Is er leven naast samsung en Apple...

Started by Dirkie, October 1, 2017, 10:44:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

millon

Quote from: KillerbeeNL on July 13, 2019, 22:41:57
voor onze dochter een Motorola G6 ,  deze voldoet prima aan de eisen en voelt als een premium toestel en kost een goede 150-200 euro.

Een nobrainer dus [emoji106][emoji108]

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Ze hebben echt een inhaalslag gemaakt.
Voor het geld is niets beters te koop.

KillerbeeNL

Quote from: millon on July 15, 2019, 22:22:34
Ze hebben echt een inhaalslag gemaakt.
Voor het geld is niets beters te koop.
inderdaad , een bijna stock android als OS , een nabijheid sensor dat als je in de buurt komt van de home knop (30 cm) dan kan je een soort allways-on scherm ( ala Samsung) zien en een goede camera en lekker snel [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Sirius666

Oei. Drama in de tent. Zombiegedrag op de wc is bij stiefzoonlief afgestraft met een natte telefoon als gevolg. Prima leermoment al zijn de meningen daar momenteel over verdeeld :D

Helaas geen te verwijderen accu (Nokia 7.1). Het ding ligt nu volgens mij vrij nutteloos in de zon. De trilmotor hoor je iets bij aan/uitschakelen, verder vooralsnog geen teken van leven. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

minplus

Vooral niet aanzetten voordat hij kurkdroog is.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

RonK.

In een zakje met rijst of absorptiekorrels stoppen en een paar dagen geduld....

Sirius666

Morgen ff wat halen. Zijn op vakantie lol. Heeft iig een tijd in de zon gelegen.

Sirius666

Telefoon doet het.....maar het touchscreen deel helaas niet. Wellicht een los geschoten kabeltje.

Zelf kan ik m'n abo verlengen en wordt het een Nokia 8.1 of weer een Moto, G7 Plus.

vik

Ik draai nu sinds Januari dit jaar met een Pixel 3. Super tevreden en de beste Android ervaring die ik ooit heb gehad.

Nu heb ik de Pixel 5 besteld (pre-order) en daar zat een leuke actie bij:

Met gratis Bose QC 35II t.w.v €299,-

Ik ben zeer benieuwd!  November binnen als het goed is. 8)



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

J.A.F._Doorhof

Pixel moet ook wel een goede ervaring geven aangezien het de maker van Android is :D
Ben ook altijd geintresseerd in de pixels, mijn hoofdmoot ligt echter bij fotografie en daar hebben ze me nog niet kunnen overtuigen.
Maar als ik dat niet zou doen zou de pixel wel hoog op mijn lijstje staan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

vik

Lol  :P

Frank ik ben zelf in het verleden al flink op pad geweest met een Nano collectie aan lenzen plus een Nikon D3 Full Frame dus ben aardig op de hoogte over de mogelijkheden en opties.

De foto's van de Pixel zijn fantastisch kan ik je melden. Het gemak zit hem erin dat het lekker makkelijk point & shoot is en het eindresultaat altijd scherp. En naar mijn mening fraaier als de Iphones die ik tot nu toe heb gezien.

Als ik puur op fotografie een keuze zou moeten maken voor een smart phone 100% de nieuwe Sony Xperia Mark II series. Maar dan wordt het weer te complex en daar heb ik geen zin in. Dan koop ik wel een losse camera.  :)

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 19, 2020, 09:45:28
Pixel moet ook wel een goede ervaring geven aangezien het de maker van Android is :D
Ben ook altijd geintresseerd in de pixels, mijn hoofdmoot ligt echter bij fotografie en daar hebben ze me nog niet kunnen overtuigen.
Maar als ik dat niet zou doen zou de pixel wel hoog op mijn lijstje staan.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

J.A.F._Doorhof

#185
Ik heb nu de P30Pro en dat is fantastisch qua foto's.
Ga nog proberen een Sony te lenen voor review, vooral de instellingen en manier van fotograferen zijn daar enorm goed van.

Ik zit alleen nogal met resolutie.
Sinds de P20Pro (nu 30) schiet ik op de volle resolutie en aangezien je achteraf het werk kan doen komen die files er echt subliem uit voor een smartphone.
Voordeel is dat ik dan ook nog wat kan croppen. Met 12MP-16MP op een 4K display houdt dat al snel op jammer genoeg.

Mooiste zou zijn een camera in de vorm van een smartphone met apps en een bel optie :D
Sony lijkt dat te snappen maar blijft op een lagere resolutie hangen.
Ik snap dat ook wel, beter grote pixels met weinig ruis dan kleine pixels waar je aan moet werken.
Vandaar dat ik een groot voorstander ben van pixelbinding.
Heeft de P30Pro ook.
Je kan op 40MP schieten en alles zelf doen, of op 10MP en dan heb je feitelijk dus 4 pixels die samen 1 grote maken.
Winst is op JPG enorm en aan te raden, nightmode werkt bv ook alleen maar zo.
Maar als je eenmaal met RAW bekend bent is 40MP uit die camera gewoon geniaal (voor een smartphone).
Dus ik hinkel wat, 100MP hoeft niet maar rond de 24 zou mooi zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

John Wx

Quote from: vik on October 19, 2020, 09:35:39
Ik draai nu sinds Januari dit jaar met een Pixel 3. Super tevreden en de beste Android ervaring die ik ooit heb gehad.

Nu heb ik de Pixel 5 besteld (pre-order) en daar zat een leuke actie bij:

Met gratis Bose QC 35II t.w.v €299,-

Ik ben zeer benieuwd!  November binnen als het goed is. 8)



Mooi toestel en goede actie alleen de naam Pixel zelf een MOTO G6 draait nog steeds als een tierelier
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Erik

#187
Mooie prijs 300 euro. Pixel staat inderdaad wel bekend om zijn goede foto's misschien wel mijn volgende toestel als Samsung steeds duurder blijft worden.
Hoe is de accuduur en de snelheid?
Haal je einde van de dag wel?
Snellladen?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Tabcam

Quote from: vik on October 19, 2020, 09:35:39
Ik draai nu sinds Januari dit jaar met een Pixel 3. Super tevreden en de beste Android ervaring die ik ooit heb gehad.

Nu heb ik de Pixel 5 besteld (pre-order) en daar zat een leuke actie bij:

Met gratis Bose QC 35II t.w.v €299,-

Ik ben zeer benieuwd!  November binnen als het goed is. 8)


Jammer dat hij nog niet in NL te bestellen is :nopompom:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

angelo41

#189
Quote from: TabCam on October 19, 2020, 20:59:49
Jammer dat hij nog niet in NL te bestellen is :nopompom:.
via belsimpel. anders een ritje naar aken.[emoji106]
of via vpn en adreske in duitsland laten leveren.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk

Tabcam

Aken lijkt me sterk omdat de Pixel 5 alleen nog maar gepreorderd kan worden. Waarschijnlijk ook zonder Bose QC35. Belsimpel is echt te duur :nopompom:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

gizmo2

#191
Bij Saturn (Duitsland) moet je hem wel ophalen.

Ooit zat ik veel op androidworld.nl en daar kon je de pixel phones bestellen via de Duitse Google store vanuit Nederland......hoe het in zijn werk gaat weet ik helaas niet meer.

Edit: toch gevonden.

https://androidworld.nl/nieuws/tip-koop-google-pixel-5-nederland/

https://www.saturn.de/de/product/_google-pixel-5-2680267.html

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Pjotr27

Quote from: Erik on October 19, 2020, 14:25:50
Mooie prijs 300 euro. Pixel staat inderdaad wel bekend om zijn goede foto's misschien wel mijn volgende toestel als Samsung steeds duurder blijft worden.
Hoe is de accuduur en de snelheid?
Haal je einde van de dag wel?
Snellladen?

De Pixel kost toch geen 300 euro? Ik dacht ergens rond de 600 euro en je krijgt er een hoofdtelefoon bij van 300....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

vik

De Pixel 5 heeft mij €613,15 gekost maar levering moet nog plaats vinden. De Pixel 4A 5G is ook een interessant toestel.

Benchmarks of gamen doe ik niet aan. Wat voor mij de snelheid bepaalt is de software ervaring. In het verleden ook HTC, Oneplus one en Samsung gehad. Te veel rotzooi (bloatware) en ze kunnen niet tippen aan de support van Google, en daarmee bedoel ik de stabiliteit van het o.s. plus de snelheid van de updates.

De accuduur is voor mij prima en met de Pixel 5 wordt het enkel maar beter vanwege de grotere batterij. Maar ik zit vaak in de auto en dan hangt de telefoon weer aan de lader. Ik zorg er sowieso voor dat de batterij nooit onder de 20% komt om de accu in top conditie te houden.

Minpuntje t.o.v. mijn Pixel 3 is dat ik genoegen moet nemen met een iets mindere kwaliteit speakers.

https://www.youtube.com/v/stsJe7pJaKU&feature=25s



Quote from: Erik on October 19, 2020, 14:25:50
Mooie prijs 300 euro. Pixel staat inderdaad wel bekend om zijn goede foto's misschien wel mijn volgende toestel als Samsung steeds duurder blijft worden.
Hoe is de accuduur en de snelheid?
Haal je einde van de dag wel?
Snellladen?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Erik

Quote from: Pjotr27 on October 20, 2020, 06:35:57
De Pixel kost toch geen 300 euro? Ik dacht ergens rond de 600 euro en je krijgt er een hoofdtelefoon bij van 300....
je hebt gelijk ik zag de prijs staan en had niet door dat dat de hoofdtelefoon betrof
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Ghanzzzzz

Ik ga binnenkort mijn Nokia 8 maar eens vervang na meer 2 jaar trouwe dienst (en talloze keren vallen).
In het verleden heb ik wel high-end toestellen gehad, maar eigenlijk vond ik het de meerprijs op een gegeven moment niet meer waard. Ik zal dus weer voor een leuke middenmoter gaan.

Mijn oog is vooralsnog gevallen op de Xiaomi Mi10 Lite. Erg mooie specs en goede recensies tot dusver. Kleine twijfel nog voor een Samsung A51, maar ik ben wat bang voor de breekbaarheid. Mijn vrouw heeft een een A50 naar tevredenheid, maar al wel 2x een kapot scherm. Iemand nog andere suggesties voor een mooi toestel van 250-300?

Tabcam

Welke eigenschappen wil je nog meer/vind je het belangrijkst;

  • (spat)waterdicht
  • goede camera
  • 3.5 mm audiojack
  • vingerafdrukscanner
  • NFC
  • accuduur
  • snelle GPU(/CPU ivm spelletjes)
  • hoge resolutie beeldscherm
  • opslagcapaciteit
  • Grootte/gewicht toestel
  • [5G/li]
De Motorola's zijn ook goede toestellen, bv. De G9 Plus of de G 5G. Ook de Pocotoestellen zijn aardige compromissen voor een mid range -toestel.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

patsijb

als je bang bent voor kapotgaan moet je kijken naar CAT (van caterpillar) ik loop al jaren met S41 en kun je rustig laten vallen tot 2 meter..
niet zo mega zoals sommige toestellen van 500 of meer maar als die vallen..

Tabcam

Quote from: patsijb on October 22, 2020, 16:58:08
als je bang bent voor kapotgaan moet je kijken naar CAT (van caterpillar) ik loop al jaren met S41 en kun je rustig laten vallen tot 2 meter..
niet zo mega zoals sommige toestellen van 500 of meer maar als die vallen..
Een Otterbox of een Spigen case werken vrijwel even goed. Hoef je niet te marchanderen met de toestelspecs.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

patsijb

moet je er wel weer bij kopen net als screenprotector..die is standaard bij CAT
specs zijn voor mij meer dan genoeg..