Is er leven naast samsung en Apple...

Started by Dirkie, October 1, 2017, 10:44:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

donaldk

Mijn Gearbest phone is nog niet binnen. Opgegeven tracking geeft aan dat hij succesfully delivered is gisteren om 09.09, niet dus. Vanmorgen bons op het raam, ik met mijn slaperige kop blij, bleek het van Yves Rocher te zijn.

Erik

#76
Sterkte ik zag op tv reeks klachten van kpn bezorgers die zelf tekenen en als je geluk hebt ligt je pakje in de tuin of bij de buren. KPN interesseert het echt geen ruk. Had jij ook KPN of DHL?
Ik laat zeker dure dingen al bij mn moeder of vriendin bezorgen om die reden. Hopelijk komt mobiel toch aan.

ps YR is juist goed tegen slaperige kop :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

_ MarcelloW _

Quote from: Erik on October 24, 2017, 02:43:37
Sterkte ik zag op tv reeks klachten van kpn bezorgers die zelf tekenen en als je geluk hebt ligt je pakje in de tuin of bij de buren. KPN interesseert het echt geen ruk. Had jij ook KPN of DHL?
Ik laat zeker dure dingen al bij mn moeder of vriendin bezorgen om die reden. Hopelijk komt mobiel toch aan.

ps YR is juist goed tegen slaperige kop :D

Waarom zou KPN pakketjes gaan bezorgen? Laat ze lekker doen waar ze "goed" in zijn!
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

donaldk

PostNL. Ik heb in ieder geval niks ontvangen. Nou heb ik niks betaald, maar het is een bekend verhaal, al jaren bij TPG, bij de PTT heb ik er nooit wat van gemerkt;-).

Anyway het heeft mij wel altijd afgehouden van het bestellen van dure dingen.

Ik heb dan ook alleen een keer iets via ebay in China besteld dat ik in Nederland toen alleen duur kon krijgen (Blokker had ze gehad voor 99 cent, zelfs 49 opruiming online, maar dan wel 3,49 bezorgen bij winkel en minimum order bedrag. En in de winkel enkel in een doosje en dan 5,- Dus dan is 1,7 of zo aantrekkelijk.

Wij waren thuis hoor.

Dirkie

De OnePlus 5T  is op komst: 20 november 2017

The site is confident in the anonymous source and the leak is quite extensive, suggesting the phone will come with a 2160 x 1080 resolution, 18:9 ratio 6-inch display. That would make the OnePlus 5T look a lot like the Samsung Galaxy S8 and LG V30 that we've already seen launch this year.

donaldk

Ik zie dat GearBest geen sponsor meer is. Begin van het jaar kwam men eens in de twee weken heel even langs, meer deed men niet meer dus verlenging had ik niet verwacht.

Anyway, men had het pakje naar de eigen postbus gestuurd. Maar ja dat blijkt pas als je een andere code (associated ofzo, was immers eind vorig jaar) bij een andere tracker invoert,dan kun je zien dat het een postbus betreft. Anyway bekende Gearbest gedoe. Dus als men zijn reclame niet eens netjes regelt, zul je mij daar nooit iets van waarde zien bestellen. Uberhaupt in China dure zaken bestellen, zie ik niet zo zitten.

J.A.F._Doorhof

Gearbest heb ik eraf gegooid omdat ze hun verplichtingen voor vergoeding verre van nagekomen zijn. Op een gegeven moment maar opgegeven en alles verwijderd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ghanzzzzz

Sinds een week terug naar het oude nest met de Nokia 8! (hiervoor had ik een Xiami Redmi Pro)
Nieuw nu verkrijgbaar voor EUR 310,- en je hebt daarmee een solide snelle telefoon met weinig rommel. Hij kan net niet tippen aan de toppers van Samsung en Apple, maar qua prijs-kwaliteit kunnen die 2 zeker niet tegen de Nokia op.

twido

Hoe is de camera bij weinig licht? Ik ben zelf ook nog aan het twijfelen tussen deze en andere Chinese modellen.

Ghanzzzzz

Quote from: twido on October 16, 2018, 04:19:06
Hoe is de camera bij weinig licht? Ik ben zelf ook nog aan het twijfelen tussen deze en andere Chinese modellen.

Ik ken eigenlijk nog geen telefoon die goede foto's maakt bij slecht licht. Ten opzicht van mijn Xiaomi is er wel een verbetering, maar nog altijd geen fotoboekkwaliteit ;)

Erik

Ook in daglicht vallen ze imo tegen zodra je begint te zoomen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Zoomen is zo 2017, de nieuwe Samsung krijgt 4 camera's  :D
Ik heb nog een stupidphone uit 2007 , heb genoeg andere hobbies waar het geld naar toe stroomt.

reza

Ik stap nu na 4 jaar Sony over op xiaomi mi max 6.9inch :D ik ben benieuwd. Veel goede reviews gezien, nog even wachten.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

donaldk

Wow doet je batterij het nog, wow, mijn Nokia 7710 hangt al een paar jaar continu aan het snoertje.

Ik heb dat slimme telefoontje van GearBest nooit gekregen.

https://www.youtube.com/watch?v=CUUnnf_gX1s

Erik

Quote from: Kjelt on October 16, 2018, 14:12:33
Zoomen is zo 2017, de nieuwe Samsung krijgt 4 camera's  :D
Ik heb nog een stupidphone uit 2007 , heb genoeg andere hobbies waar het geld naar toe stroomt.
geloof me ik heb al anderhalf jaar zo'n zoom phone en ik maak er ook veel gebruik van heel handig om met één tikje van 1x naar 2x te gaan en terug met zowel filmen als foto's. Zeker als dat straks 1x 2x 3x wordt maar als ik de foto's van de rx100 mk1 ernaast zet valt de OP door de mand
Wil zo graag de compact thuislaten maar zodra je gaat vergelijken weet je dat je zelf een oor aan naait als je alleen voor mobiel gaat. Hopelijk eens een 4x zo grote sensor of dat ze vier camera's combineren tot één grote sensor dat zou al veel schelen vier zo grote pixels.
Misschien dat Apple beter is maar voor 1600 koop ik liever de mk6 die is goedkoper ook nog :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

reza

Quote from: donaldk on October 16, 2018, 15:04:14
Wow doet je batterij het nog, wow, mijn Nokia 7710 hangt al een paar jaar continu aan het snoertje.

Ik heb dat slimme telefoontje van GearBest nooit gekregen.

https://www.youtube.com/watch?v=CUUnnf_gX1s

Kansloze actie dus..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Cyrus·

Na 10 jaar iPhone heb ik in april een Samsung S9 gekocht, omdat ik wegens twee telefoons (privé en zakelijk) een Dual-SIM toestel wilde. Android bevalt op zich goed maar met Samsung kan ik het niet vinden. Slecht updatebeleid en veel bloatware (verplchte Samsung-apps). De Samsung launcher is ook maar zo-zo en alternatieven werken niet goed met dual messenger. En dat domme Bixby: je hebt er echt inets aan, maar het draait evengoed constant mee op de achtergrond ondanks dat ik het uitgeschakeld heb. En het toestel heeft hier een dedicate hardware-knop voor, die dus nu nutteloos is.

Maar het meeste irritatie komt bij mij van het gebogen scherm. Het nut daarvan zie ik ook niet: het biedt niets extra en een screenprotector blijft er max 2 weken netjes op zitten. Vooral dat laatste stoort mij mateloos wat ik houd het display graag netjes. Zonder protector lukt dat niet...

Na ruim 7 maanden ergernis met Samsung ben ik er dus nu klaar mee...

Als je gaat kijken naar alternatieven voor de S9 met een schone Android, dan kom je uit bij Sony, Nokia en OnePlus. Sony en Nokia hebben ondertussen ook gebogen schermen, dus vallen voor mij meteen weer af. Jammer, want van beide merken ben ik wel gecharmeerd.

Zodoende vandaag een OnePlus 6T 8GB/128GB besteld. Die heeft - als één van de weinige recente top-toestellen - een normaal, vlak scherm. Daarnaast een schone Android, zodat het toestel op termijn ook lekker snel bllijft. Ik ben benieuwd hoe dat op lange termijn gaat bevallen.
Groeten,
Edwin

AudioEnZo

Top toestel! Ik gebruik alweer een tijd de OP5, draait nog als een tierelier.

hpapen

Quote from: CyrusOne on December 16, 2018, 20:58:45
Na 10 jaar iPhone heb ik in april een Samsung S9 gekocht, omdat ik wegens twee telefoons (privé en zakelijk) een Dual-SIM toestel wilde. Android bevalt op zich goed maar met Samsung kan ik het niet vinden. Slecht updatebeleid en veel bloatware (verplchte Samsung-apps). De Samsung launcher is ook maar zo-zo en alternatieven werken niet goed met dual messenger. En dat domme Bixby: je hebt er echt inets aan, maar het draait evengoed constant mee op de achtergrond ondanks dat ik het uitgeschakeld heb. En het toestel heeft hier een dedicate hardware-knop voor, die dus nu nutteloos is.

Maar het meeste irritatie komt bij mij van het gebogen scherm. Het nut daarvan zie ik ook niet: het biedt niets extra en een screenprotector blijft er max 2 weken netjes op zitten. Vooral dat laatste stoort mij mateloos wat ik houd het display graag netjes. Zonder protector lukt dat niet...

Na ruim 7 maanden ergernis met Samsung ben ik er dus nu klaar mee...

Als je gaat kijken naar alternatieven voor de S9 met een schone Android, dan kom je uit bij Sony, Nokia en OnePlus.Sony en Nokia hebben ondertussen ook gebogen schermen, dus vallen voor mij meteen weer af. Jammer, want van beide merken ben ik wel gecharmeerd
Ik heb nu  twee weken een sony xz2 premium- deze heeft toch echt een groot maar vlak scherm

Cyrus·

Quote from: hpapen on December 16, 2018, 22:16:07
Ik heb nu  twee weken een sony xz2 premium- deze heeft toch echt een groot maar vlak scherm

Klopt, maar de opvolger XZ3 is al even uit en als ik dan toch een nieuw toestel koop, pak ik het nieuwste (meest recente) model.  Dan heb ik sowieso 1 Android versie-upgrade plus een jaar reguliere updates extra, want bij Android is dat doorgaans met 2 versies cq 2 jaar updates na lancering wel gedaan.

Ik wil namelijk wel een tijdje met het toestel doen. Mijn iPhones heb ik gemiddeld 3 jaar gehad en met Android zou dat ook prima moeten lukken.

Neemt niet weg dat een XZ2 verder een prima toestel is, zeker de Premium.
Groeten,
Edwin

hpapen

Ik koop eigenlijk ieder jaar een nieuwe- bij mij was de betere camera de afweging en grotere ram(6)-processor is identiek.

J.A.F._Doorhof

Voor camera zou ik de p20pro adviseren of de opvolger
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Pjotr27

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 17, 2018, 08:09:39
Voor camera zou ik de p20pro adviseren of de opvolger

Ik heb sinds een half jaar een Huawei Mate 10, tot nu toe bevalt hij geweldig...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Cyrus·

Voor mij geen Huawei. Qua bloatware nog erger dan Samsung, Android-skin vind ik niet mooi (wannabe iPhone), té agressief memory management en bouwkwaliteit vind ik zo-zo. Maar je kunt er inderdaad best mooie foto's mee maken...

Primair is een telefoon voor mij een werktuig voor bellen, mailen, messaging, muziek onderweg, contacten en agenda. Secundair moet de camera wel goed zijn voor knappe foto's maar dat kunnen de meeste "flagships" allemaal zeer goed. Als ik voor het werk of onderweg foto's wil maken en geen risico wil nemen qua kwaliteit, dan pak ik mijn Pen F (die altijd in mijn tas zit).
Groeten,
Edwin

Exxar

Tegen de samsung bloatware is er package disabler pro te koop. Werkt perfect en schakelt echt alle rommel compleet uit.