de Lumagen zal, zoals hij beschrijft, de tone mapping op een veel betere manier doen dan de tools waarmee we het nu in de projectoren en UHD spelers moeten doen.

HDR is halfbakken op de markt gezet en al zeker niet met projectie in het achterhoofd, wil dat zeggen dat er geen winst te halen valt? Ik ben van mening dat het zeker een meerwaarde kan bieden maar we gaan wat geduld moeten hebben en creatief moeten omspringen met de middelen die we ter beschikking hebben.
Het is lang geleden dat er een echt compleet nieuw formaat (formaten) op ons werd losgelaten, dat er niet lang genoeg over nagedacht is daar zijn we het met zijn allen zeker over eens den ik.
Het is jammer dat, ten koste van de consument, een nieuwe standaard wordt geïntroduceerd waar de consumer eigenlijk amper raad mee weet. De AV industrie is wat dat betreft hardleers en het grote geld zal steeds als eerste op het lijstje staan, jammer genoeg werkt het volgens mij eerder in de verkeerde richting.
De consumer is , nu meer dan ooit, beter op de hoogte en slikt niet alles wat de industrie hen voorschotelt en zal eerder terughoudend reageren op grote veranderingen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mediasluis

Ik vind het HDR zeker wat toevoegen bij projectie, mits afgesteld hiervoor. Switch je na het kijken naar 4K Ultra HD met HDR over met dezelfde scene op Blu-Ray, dan is het opeens erg saai.

Alleen werkt geen enkele projector automatisch goed met HDR materiaal vanuit de doos zo aangezet.
Een onwetende consument zal zo diep teleurgesteld zijn na zijn aankoop.
Ze hebben gewoon niks aan HDR als de projector niet wordt afgesteld. In die zin is het inderdaad geen consument vriendelijke ontwikkeling.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

ppeter

#9
Na het kalibreren van onze Epson TW9300 door Werner, kunnen we na een manuele aanpassing van SDR >> HDR en REC.709 >> BT.20220 genieten van een heel mooi plaatje.
Op aanbeveling van Werner moet dit manueel gebeuren, want de Epson doet dit blijkbaar automatisch niet zo goed.

Het zal zeker niet perfect zijn, en kan het ook niet vergelijken met andere beamers.
Maar wat we nu te zien krijgen op het scherm is mooi en genieten, en dat is het belangrijkste.
Het zal altijd beter kunnen, maar tegen welke prijs?

Bij deze een bevestiging, dat deze Epson een toppertje is voor zijn prijs!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: Mediasluis on October 24, 2017, 18:19:10
Ik vind het HDR zeker wat toevoegen bij projectie, mits afgesteld hiervoor.

Dat is nu toch juist het probleem...je kunt het niet goed afstellen en je hebt te weinig licht.
Ik zal HDR niet afbranden maar dat het halfbakken op de markt gegooid is dat is het op zijn minst.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Kjelt

Hopelijk zal het met Dolby Vision beter worden alleen waar blijft de software ?

home@the movies

Quote from: Kjelt on October 24, 2017, 21:57:11
Hopelijk zal het met Dolby Vision beter worden alleen waar blijft de software ?

Alleen als Dolby de prijs van hun licentie gaat verlagen vrees ik, HDR10 is een open source protocol dus denk ik eerder aan HDR10+ als volgende stap.
De toekomst zal het uitwijzen, voor mij maakt het niet uit welk "label" er aan wordt gegeven, als het maar werkt en bijdraagt tot een verbetering van de weergave ben ik al lang tevreden.
Ik heb net nog even wat scenes bekeken op de VW260 hier op een Xtrem daylight 0.9 scherm met de UHD HDR van pasangers op een 2m40 scherm met HDR contrast op 74.
Jongens, ik ben echt wel tevreden mat wat ik hier in een batcave ruimte zie hoor, de heldere scenes in het ruimteschip doen je knipperen met je ogen, contrast door middel van de Xtrem is zeer fraai te noemen.
Het enige wat een beetje tegenvalt is de niet al te ruime color space op de Sony, ik ben daarna in de andere demo ruimte hetzelfde gaan bekijken op de JVC Z1 en dan spat het in kleur toch wel duidelijk nog wat meer van het scherm.

Morgen moet ik een JVC kalibreren voor een klant, kan ik snel toch even vergelijken tussen beiden .

papaleo

Was de wcg niet 98% DCI op nieuwe 260/360 dan?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Mediasluis

De Sony VPL VW260/360ES en JVC DLA-X5900 en DLA-X7900 staan hier bij elkaar ter demonstratie naast Epson niet te vergeten.
Zelf vind ik het beeld van de nieuwe JVC projectors erg soepeltjes verlopen en spat het HDR van het scherm.

Ik denk dat de klant zelf moet bepalen wat hij het belangrijkst vind in zijn beleving tot 4K en HDR.
Sony is erg dynamisch en net wat meer gedetailleerd, maar heeft wat minder lamppower voor het HDR en ik mis toch vooral de FI tijdens 4K.
Op de JVC's kun je voor 4K met het CMS  de kleuren veel beter plaatsen, terwijl Sony hiermee echt nog aan het werk mag.

Erg mooie projectors zijn het zeker.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

vik

Wat zijn jouw bevindingen van de nieuwe E-shift 5?



Quote from: Mediasluis on October 25, 2017, 00:22:28
De Sony VPL VW260/360ES en JVC DLA-X5900 en DLA-X7900 staan hier bij elkaar ter demonstratie naast Epson niet te vergeten.

Zelf vind ik het beeld van de nieuwe JVC projectors erg soepeltjes verlopen en spat het HDR van het scherm.

Ik denk dat de klant zelf moet bepalen wat hij het belangrijkst vind in zijn beleving tot 4K en HDR.
Sony is erg dynamisch en net wat meer gedetailleerd, maar heeft wat minder lamppower voor het HDR en ik mis toch vooral de FI tijdens 4K.
Op de JVC's kun je voor 4K met het CMS  de kleuren veel beter plaatsen, terwijl Sony hiermee echt nog aan het werk mag.

Erg mooie projectors zijn het zeker.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Mediasluis

#16
Ik vind het beeld nu nog schoner en rustiger kijken t.o.v. het vorige model.
Ervaar jij dit ook zo?
Mijn vrouw heeft een zeer snelle oog verwerking (ziet  ook duidelijk het RBE bij DLP met 6x speedwheel) en zag voorheen meteen wanneer ik de eShift aan had en ik hoor haar daar nu niet meer over hahaha.
Wel heb ik op zowel de DLA-X5900 en de DLA-X7900 dat de eShift net iets meer gehorig lijkt? (Kan aan mij liggen)
IK heb dan wel bij het opstarten het geluid nog niet aan en ben nu ook meer geconcentreerd op de eShift-5 natuurlijk, juist omdat dit hetgeen is waar ze het nieuwe model mee aanprijzen, maar ik hoor hem duidelijk aanspringen en het geluid dan weer wegvagen.

Dat de adviesprijs nu verlaagt is en met deze schoonheid, vind ik fantastisch.
JVC zag de bui al hangen met de release van Sony's native 4K onder de €5000, maar ik vind bij het kijken naar 4K UltraHD film dat verschil in resolutie voor mijzelf niet beslissend.
Voor mij geeft het HDR meer indruk, maar dat wil niet zeggen dat dit bij iedereen zo is.
Nu is het wel zo dat je bij een demonstratie met beide projectors op hetzelfde formaat projecteert om qua resolutie een goed vergelijk te hebben. Voor HDR zou je met de Sony kleiner moeten projecteren om dit meer effect te geven, maar dan is het vergelijken van native 4K met eShift 4K niet te doen, want een kleiner formaat doet het beeld natuurlijk al scherper ogen.

Ik heb soms klanten die de rust in het beeld de beslissende factor laten zijn.
Even gericht op 2K,...
De rust die Sony in bv. de HW65 heeft, dat was juist hetgeen wat sommige klanten voorheen toch voor Sony deed kiezen ondanks dat ze zagen dat het zwart zichtbaar dieper was bij JVC.
Ik ben zo benieuwd hoe dat dit jaar gaat uitpakken, want juist dit is voor mij de meest opvallende verbetering die JVC  heeft gedaan op deze nieuwe release.
Nu ben ik wel iemand die van Frame Interpolatie houdt, mits deze goed werkt, maar zonder vind ik echt te onrustig kijken en ik ben altijd erg verrast als iemand toch uit zijn bol gaat bij een projector wanneer de FI uit staat, omdat deze dan wat minder goed werkt met FI, of omdat de klant vind dat dit is zoals het hoort, net als in de bioscoop.

Ik ben benieuwd waar de klant dit jaar het meest voor zal gaan kiezen.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

J.A.F._Doorhof

even als aanvulling op Eric.
HDR is wel af te stellen, alleen niet perfect in veel gevallen (bijna alle gevallen).
Er zullen concessies gedaan moeten worden, de calibrateur zal dit dus per projector moeten bepalen.

FEIT IS.
Als het goed is afgesteld is het een stap beter dan zonder HDR.
FEIT IS.
Het kan VEEL en VEEL beter in de toekomst.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik van Voorst (in memoriam)

#18
Hoi Frank

Ik begrijp wat je zegt en ben het met je eens dat HDR een gave ontwikkeling is.

Wat ik bedoel met niet af te stellen is...

.Planet Earth II UHD HDR met mijn "afstelling" perfect beeld..gewoon geweldig  :pompom: The .Magnificent Seven UHD HDR met mijn "afstelling...veel te donker..in de barscene zag je gewoon schimmen  :nopompom:

Dan zeg ik niet af te stellen want het verschilt per Bluray.......

Ik vind qua lichtverlies de vergelijk met 3D best wel goed gekozen....ik denk dat het op een VW5000-es er best wel een beetje uit gaat  zien wat de bedoeling is. ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Mediasluis

#19
Is ook afhankelijk in de hoeveelheid Nits dat de film gemasterd is.
Op de Epson heb je hier bv. meerdere HDR keuzes voor, maar je kunt ook het contrast verder omhoog zetten tot waar je de Nits wilt laten clippen en dit wegsaven voor films die te donker zijn.
Na Epsons firmware update 104 heb je voor Auto nu ook de keuze voor HDR Bright en kiest hij dan automatisch voor HDR 1 in plaats van HDR2.
Voor mijn klanten doe ik dit meteen bij aankoop of later bij de her-kalibratie, maar het is vrij simpel zelf te doen.

Nu ik erover nadenk, vond ik het HDR op de Epson projectors meteen al niet spraakmakend en heb ik voor de Epsons een eigen Gamma instelling waarmee ik deze projector beter vind presteren en hierop gekalibreerd. Op de standaard Gamma keuzes vond ik het resultaat met HDR namelijk niet zo denderend op deze projectors.

Je hebt een Epson projector toch, alleen niet van mij?
Misschien dat je dealer dit kan aanpassen voor je, of heb je geen ISF model?
Welke scene is dat en begint het hier meteen mee?
Ik zal deze film nog eens bekijken, maar ik kan mij niet herinneren dat deze te donker was hier.
Een leuke ouderwetse western met veel duels t.o.v. de 16 jarige westerns met ontploffende hoofden waar liters bloed uit vliegt, zoals bij Django Unchanged,... een geweldige film, maar die scenes mogen er van mij wel uit.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Erik van Voorst (in memoriam)

Nope ik heb de Sony VW260-ES  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Mediasluis

Ga ik deze film hier ook even  op bekijken.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Kjelt

Ja dan wil je HDR instelling laten clippen op de MAXFALL waarde van de film dan zou het redelijk goed beeld moeten geven.
Dit verschilt per film.
Kan de Sony of je weergever de MAXFALL waarde van de film laten zien ?

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik wil niet per film mijn settings veranderen dus....neem ik de donkere scenes maar voor lief.

Er zal ooit wel een oplossing komen...tot die tijd zal ik meer 4k  HDR films 1:1 downloaden dan kopen dat hebben ze dan weer mooi voor elkaar   ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: Mediasluis on October 25, 2017, 19:59:17
Ga ik deze film hier ook even  op bekijken.

Okay...ik speelde de originele Bluray UHD HDR van "The Magnificent Seven"
De scene in het begin waar Denzel de saloon in komt en Chris ontmoet.

Settings
Low Lamp
Strip Metadata
300 nits

ISF gecalibreerde Sony VW260-ES. (Geen verdere "HDR calibratie")
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!