Denon 3100w netwerk problemen in Off stand

Started by nostradamus99, October 1, 2017, 12:10:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nostradamus99

HT Broeders

Ben al vele maanden bezig met het troubleshooten van een vreemd netwerk probleem met mijn net 2 jaar oude Denon 3100W

Maak zwaar gebruik van de Denon App op de iphone voor het aansturen van de Denon (aan/uit harder/zachter zetten etc)
Ip Control staat op always on:


Begon op een gegeven moment te merken dat de App de Denon niet meer kon vinden terwijl ze in hetzelfde netwerk zitten. (Ik kon via de App, de Denon niet meer aanzetten omdat deze niet gevonden werd)

Ben daarom wat ping testen gaan doen en zoals de screenshots aantonen is dat wanneer de receiver uit staat er om de zoveel seconden ping timeouts volgen. (De denon maakt gebruik van de UTP netwerk aansluiting )



Het opvallende is dat dit ALLEEN voorkomt wanneer de receiver UIT staat. Wanneer de receiver AAN staat, komt dit probleem NIET voor.


Voor de zekerheid heb ik de netwerkkabel vervangen en de Denon op een andere Switch poort aangesloten maar het probleem blijft terugkomen.
De switch zelf heb ik ook nog verwisseld maar ook dat mocht niet baten :( .
Je ziet de port constant van up naar down gaan (gevonden door een syslog server in te richten en mn switch de output naar de syslog te laten versturen) :






Daarnaast ook nog geprobeerd om ipv de UTP connectie , de wifi optie te gebruiken maar dan heb ik hetzelfde probleem. Aangezien het mac-adres hetzelfde blijft vermoed ik dat de Ethernet/Wifi module 1 module is.

Het is mij inmiddels wel duidelijk dat het probleem zit in de "slaapstand" van de netwerk module maar ik kan niet bepalen of dit hardware of software gerelateerd is. (soms werkt het prima maar vaak genoeg ook niet)

Iemand een idee of suggestie hoe hier mee om te gaan (ook richting Denon Support) ?

Heb een case gehad bij Denon Nederland gehad en daar was men vriendelijk maar tot op heden heb ik daar nog weinig resultaat uit kunnen halen. (advies opgevolgd: Reset van de Netwerk module en Reset van de Receiver)

Het probleem kwam daar niet bekend voor en ja..wat te doen? Het probleem heb je alleen wanneer je de App gebruikt en je merkt dat je de Denon niet kunt aanzetten. (en dan moet je er maar net aan denken dat dit het issue is)

Zoals gezegd is het apparaat 2.5 jaar oud..(apparaat is aangeschaft bij Foto Klein maar die zijn in de tussentijd kopje onder gegaan dus daar ging mijn 5 jaar garantie)   :threadclosed:


Dolby

Met het probleem kan ik je niet helpen, helaas. Maar mogelijk kan je wel gebruik maken van je verlengde garantie.
Vaak word/werd dit ondergebracht bij een verzekeringsbedrijf. Als dit in jouw geval ook zo is kan je het claimen.

nostradamus99

He Dolby,

Bedankt voor je reply!
Enig idee waar ik dat zou kunnen claimen aangezien op de bon verder niks aangegeven staat dan 5 jaar garantie? (5JR SERV.PLUS TV/AUT 650-850)

zwabber

Google Foto klein maar eens dan zie je dat het grote boeven waren en ze de extra 3 jaar garantie negens onder hebben gebracht.
LG 65cx6la. Onkyo tx-nr 5010.  Quadral aumun orkan Vlll. Audio monitor LCR GS. GSFX . Rel R505. Dune hd duo. Advance acoustic mcd 204.

Dolby

Je had dan een kassabon en een garantiecertificaat. En op dit certificaat kon dan vermeld zijn bij wie het verzekerd was.
Anders zou je misschien contact op kunnen nemen met de curator.

nostradamus99

#5
Volgens mij heb ik mijn eigen probleem opgelost  :pompom:
Heb bij Denon de huidige firmware opgevraagd in zip formaat.

Heb daarna handmatig de upgrade nogmaals uitgevoerd via usb stick (duurde heeel erg lang)
Tot nu geen probleem meer gehad (*knock on wood)