Probleem Marantz 7703

Started by Mario D, September 30, 2017, 16:03:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mario D

Sinds kort heb ik horizontale grijze lijnen op mijn scherm als ik zap tussen zenders met televisie kijken.
Aangezien ik me er toch wel aan stoor toch geprobeerd zelf een oplossing te zoeken.

1)Nieuwe HDMI kabel gekocht en aangesloten => zelfde probleem =HDMI KABEL OK
2)De 2de digibox (Telenet) van de slaapkamer gehaald en op het scherm beneden aangesloten. => zelfde probleem. =DIGIBOX OK
3)beide Digibox'en rechtstreeks op mijn scherm aangesloten. => Geen probleem
4)beide Digibox'en op een andere HDMI uitgang aangesloten op de Marantz. =>zelfde probleem.

Dus kom ik uit dat het probleem bij de marantz zou kunnen liggen, of zie ik hier iets over het hoofd.??

Wel raar want bij film kijken ondervind ik geen probleem en zijn de lijnen niet zichtbaar.
Ook bij gewoon tv kijken zijn de lijnen niet zichtbaar.
Enkel in de korte tussenpozen bij het schakelen tussen zenders.

Ik ga proberen het probleem eens op beeld te krijgen.

Wel heb ik het idee dat dit er is sinds een laatste software update, is dit überhaupt mogelijk. ??

Alle tips/hulp is welkom.

Tnx.

Kjelt

Lijkt me niet abnormaal, als je schakelt tussen twee tv zenders valt de synchronisatie even weg, je digibox zou dit kunnen opvangen maar kenneljk is de Marantz hier iets gevoeliger voor.
Het kan erger, bij een JVC projector mag je 20 secondes wachten tot het beeld zichtbaar is nadat je geswitched bent naar een andere bron.

Mario D

#2
Quote from: Kjelt on September 30, 2017, 22:36:11
Lijkt me niet abnormaal, als je schakelt tussen twee tv zenders valt de synchronisatie even weg, je digibox zou dit kunnen opvangen maar kenneljk is de Marantz hier iets gevoeliger voor.
Het kan erger, bij een JVC projector mag je 20 secondes wachten tot het beeld zichtbaar is nadat je geswitched bent naar een andere bron.

Ok niet zo erg dus. Tnx
Wel raar dat het probleem er pas sinds kort is, voorheen waren de lijnen dus niet zichtbaar.?

Kjelt

Meldt het in ieder geval bij de dealer of Marantz

Mario D



Toch even een video gemaakt van het probleem. :(

Mario D

Je ziet dus bovenaan 1 dikke lijn uit 2 stukken, halverwege het scherm een iets dunnere lijn.
Beide over de hele breedte van het scherm.
Onderaan het scherm is niets te zien.

vik

Staat de video converter aan in de Marantz 7703?

Probeer deze eens uit te zetten mocht hij aan staan.


Quote from: kalimero on October  2, 2017, 17:08:14
Je ziet dus bovenaan 1 dikke lijn uit 2 stukken, halverwege het scherm een iets dunnere lijn.
Beide over de hele breedte van het scherm.
Onderaan het scherm is niets te zien.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Mario D

Quote from: vik on October  3, 2017, 07:29:04
Staat de video converter aan in de Marantz 7703?

Probeer deze eens uit te zetten mocht hij aan staan.

Juist geprobeerd maar geen resultaat toch bedankt voor de tip Vik.

Ik heb dan de Digibox dan maar rechtstreeks op mijn scherm aangesloten en het probleem is er dus niet meer.
Het geluid is nu wel veel minder maar dan maar liever zo.


vik

Ik zou indien je garantie hebt er toch even mee aan de gang gaan. Maar goed dat moet je zelf weten natuurlijk  :thumbs-up:

Quote from: kalimero on October  3, 2017, 12:07:33
Juist geprobeerd maar geen resultaat toch bedankt voor de tip Vik.

Ik heb dan de Digibox dan maar rechtstreeks op mijn scherm aangesloten en het probleem is er dus niet meer.
Het geluid is nu wel veel minder maar dan maar liever zo.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

H&C Hifi

Hij had mij al benaderd, zoals ik Mario al had gemeld is het een lastig verhaal.

Ik heb hem even verzocht om direct contact op te nemen met Marantz, hij ondervind namelijk enkel problemen met zijn tv box
alle andere bronnen werken perfect.

vik

Reset geprobeerd na de software update op de Marantz?


Quote from: kalimero on October  3, 2017, 12:07:33
Juist geprobeerd maar geen resultaat toch bedankt voor de tip Vik.

Ik heb dan de Digibox dan maar rechtstreeks op mijn scherm aangesloten en het probleem is er dus niet meer.
Het geluid is nu wel veel minder maar dan maar liever zo.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Mario D

Quote from: vik on October  3, 2017, 17:49:36
Reset geprobeerd na de software update op de Marantz?

Kan ik nog eens proberen Tnx voor de tip.

Quote from: HcHifi.nl on October  3, 2017, 15:19:37
Hij had mij al benaderd, zoals ik Mario al had gemeld is het een lastig verhaal.

Ik heb hem even verzocht om direct contact op te nemen met Marantz, hij ondervind namelijk enkel problemen met zijn tv box
alle andere bronnen werken perfect.

Idd Marcel ik heb contact opgenomen met Marantz en die zeggen dat ik mijn winkel moet contacteren voor verdere afhandeling.   :sarcasm: