Is er leven naast samsung en Apple...

Started by Dirkie, October 1, 2017, 10:44:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twani


J.A.F._Doorhof

En wat is daar leuk aan?
Ik werk toevallig met beide en vind android auto een stuk opener en handiger te bedienen met voice.

Zijn trouwens ook zat videos over.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

darkrunner

Frank, Nokia 9 zijn camera hoe vind je die op papier/wat je op Youtube ervan ziet?

twani

#153
Quote from: J.A.F._Doorhof on April 23, 2019, 17:10:31
En wat is daar leuk aan?
Ik werk toevallig met beide en vind android auto een stuk opener en handiger te bedienen met voice.

Zijn trouwens ook zat videos over.

Ik werk dagelijks ook met beide en kan wel een boekje open doen over de integratie aan de diverse merken auto's van beide systemen icm de grote verscheidenheid aan merken die Android als besturingssysteem draaien.

Eigenlijk is er maar één systeem dat, ongeacht merk en type auto en bouwjaar van de telefoon, altíjd werkt maar dat behoeft geen uitleg verder.

Een officiële Android auto app voor NL zou een mooi begin zijn.........


J.A.F._Doorhof

Dan is de ioniq blijkbaar weer een unieke auto want hier werkt het vanaf dag 1 perfect. Net als apple carplay trouwens.

Het enige wat je wel even moet doen is de apk downloaden omdat android auto in Nederland officieel verboden is.

Weet je. Beide systemen zijn mooi en hebben voor en nadelen
Ik prefereer alleen android auto omdat je simpelweg veel meer.opties hebt voor apps. Ik gebruik graag mijn eigen podcast app castradio en die werkt gewoon enorm lekker op Android auto.

Daarnaast is de voice intergratie met Google geniaal
"Vind de dichtstbijzijnde snellader voor een electrische auto op de route" en Voila een lijst met laders, klik erop en het word aan de route toegevoegd.

Siri doet dat niet zover ik weet.
Maar goed ieder zijn ding. Kan me indenken dat carplay misschien beter intergreert als je 100 auto's op een hoop gooit. Maar het gaat mij erom wat er bij mij werkt. En zoals gezegd beide werken gewoon in de ioniq. Maar ik vind carplay gewoon erg beperkt. Maar wat er op zit werkt.

Het voordeel is hier dat we regelmatig met beide werken. Annewiek heeft nog een iPhone en Brian ook dus ik denk dat ik wel redelijk een idee heb van de mogelijkheden ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

#155
Interessant dat carplay vooral omdat de gps kaarten in onze nieuwe auto minstens een paar jaar achterloopt  :nopompom: zijn we achtergekomen maar dat schijnt normaal te zijn. We Zouden graag tomtom van mobiel op de infotainment scherm krijgen als dat kan.
Waar kan ik die apk dan het beste dloaden?
Carplay spiegelt je display op je infotainment systeem begrijp ik. Pakt de mobiel gps van de auto of eigen gps maw moet je hem onder je vooruit leggen of mag hij in vakje voor de pook?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Bij android auto kan dat.
Bij Apple carplay niet zover ik weet. Alleen goedgekeurde apps (lees alle) apps doen dat. Dus ben je aan gewezen op Apple maps. Er is wel een optie voor 3rd party navigatie zoals Google maps en Waze maar er zijn erg veel beperkingen waardoor eigenlijk op Apple carplay alleen Apple maps eigenlijk echt goed werkt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

J.A.F._Doorhof

Apk is voor android
Als iets niet officieel ondersteund word in een bepaald land dan kun je vaak een apk downloaden. Feitelijk gewoon de app buiten de app store om.

Zo werkt het met Android auto in Nederland.
Officieel verboden. Waar carplay wel mag maar goed, maar draait bij mij al vanaf dag 1 in de ioniq. Updaten gaat gewoon via de site.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Tinus_

Ik gebruik ook Andriod Auto en dat werkt perfect in samenwerking met Maps of Waze. (Waze wel iets minder, daar moet je eigenlijk een touchscherm voor hebben om te kunnen zoomen)
En Flitsmeister draait dan op de achtergrond, dus als er een flitser staat weet ik dat ook direct. :police:
Rebuilding my HT

Erik

Voor vriendin een Samsung A40 gekocht goedkoop €220 en toch erg goed, aanrader voor wei niet veel wil uitgeven en toch merk wil. A70 kan ook is groter en duurder.

Andoid Auto geprobeerd 2 weken terug via op mijn toestel, ging perfect maar de navigatie oogt niet zo gelikt als Tomtom. TT werkt helaas niet op AA en zal voorlopig ook niet werken erop, waarschijnlijk nooit wat ik zo lees. Alleen Maps en Waze. Waze bevalt iets beter maar zeker geen TT.

Afgelopen weekend weer geprobeerd. En heel irritant kabel van haar toestel ( die was korter dus praktischer) gaf steeds om en om aan wel verbonden niet verbonden, elke 5 seconden, super irritant.
Mijn kabel weer gepakt die deed het wel. Breukje ergens? slechte kwaliteit kabel?, wel allebei Samsung...

Toen het rijden wat we ook probeerde Waze deed niks. Hij vond onze locatie niet op kaart leek het. Wel de bestemming maar een lijn maar navigeren. Dan zit je zo 20 minuten te kl....
Dat kan je gewoon niet hebben iets moet meteen en altijd werken zeker in buitenland. Groot minpunt
Maps kregen we wel aan de gang, niet onze voorkeur maar soit. Waze niet meer aan gang gekregen. dat vind ik echt slecht.
Sowieso hoe dat werkt, de ene navigatie app gebruikt gps van mobiel de ander van auto begreep ik.
Je hebt kabel en BT nodig waarom niet alles over kabel of BT.

Het idee is leuk maar vriendin heeft lekker haar oude tomtom in kofferbak liggen voor als het weer eens niet werkt.
Misschien beter mobielhouder kopen en op dashbord plakken en daar mobiel met TT app voor 20 euro alle kaarten insteken.


"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Heb echt nog nooit problemen gehad met Google maps
Vraag me ook af wat je beter vind bij TT want google word dagelijks geüpdate en je kan zoeken op bedrijven, locaties etc en deze real time aan de hand van omrijtijd aan de route toevoegen.

Vind je het er minder uit zien kun je altijd kiezen voor sat view. Dat ziet er enorm gelikt uit.

Let wel
Als je jaren ergens mee gereden hebt dan zit dat bijna in je DNA en wisselen kan dan het oogkleppen syndroom geven. Of wel je ziet alleen maar wat anders is en niet wat er beter is. Heb dat zelf ook al ene paar keer meegemaakt.

Met de camper jaren met camper720 gereden maar door het geklungel met updates over gestapt naar een tablet met maps en dat was ook enorm wennen .maar gewoon door gezet en wil nu niet meer terug.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sirius666


KillerbeeNL



Quote from: Erik on May 14, 2019, 13:43:20
Voor vriendin een Samsung A40 gekocht goedkoop €220 en toch erg goed, aanrader voor wei niet veel wil uitgeven en toch merk wil. A70 kan ook is groter en duurder.

Andoid Auto geprobeerd 2 weken terug via op mijn toestel, ging perfect maar de navigatie oogt niet zo gelikt als Tomtom. TT werkt helaas niet op AA en zal voorlopig ook niet werken erop, waarschijnlijk nooit wat ik zo lees.

Ik heb de A50 sinds een week of 2 , wat een lekker toestel met dual sim dus erg handig om de simkaart van het werk ernaast te steken.
Vingerafdruk zit in het scherm en is ook een leuke feature , het best is de top van de vinger NIET te scannen want daar is door de 52 jaren e.e.a. afgesleten maar iets meer ten hoogte van de halve nagel deze te scannen.

Mijn 1 jaar oude S8 in totale nieuwstaat is naar mijn vrouw gegaan , ik mis er niets aan behalve de onderwater foto's mogelijkheid of een val in het toilet die hij dan 100% overleeft[emoji122][emoji16]

Android auto ben ik nog mee aan het experimenteren maar wil graag TT gebruiken

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

katwax

Quote from: Erik on May 14, 2019, 13:43:20
Voor vriendin een Samsung A40 gekocht goedkoop €220 en toch erg goed, aanrader voor wei niet veel wil uitgeven en toch merk wil. A70 kan ook is groter en duurder.

Andoid Auto geprobeerd 2 weken terug via op mijn toestel, ging perfect maar de navigatie oogt niet zo gelikt als Tomtom. TT werkt helaas niet op AA en zal voorlopig ook niet werken erop, waarschijnlijk nooit wat ik zo lees. Alleen Maps en Waze. Waze bevalt iets beter maar zeker geen TT.

Afgelopen weekend weer geprobeerd. En heel irritant kabel van haar toestel ( die was korter dus praktischer) gaf steeds om en om aan wel verbonden niet verbonden, elke 5 seconden, super irritant.
Mijn kabel weer gepakt die deed het wel. Breukje ergens? slechte kwaliteit kabel?, wel allebei Samsung...

Toen het rijden wat we ook probeerde Waze deed niks. Hij vond onze locatie niet op kaart leek het. Wel de bestemming maar een lijn maar navigeren. Dan zit je zo 20 minuten te kl....
Dat kan je gewoon niet hebben iets moet meteen en altijd werken zeker in buitenland. Groot minpunt
Maps kregen we wel aan de gang, niet onze voorkeur maar soit. Waze niet meer aan gang gekregen. dat vind ik echt slecht.
Sowieso hoe dat werkt, de ene navigatie app gebruikt gps van mobiel de ander van auto begreep ik.
Je hebt kabel en BT nodig waarom niet alles over kabel of BT.

Het idee is leuk maar vriendin heeft lekker haar oude tomtom in kofferbak liggen voor als het weer eens niet werkt.
Misschien beter mobielhouder kopen en op dashbord plakken en daar mobiel met TT app voor 20 euro alle kaarten insteken.
Nooit fan geweest van TT, gebruiken altijd Waze en voordien Garmin.
Waze is 99% up to date, zelfs met kleine wegenwerken.

Ik zou is nakijken of er een probleem is met Waze op dat type toestel.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

reza

Ik heb een Xiaomi mi max 3 gekocht een paar maanden geleden. 6.9 inch beeldscherm.
Man man, dat ik dit niet eerder heb gedaan.
Wat een top telefoon, kan eigenlijk ook niet anders met de grootste telefoon fabrikant ter wereld.
Waar al mijn Sony,s Nokia,s en Samsung,s s na een dag intensief gebruik aan de lader moesten, gaat deze nog even een paar......... Dagen,( ja u leest het goed). Paar dagen door. Ik weet gewoon soms niet meer wanneer ik voor het laatst geladen heb.
Hij is super snel, alles zit er op en heerlijk groot.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

KillerbeeNL

Quote from: reza on May 15, 2019, 13:52:45
Ik heb een Xiaomi mi max 3 gekocht een paar maanden geleden. 6.9 inch beeldscherm.
Man man, dat ik dit niet eerder heb gedaan.
Wat een top telefoon, kan eigenlijk ook niet anders met de grootste telefoon fabrikant ter wereld.
Waar al mijn Sony,s Nokia,s en Samsung,s s na een dag intensief gebruik aan de lader moesten, gaat deze nog even een paar......... Dagen,( ja u leest het goed). Paar dagen door. Ik weet gewoon soms niet meer wanneer ik voor het laatst geladen heb.
Hij is super snel, alles zit er op en heerlijk groot.
Heb ik ook naar zitten kijken de Samsung A50 is het geworden en daar vind ik eigenlijk in het begin de 6,4 inch scherm ook te groot maar wel van top top teen een scherm met een druppel notch en daar wel je snel aan , 1 cm langer dan mijn S8 dus nog meer ruimte in de broek of kontzak kwijt maar het went snel zo'n groot scherm.

de Xiaomi heeft inderdaad een heerlijke grote accu , de A50 4000mA dus zal elkaar niet veel ontlopen en ik hoef zeker niet aan het eind van de dag op 50% persé te laden.

Ik ben weer lafjes bij de Samsung terecht gekomen maar had ook een Huawei (toekomstig eigen OS?) of Pocophone F1 of inderdaad de Xiaomi kunnen zijn.

Samsung en dual sim + sdcard gaf de doorslag.

veel plezier met de Xiaomi maar dat zal best lukken als ik het zo lees [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

reza

Super fijn toestel, dus dat zal wel lukken.
En voor mij is 6.9 inch nog te klein :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

KillerbeeNL

Quote from: reza on July  6, 2019, 13:50:30
Super fijn toestel, dus dat zal wel lukken.
En voor mij is 6.9 inch nog te klein :D
koop een bril zou ik zeggen [emoji12][emoji16][emoji106]

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

AudioEnZo

Quote from: Sirius666 on May 15, 2019, 11:38:14
Er is weer een nieuwe OnePlus, de 7 Pro
Begin juni aangeschaft, bevalt prima. Al een paar systeem updates binnengekregen met verbeteringen aan camera, beeldscherm e.d.. Hiervoor de Oneplus 5 gehad, die heeft mijn meisje nu :)

Sirius666

#172
Quote from: AudioEnZo on July 13, 2019, 12:54:55
Begin juni aangeschaft, bevalt prima. Al een paar systeem updates binnengekregen met verbeteringen aan camera, beeldscherm e.d.. Hiervoor de Oneplus 5 gehad, die heeft mijn meisje nu :)

Wat jou betreft ook merkbare verbeteringen?

Ik vind het altijd wel leuk als mensen afwijken van Samsung/ Apple.

M'n budgetfoontje Motorola G5 Plus draait nog steeds prima. Binnenkort eens kijken naar wat leukers (Xiaomi, Nokia 8.1 helaas glazen achterkant :-X)

KillerbeeNL

#173
Quote from: Sirius666 on July 13, 2019, 22:03:26
Wat jou betreft ook merkbare verbeteringen?

Ik vind het altijd wel leuk als mensen afwijken van Samsung/ Apple.

M'n budgetfoontje Motorola G5 Plus draait nog steeds prima. Binnenkort eens kijken naar wat leukers (Xiaomi, Nokia 8.1 helaas glazen achterkant :-X)
voor onze dochter een Motorola G6 ,  deze voldoet prima aan de eisen en voelt als een premium toestel en kost een goede 150-200 euro.

Een nobrainer dus [emoji106][emoji108]

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

AudioEnZo

Quote from: Sirius666 on July 13, 2019, 22:03:26
Wat jou betreft ook merkbare verbeteringen?
Jazeker, het draait nog soepeler allemaal, is echt een beest van een toestel. Camerabeelden zijn, zeker bij goed licht, nu best goed te noemen!