Is er leven naast samsung en Apple...

Started by Dirkie, October 1, 2017, 10:44:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Iemand al ervaring met de S10?
Helaas ondanks contact met bughunter team van oneplus en de maker van mijn navigatie programma hebben de fixes niet genoeg geholpen en ik zie ze er ook niet uitkomen. Van de week zat ik ineens zonder navigatie in DL omdat hij geen fix kreeg ondanks 25 satellieten in zicht.
Ik kan er niet meer op vertrouwen dus vrees naar een ander merk te moeten.
Jammer al vijf jaar oneplus en tevreden maar soms wel en soms niet Navigatie is niet te doen
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

vik

Nice! Veel goede berichten over gelezen en gezien.  8)

Ik heb voor €100,- nieuw in doos de gok gewaagd en de Xiamoi MI A2 gekocht. Puur even om te kijken hoe dit bevalt. Wie weet een Pocophone  :)

Ik zit ook nog steeds met een schuin oog te kijken naar de Nokia 7 plus en uiteraard de Nokia 9.

Quote from: Achiel on March  1, 2019, 10:14:41
Nu een paar weken een Pocophone 1, een spinoff merk van Xiaomi speciaal voor de Indiase markt. Supersnelle 945 processor, usb c, 128gb opslag, 6gb ram. Dit voor minder dan 300 euro. Een vergelijkbare Samsung kost het dubbele. Vergeet ook niet de 4000mAh accu, met gemak 2 dagen bij veelvuldig gebruik.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Achiel

Quote from: vik on March 22, 2019, 15:44:48
Nice! Veel goede berichten over gelezen en gezien.  8)

Ik heb voor €100,- nieuw in doos de gok gewaagd en de Xiamoi MI A2 gekocht. Puur even om te kijken hoe dit bevalt. Wie weet een Pocophone  :)

Ik zit ook nog steeds met een schuin oog te kijken naar de Nokia 7 plus en uiteraard de Nokia 9.

Voor 100 euro heb je de A2 light neem ik aan, anders een hele goeie deal!
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

vik

Nee de 64gb normale versie niet de light.

Quote from: Achiel on March 22, 2019, 16:21:26
Voor 100 euro heb je de A2 light neem ik aan, anders een hele goeie deal!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Achiel

Erg mooie prijs, vindt hem nergens onder de 150!
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

J.A.F._Doorhof

Ik blijf mooi bij Huawei of Samsung
De reden is wat hier boven ook al genoemd werd
Compatibiliteit.

Bij die 2 weet ik nagenoeg zeker dat er hard aan gewerkt word om alles in orde te houden. Bij kleinere merken heb ik daar zo mijn twijfels over.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Achiel

Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Tabcam

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 23, 2019, 07:14:28
Ik blijf mooi bij Huawei of Samsung
De reden is wat hier boven ook al genoemd werd
Compatibiliteit.

Bij die 2 weet ik nagenoeg zeker dat er hard aan gewerkt word om alles in orde te houden. Bij kleinere merken heb ik daar zo mijn twijfels over.

Ik heb weinig gemerkt van compatibiliteitsproblemen met Samsung, ZTE, Sony, Asus en nu met LG. Alleen met Bluetooth en de Fitbit merk ik dat het soms hapert. Er zitten in mijn ervaring meer verschillen tussen Androidversies dan tussen merken. Upgradebeleid telt enigzins mee. Grappige is dat ZTE daar beter in was dan LG, elke maand een update met verbeteringen, alhoewel de beloofde Google Daydream update nooit echt is gekomen. En nu wacht ik geduldig op de Android 9 update in kwartaal 2.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

vik

Allemaal 1 pot nat.

Ik geloof persoonlijk meer in Android One en voor mij een belangrijk punt. Samsung, LG etc. zitten allemaal vol met bloatware en andere rommel.

De populariteit van Android One zal enkel maar stijgen. Ik hoop ook dat ze snel op tablets verschijnen.

Wat ik zo fijn vind aan mijn huidige  Oneplus one (met Cyanogen OS) is onder andere de feature privacy settings die je voor elke app in kunt stellen. Controle dus. Die ga ik waarschijnlijk moeten missen bij Android One. Cyanogen wordt enkel maar kwetsbaarder omdat deze niet meer wordt ondersteunt.


Quote from: Achiel on March 24, 2019, 21:37:25
Xiaomi een klein merk?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Erik

De Huawei P30 pro is uit. Hij heeft 5 x optische zoom en 10x hybride zoom. Nog even en de compact sterft echt uit.
Erg benieuwd naar dit toestel
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Zal hier wel komen.
Ben erg benieuwd
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Erik

Ik zie dat ik een S10E voor €422 kan krijgen met verlengen. Lijkt me een prima deal zowel qua techniek als prijs. De plus versie is natuurlijk wel leuker maar vind het geen 300 extra waard.
Zou wel mn eerste Samsung worden ben benieuwd.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 26, 2019, 22:48:00
Zal hier wel komen.
Ben erg benieuwd
En heb je hem al in huis en ja review onderweg?
Twijfel nog tussen de S10E of €170 meer uitgeven voor de P30 pro
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Ik heb hem.
Maar is een vreemd rood probleem met RAW
Zie www.frankdoorhof.com onder vandaag
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Quote from: J.A.F._Doorhof on April  9, 2019, 21:49:44
Ik heb hem.
Maar is een vreemd rood probleem met RAW
Zie www.frankdoorhof.com onder vandaag
Ik lees het, apart. Kan het niet zijn dat RAW zo bedoeld is en dat de lightrooms etc die moeten omzetten naar bruikbaar formaat?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

darkrunner

#143
Men S8 is aan vervanging toe en ondanks dat ik niet ontevreden was over het toestel zelf heb ik het wel gehad met de opdringerigheid van Samsung, Apple heb ik al even bye bye gezegd

eind volgende week voor iets nieuws kijken
Nokia 9 spreekt me momenteel enorm aan, zou ook een zeer goede camera hebben zelfs beter dan de p30 maar ken te weinig van fotografie om dit juist te beoordelen maar wat ik op Youtube zie met P30 tov Nokia 9 doet de Nokia het toch goed


Sirius666

Quote from: darkrunner on April 20, 2019, 11:06:17
Men S8 is aan vervanging toe en ondanks dat ik niet ontevreden was over het toestel zelf heb ik het wel gehad met de opdringerigheid van Samsung, Apple heb ik al even bye bye gezegd

eind volgende week voor iets nieuws kijken
Nokia 9 spreekt me momenteel enorm aan, zou ook een zeer goede camera hebben zelfs beter dan de p30 maar ken te weinig van fotografie om dit juist te beoordelen maar wat ik op Youtube zie met P30 tov Nokia 9 doet de Nokia het toch goed

Opdringerigheid van Samsung? Hoe bedoel je dat?

Lekker de Nokia 9 (mooi ding!) nemen. Richting Xiaomi zou ook niet verkeerd zijn, hebben erg leuke en goed betaalbare toestellen.

darkrunner

Het aanbod apps die ze constant rond je oren smijten om gek van te worden bij Samsung.
En ja ik vind hun veel te aanwezig op men smartphone lijkt wel bij momenten dat zij alle controle hebben terwijl ik die liever zelf wil.

Sirius666

Quote from: darkrunner on April 20, 2019, 13:39:01
Het aanbod apps die ze constant rond je oren smijten om gek van te worden bij Samsung.
En ja ik vind hun veel te aanwezig op men smartphone lijkt wel bij momenten dat zij alle controle hebben terwijl ik die liever zelf wil.

Ik draai al jaren met Nova als launcher, dan kan je apps verbergen. Uit het oog uit het hart ;)

TopGun2010

Na vele jaren iPhone ivm dual sim overgestapt op Samsung S10+, even wennen maar op systeem na werkt bijna alles vergelijkbaar, het blijven apps..  Prima!!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Erik

Hier ook op de Samsung S10E overgestapt.
Apple zal z'n zaakjes beter voor elkaar hebben maar als je kijkt naar de android concurrentie en wat het scheelt voor beetje minder integratie is de keuze toch snel gemaakt.
Vooral beetje shoppen en kijken of je al kan verlengen via derde partij kan al enorm schelen in aanschafprijs. In mijn geval 50 procent op introductie prijs kom daar maar eens om bij Apple :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Integratie is beter als ik eerlijk ben.

Van Apple tv naar Chromecast gegaan
Betere besturing en 4k YT zonder problemen. Plus iptv streamen.
En natuurlijk de mirroring en groepen. Of wel veel completer

En met de nieuwe Windows updates is de integratie met de telefoon Subliem.

Daarnaast vind ik android auto superieur aan apple carplay.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"